חברת פלאפון תקשורת צפויה להשיק את שירות ה-Instant Messaging IM הפופולרית של MESSENGER ו-ICQ בכל מכשירי הדור השלישי שלה.
בימים אלו חתמה על הסכם עם חברת קומברס, במסגרתו תספק קומברס פלטפורמת IM ייחודית למכשירי הדור ה-3 בפלאפון, שתאפשר ללקוחות החברה להיות זמינים ולקבל הודעות בכל עת (ALWAYS ON).
זיו קסלמן, מנהל אגף מוצרים ושירותים בפלאפון מסר, כי פלאפון המובילה בתחום התוכן והמוצרים בישראל רואה באינטרנט הסלולרי את אחד התחומים החשובים ביותר ללקוחותיה ותמשיך להציע מוצרים ושירותים אשר ישפרו את חווית האינטרנט בטלפון הסלולרי. "על-רקע זה", אמר קסלמן, "הבחירה בקומברס המובילה העולמית את תחום פיתוח שירותי IM לסלולר, היא בחירה טבעית שתאפשר לנו להמשיך ולהציע ללקוחות פלאפון את הפתרונות המתקדמים ביותר בעולם הסלולר". קומברס פיתחה פתרונות דומים למפעילי הסלולר הגדולים בעולם בהם: Verizon Wireless ,Cingular המפעילים הגדולים ביותר בארה"ב.
לדברי קסלמן, פלאפון צפויה להשיק את המסנג'ר אשר פיתחה קומברס בשבועות הקרובים, כבר כיום היא מציעה ללקוחותיה שירותIM באמצעות אתר המאפשר חיבור ישיר לקהילות המסנג'ר ול-ICQ, אשר פותח על-ידי הסטארט-אפ הישראלי tjat.
"הפלטפורמה אשר פיתחה קומברס, מאפשרת חווית MESSAGING אינטרנטית אמיתית למכשירי הדור השלישי, שכן הפלטפורמה מוטמעת באפליקציה להורדה למכשיר, מה שנותן ללקוח חווית גלישה ושיחה מלאה, כפי שמתבקש בדור השלישי במהירות ופשטות, כאשר הלקוח יכול להיות תמיד מחובר גם כאשר הפומית סגורה. לדבריו, כל פניה אל מישהו באותה קהילה "תעיר" את האפליקציה ותודיע ללקוח שיש לו הודעה, והאפליקציה תתמוך בכל הפיצ'רים המקוריים הקיימים באינטרנט בשתי הקהילות. כל זה מדמה אחד לאחד את חווית ה-IM, המצליחה באינטרנט מה שלא קיים בגלישה ב"WAP-.
קסלמן ציין שכבר כיום מציעה פלאפון ללקוחותיה שירות IM באמצעות אתר המאפשר חיבור ישיר לקהילות המסנג'ר ול-ICQ. קסלמן ציין, כי פלאפון השיקה כבר לפני למעלה משלוש שנים את שירות SMS2ICQ, המאפשר צ'אט באמצעות SMS בקהילת ICQ. מיום השקתו זוכה השירות להצלחה רבה בקרב לקוחות החברה ומניב הכנסות של מיליוני שקלים בשנה.
קסלמן אמר כי הוא מאמין ששירותי ה-IM בסלולר יתפסו תאוצה כפי שתפסו בעולם, שכן כיום יש יותר מכשירים סלולריים ממחשבים והם זמינים בכל מקום, גם כאשר לא נמצאים ליד מחשב. לדבריו, שירותי ה-IM לסלולר הושקו בעולם רק בשנה האחרונה מתוך מטרה להפוך את השירות לפופולרי כמו שירות ה-SMS תוך הסתמכות על השימוש הנרחב שנעשה כיום בעולם האינטרנט בקהילות מובילות כגון ICQ ו-MSN.
במחקר שנערך לאחרונה בארה"ב על-ידי חברת AP-AOL, דיווחו 30% מבני הנוער בארה"ב, כי אינם יכולים לדמיין את חייהם ללא תוכנות IM, ו-48% מבני 13-18 מסרו כי הם משתמשים בתוכנות IM באופן קבוע.