X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרופ' ישראל אומן: "הבעיה של הסכסוך כאן לא תיפתר,כי בני הדודים הנחמדים שלנו לא רוצים אותנו כאן"
▪  ▪  ▪

בתוך גל האופוריה השוטף את כולנו לרגל הכתרת פרופ' ישראל אומן, חוקר ומרצה באוניברסיטה העברית בירושלים, כחתן פרס נובל - ראוי להקשיב רוב קשב לדעתו בנושא הסכסוך שלנו עם שכנינו הפלשתינים.
את דעתו הנחרצת השמיע בכמה ראיונות באמצעי התקשורת: "הבעיה של הסכסוך כאן לא תיפתר, כי בני הדודים הנחמדים שלנו לא רוצים אותנו כאן" (גל"צ). "אין כאן סכסוך שעולה ויורד, אלא סכסוך שנמשך לפחות 80 שנה ואינני רואה שהוא ייפסק בזמן הקרוב. לצערי, אני חייב להגיד שאינני רואה סוף לעסק הזה... אני צופה שהסכסוך יימשך עוד 80 שנה..." (ידיעות אחרונות").
כך אומר בלשון בהירה וחד-משמעית חתן פרס נובל לא בספרות, לא בפילוסופיה, פיזיקה ורפואה, אלא בתחום הרלוונטי ביותר לסכסוך העקוב מדם שלנו עם שכנינו. כפי שמנמקים מעניקי הפרס בכבודם ובעצמם: "החוקרים הצליחו במחקריהם לשפר את ההבנה לגבי אופיים של סכסוכים ושתופי פעולה בדרך של ניתוח תורת המשחקים... פרופ' אומן פיתח שיטה באמצעותה התאפשר לו להגיע לדיוק רב בחיזוים של תהליכים כלכליים ופוליטיים".
מי אם לא האיש שזכה בפרס המדעי היוקרתי ביותר בעולם המתמחה "בחיזויים של תהליכים פוליטיים" שיש להאזין לדבריו כשהוא מזהיר אותנו כי אין פתרון (לפחות בדורנו) לסכסוך שלנו כאן.
מדבריו של פרופ' אומן עולה, כי החלומות על מזרח תיכון חדש הם חלומות באספמיא והמנטרה "שטחים תמורת שלום" גם היא אשליה הזויה חסרת תוחלת. התחזית שלו, המבוססת על השיטה החדשנית אותה פיתח שזיכתה אותו בפרס נובל, סותרת לחלוטין את העכשוויזם של משיחי השקר של "שלום עכשיו", ושל כל אלה המטיפים ליישום הסכם ז'נבה ודומיו.
חשוב למעניקי הפרס השבדיים ולכל הסקנדינבים שוחרי השלום, להקשיב לתחזיתו של האיש אותו הכתירו, כאשר הם ממהרים להאשים את ישראל כי הכיבוש הוא שורש הקונפליקט. בנוסף, עליהם להרהר האם פרס נובל לשלום שהוענק לרב המרצחים יאסר ערפאת לא בטעות יסודו, והסכם אוסלו לו הם סוגדים, לא הביא שלום, אלא נהפוך הוא-ליבה את המלחמה.
ראוי לציין כי פרופ' ישראל אומן חבר ב"חוג הפרופסורים למען חוסן מדיני וכלכלי" לפיכך, יש לפחות להקשיב לאיש בעל יוקרה בינלאומית כמוהו, ולהפסיק ללעוג ביהירות ובהתנשאות לכל אלה המחזיקים בדעתו, ומזהירים כי אין פתרון לסכסוך בהחרבת יישובים, בנסיגה ללא תמורה וכו'.

תאריך:  12/10/2005   |   עודכן:  12/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק ג'קי אדרי
יום הכיפורים הוא יום של חשבון נפש    מאז מלחמת יום הכיפורים הפך בישראל גם ליום של חשבון נפש לאומי, והיום יותר מתמיד ומתוך יראת קודש אני מוסיף שיום הכיפורים תשס"ו יהפוך להיות ליום של חשבון נפש חברתי, שבין הקהילה לאדם אל מול שערי הרחמים שננעלו ונאטמו למנהיגי המדינה
נסים ישעיהו
מסתבר שהאדם הוא תכלית הבריאה דווקא משום שעליו להתמודד ולהתגבר על כל אותם פיתויים שהמלאכים לא מכירים בכלל, ובהתגברו על אותם פיתויים – מתעלה הוא גם מעל המלאכים
אליקים העצני
מוטי שפירא
מקרה הפרטת המידע של הביטוח הלאומי
נחמיה תנא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il