X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכתב גלוי למ"מ שר האוצר אהוד אולמרט, בתקווה שישנה את הרפורמות בענף הרכב שהאוצר מתכוון לבצע
▪  ▪  ▪

לקראת יום התחבורה הציבורית קל למצוא מגוון דרכים לעידודה, שזו השיטה הטובה ביותר להילחם בזיהום הסביבה ובתאונות הדרכים.
בכל זאת, אם הכוונה לטפל בצי המכוניות המזדקן בישראל, את התקציב שיועד להפחתת המס אפשר לנצל בצורה שונה על-ידי הגדרת תוספת של סכום משמעותי, (שיקבע האוצר - למשל 4,000 שקל) לכל אדם שמוסר את המכונית שלו לגריטה ומורידה מהכביש. בהתחשב בכך שמדובר בכלי רכב ישנים, שעדיין רבים מהם משתמשים בדלק המכיל עופרת, הורדנו משמעותית את זיהום הסביבה ושיפרנו את הבטיחות.
אם לאותו אדם אין כסף לרכישת מכונית חלופית והוא יכול להסתדר בלעדיה, אז הורדנו מכונית מהכביש, שיפרנו את נושא הצפיפות/בטיחות ואיכות הסביבה, וגם עזרנו לאדם שאין לו הרבה כסף. אם יש לו כסף הוא יוכל להשלים לשידרוג למכונית טובה בטוחה ונקייה יותר וכך ישפר מצבו. זה שממנו נרכשה המכונית ירצה לרכוש מכונית חדשה. וכך הורדנו את מספר וגיל המכוניות הממוצע, שזה מה שהאוצר רוצה - לא?
אולי, אבל בסיכום המצגת של רשות המיסים נאמר שהיעדים העיקריים של המהלך:
"הפחתה בנטל המס על רכב בהמשך למדיניות הממשלה, הגברת רמת הבטיחות באמצעות שינוי תמריצי המס, השוואת נטל המס על רכב פרטי ורכב מסחרי, עידוד הצריכה הפרטית - הגדלת ההכנסה הפנויה מהלך פרוגרסיבי, השפעה קטנה על היקף הנסיעה השנתי ועל הגודש ועלות של 50 מיליון שקל בשנה הראשונה ו-100 מיליון שקל בשנים 2007-2010".
לאן נעלם היעד של צמצום הנזקים לאיכות הסביבה? האם תוספת הבטיחות תהיה אופטימלית ברכישה נוספת של כלי רכב או שמא בהצערה משמעותית של הגיל הממוצע של כלי הרכב בארץ? האם בכך שככל שהרכב יקר יותר ההטבה שתינתן גבוהה יותר, הצעד של האוצר הוא פרוגרסיבי או שמא רגרסיבי?
והשאלה החשובה ביותר: משתמע שמטרתה של המדינה להגדיל את היקף השימוש ברכב פרטי. האם לא למדו באוצר את מה שבעולם המערבי יודעים: שיש להעדיף ככל האפשר תחבורה ציבורית טובה ולא לעודד רכישת מכוניות?
באותו תקציב של כ-500 מיליון שקל, ובפיצוי של 4,000 שקל למכונית נוכל להוריד 125,000 מכוניות ישנות מהכביש. אם נרד ל-2,000 שקל, מספר המכוניות שייגרטו יהיה רבע מיליון!!
האין זה שימוש אפקטיבי וצודק יותר בכסף, ותורם טוב יותר למלחמה בתאונות הדרכים ובזיהום הסביבה?
זוהי קריאה לשר האוצר לחזור בו מהתוכנית ולשקול את ההצעה. לחברי הכנסת ולתקשורת אנו קוראים לדרוש הסברים מהאוצר.

הערה:
זהו מכתב גלוי, תוכנו יפורסם במאמרי בנק ההצעות של פורום רפורמה כלכלית בפורטל BSH - הפורטל לשוויון זכויות ולצדק חברתי, בקישור:
[קישור]
הכותב מנהל את פורום רפורמה כלכלית בפורטל BSH - הפורטל לשוויון זכויות ולצדק חברתי. פורום רפורמה כלכלית הוקם במטרה להציע ולקדם חלופות המייצגות יעילות כלכלית עם צדק חברתי וסביבתי. הפורום מסייע במידע ובייעוץ כלכלי לארגוני מגזר שלישי ולבודדים הנאבקים לשיפור החברה בישראל
תאריך:  18/09/2005   |   עודכן:  18/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
עידן יוסף
מנאומו של שרון נשמטה התחייבות אחת, לא שולית בהחלט, שאי קיומה עשוי להשפיע על עתיד היחסים בין ישראל לפלשתינים
חנה אייזנמן
ישראל בריצת אמוק לאבדון, העולם כולו יודע ומייחל... אך, אולי מה שרואים משם לא רואים מכאן. אולי יראה העם היושב בציון את התהום אליה הוא מידרדר, במהירות גוברת והולכת, דרך עיני חסידי אומות העולם
עו"ד יוסי דר
עו"ד עמית יפרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il