X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר שבוע אני מחפש את החוק הבילאומי האוסר על אפליית ילדים, ומסתבר שהוא היה לי מתחת לאף, באחד הקישורים של אתר "נציבות קבילות הילדים"
▪  ▪  ▪

ומכאן אני מביא בשם דברים אומרם (אתר UNICEF) - ואני מתפלל שמערכת Nfc, תעזור לקיים את חובתה של המדינה, כמפורט באחד הסעיפים האחרונים אחרונים חביבים של האמנה: "חובה על המדינה להפיץ אמנה זו למבוגרים ולילדים."
ואם החוק הבינלאומי מחייב את אחי ואחיותי, את בני ובנותי, לחרף נפשם ולמות עקב חוסר החוקיות הבינאומית של נוהל "אזהרה מוקדמת", חובה שאותו חוק בינלאומי יסיר לעולמי עד את הלגיטמציה החברתית והחוקית למשפטים הבאים, פרי עטו של כבוד השופט העליון מישאל חשין, המשנה לנשיא בית המשפט העליון של מדינת ישראל, שנאמרו ונכתבו בבג"צ הארוחות של בית"ר, וכך כותב כבוד השופט בהחלטתו:
"כללם של דברים... יבואו אותם ילדים (חרדים, א.ה) בבתי הספר הממלכתיים, וכדבר הלמד מעניינו יזכו בכל ההטבות שהמדינה ורשויות הציבור מעניקות לילדים הלומדים בבתי-ספר ממלכתיים. ואולם אם חרף זאת יבחרו ילדים - שמא נאמר: הוריהם של ילדים - שלא להידרש לחינוך הממלכתי אלא לחינוך הניתן במוסדות אחרים - מוסדות חוץ שמוסדות מוכרים הם, אך אין הם ממלכתיים - אל יבואו בטענה כי אין מזכים אותם בארוחה חמה כהוראות חוק ארוחה יומית לתלמיד..."
ומכאן - אני מצטט מילה במילה (ההקדמה במלואה, ובהמשך ועל-מנת שלא להכביד - הנוסח המקוצר, המפורסם אף הוא ע"י UNICEF).
- הנוסח המלא, לכל המעוניינים במקור

1. מהי אמנה?

אמנה היא הסכם בין מדינות, מעין חוק בינלאומי המחייב את המדינות שאישררו את האמנה לכבד אותה, לעגן אותה בחוקי המדינה ולהביא אותה לידיעת הציבור, מדינה שמסכימה לאמנה, מבטיחה למלא את כל הדרישות של האמנה. עיקרון באמנה נקרא סעיף.
באמנה 3 חלקים ובהם 54 סעיפים בעיבוד ישנם רק חלק מהסעיפים. רוב הארצות בעולם הסכימו לאמנת האו"ם לזכויות הילד. הממשלות של אותן ארצות הבטיחו והתחייבו לקיים את כל העקרונות של האמנה.
אמנת זכויות הילד מכילה 54 סעיפים. העיבוד נעשה יחד עם ילדים וצעירים, ויחד, בחרנו את הסעיפים המובאים כאן.

דגל ישראל מונף במקום טוב באמצע, בין החברות ב UNICEF - האם הוא באמת מתנופף?

האמנה הבינלאומית לזכויות הילד (נוסח מקוצר, א.ה.)

1. הגדרת הילד
כל אדם מתחת לגיל 18, אלא אם כן החוק קובע בגרות בגיל מוקדם יותר.
2. אי אפליה
כל הזכויות תינתנה לכל ילד ללא יוצא מן הכלל. המדינה מחוייבת להגן על הילד הכל צורת אפליה.
3. טובת הילד
טובת הילד תהיה השיקול העיקרי בכל פעולה הנוגעת לילד. המדינה תטפל בילד כראוי כאשר ההורים או האפוטרופוסים אינם עושים זאת.
4. מימוש הזכויות
המדינה מחוייבת להענק את הזכויו באמנה הלכה למעשה.
5. הורים, משפחה, קהילה זכויות וחובות
המדינה מחוייבת לכבד את אחריות ההורים ואת המשפחה המורחבת בתפקידם בגידול ילדיהם.
6. חיים, השרדות והתפתחות
לילד זכות לחיים והמדינה מחוייבת להבטיח השרדות הילד ומהתפתחותו.
7. שם ולאום
לילד הזכות לשאת שם מלידה, לקבל לאום, להכיר את הוריו ולהיות מטופל על ידם.
8. שימור הזהות
המדינה מחוייבת לסייע לילד למסד מחדש את זהותו אם היא נשללה ממנו באופן בלתי חוקי.
9. אי-פירוד מן ההורים
לילד הזכות לקיים מגע עם הוריו במקרה של פירוד. אם הפירוד הוא כתוצאה ממעצר, מאסר או מוות, על המדינה לספק מידע לילד או להוריו על מקום המצאו של בן המשפחה הנעדר.
10. איחוד משפחות
בקשות לעזוב כל ארץ או להכנס אליה לשם איחוד משפחות תטופלנה בצורה אנושית. לילד הזכות לקיים מגעים סדירים עם שני הוריו כאשר הם שוהים במדינות שונות.
11. העברה לא חוקית או אי-חזרה של ילדים
על המדינה להאבק נגד חטיפת ילד על-ידי הורה או צד שלישי.
12. דעתו של ילד
לילד הזכות להביע דעתו ויובטח עי דעתו תשקל בכל פעולה המשפיעה עליו.
13. חופש הביטוי והמידע
לילד הזכות לבקש, לקבל ולמסור מידע בצורות שונות, כולל אומנות, דפוס וכתב, ובלבד שלא יפגע בזכויותיהם של אחרים.
14. חופש הדעה, המצפון והדת
לילד הזכות לחופש הדעה, המצפון והדת, כפוף להכוונה מתאימה של ההורים וחוקי המדינה.
15. חופש להצטרף לאגודה
לילד הזכות להצטרף לאגודה ובלבד שאין זה פוגע בזכותם של אחרים שמירת הפרטיות, כבוד ושם טוב.
16. שמירת הפרטיות, כבוד ושם טוב
אין לכפות על הילד התערבות בפרטיות, משפחה, בית או תכתובת.
17. גישה למידע לתקשורת
לילד תהיה גישה למידע ממקורות שונים. תפקיד התקשורת בהפצת מידע לילדים יהיה לשמור על אמות מידה מוסריות, לטובתו והגנתו של הילד ותוך כיבוד סביבתו ותרבותו. המדינה תנקוט באמצרים לחזק זאת ולהגן על הילד מחומר מידע מזיק.
18. אחריות ההורים
יש לשני ההורים אחריות משותפת לגדל את הילד ויש לסייע להם בזאת.
19. התעללות והזנחה (במסגרת המשפחה או בטיפול)
המדינה מחוייבת להגן על הילד מכל צורה של התעללות. יש לבצע פעולות מניעה, תכניות רווחה ושירותי תמיכה.
20. טיפול חלופי לילדים בהעדר הורים
לילד הזכות לטיפול חלופי בהתאם לחוקי המדינה, וחובת המדינה להתייחס במיוחד להמשכיות. הרקע הדתי, תרבותי, לשוני, ואתני של הילד בעת מתן הטיפול החלופי.
21. אימוץ
המדינה מחוייבת להבטיח שרק גופים מוסמכים יבצעו אימוץ ורק לטובתו של הילד. יש לשקול אימוץ בינלאומי אך ורק אם ניסו את כל הפתרונות בארצו.
22. ילד פליט
הגנה מיוחדת תינתן לילדים פליטים. חובת המדינה לשתף פעולה עם ארגונים בינלאומיים למטרה זו וגם לאפשר לילדים להתאחד עם משפחותיהם.
23.ילדים נכים
לילד נכה הזכות לטיפול מיוחד, חינוך והדרכה שמטרתם לעזור לילד להיות עצמאי ולאפשר לו חיים מלאים בחברה.
24. שירותי בריאות
לילד הזכות לגישה לשירות בריאות ברמה הגבוהה ביותר ולטיפול רפואי מונע ומרפה. בנוסף יבוטלו מנהגים מסורתיים המזיקים לילד.
25. בדיקה תקופתית
לילד אשר הושם על-ידי המדינה מחוץ לביתו למטרת טיפול או הגנה, הזכות לבחינה חוזרת באופן סדיר של כל נסיבות ההשמה.
26. ביטוח לאומי
לילד הזכות להנות מביטוח לאומי.
27. רמת המחייה
חובה ההורים לספק תנאי מחיה מספיקים להתפתחותו של הילד, גם כאשר אחד ההורים מתגורר במדינה שונה ממקום מגוריו של הילד.
28. חינוך
לילד הזכות לחינוך חובה יסודי חינם, האפשרות לחינוך מקצועי. יש צורך לנקיטת אמצעים לצמצום שיעור הנשירה ממסגרות חינוך. ניהול המשמעת בבתי ספר ישקף את כבוד הילד.
29. מטרת החינוך
יש לכוון את החינוך לפיתוח איושיותו של הילד וכשרונותיו, להכינו לחיים אחראיים כמבוגר, כאשר הוא מכבד את זכויות האדם וגם ערכיו התרבותיים והלאומיים שלו ושל אחרים.
30. ילדי מיעוטים ואוכלוסיות מיוחדות
לילד הזכות להשתייך לקהילת מיעוטים או לאוכלוסיה מיוחדת, להנות מתרבותו, לקיים את דתו ולהשתמש בשפתו.
31. פעילויות פנאי, הנאה ותרבות
לילד הזכות למשחק, לפעילויות פנאי ולהשתתפות בחיי תרבות ואמנות.
32. עבודת ילדים
לילד הזכות להגנה מצורות מזיקות של עבודה ומניצול. חובת המדינה לקבוע גיל מינימלי להעסקת ילדים ולקבוע תנאים להעסקת ילדים.
33. שימוש לרעה בסמים
תהיה הגנה לילד מפני שימוש בסמים נרקוטיים ופסיכוטרפיים וממעורבתו בהפקתם או בהפצתם.
34. ניצול מיני
תהיה הגנה לילד מפני ניצול מיני כולל זנות והשתתפות בפורנוגרפיה.
35. טיפה, מכירה ושנוע
המדינה מחוייבת למנוע חטיפה, מכירה או שינוע של ילדים.
36. צורות אחרות של ניצול
המדינה תגן על ילדים צעירים מפני כל סוג אחר של ניצול שעלול להזיק להם בדרך כלשהי.
37. עינויים, הוצאה להורג ושלילת החופש
המדינה מחוייבת כלפי ילדים במעצר, למניעת עינויים, טיפול אכזרי וענישה.
38. עימות מזויין
אין לתת לילדים מתחת לגיל 15 להשתתף ישירות בעימות מזויין. אין לגייס לכוחות הצבא ילד מתחת לגיל 15.
39. שיקום ושילוב מחדש בחברה
המדינה מחוייבת לשקם ולשלב מחדש ילדים שהם קורבנות של ניצול, עינויי או עימות מזויין.
40. מינהל הצדק לנוער
מטרת טיפול בילד הנאשם בעבירה פלילית תהיה לקדם את תחושת כבודו העצמי
41. זכויות הילד על-פי חוקים ומסמכים אחרים
כאשר יהיו הבדלים בין חוקי המדינה לבין אמנה זו ייקבע התקן הגבוה יותר
42. הפצת האמנה
חובה על המדינה להפיץ אמנה זו למבוגרים ולילדים.

לכל ילד! לכל ילדה!

חשוב שתדעו את זכויותיכם. חשוב מאוד גם שתעזרו להפיץ את המידע על אמנת זכויות הילד, כדי שכל הילדים והצעירים ידעו את זכויותיהם.
לאחר שתקרא את החוברת, תגלה בעצמך מהי המציאות בבית הספר שלך, בביתך ובשכונתך, וכך תוכל להשפיע על מקבלי החלטות ועל פוליטיקאים.

מבוא: (הנוסח המקורי)

המדינות החברות באמנה זו:
בסוברן כי, בהתאם לעקרונות המוצהרים במגילת האומות המאוחדות, הכרה בכבודם ובזכויותיהם השוות והבלתי-ניתנות-לערעור של כל בני משפחת אנוש הינה יסוד לחופש, לצדק ולשלום בעולם, בשימן אל ליבן כי עמי האומות המאוחדות אישרו מחדש במגילת האומות המאוחדות את אמונתם בזכויות אנוש בסיסיות ובכבוד האדם וערכו, החליטו לפעול למען קידמה סוציאלית ושיפור רמת החיים תוך חופש רב יותר.
בהכירן כי האומות המאוחדות, בהצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם ובאמנות הבינלאומיות בדבר זכויות האדם, הצהירו והסכימו שכל אחד זכאי לכל הזכויות והחירויות הקבועות בהן, ללא הבדל מכל סוג שהוא, כגון גזע, צבע, מין, שפה, דת, השקפה פוליטית או אחרת, מוצא לאומי או חברתי, רכוש, לידה, או מעמד אחר.
בהזכירן כי בהצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם הצהירו האומות המאוחדות כי ילדות זכאית לתשומת-לב ולסיוע מיוחדים, בהיותן משוכנעות כי המשפחה, כקבוצת היסוד של החברה וכסביבה הטבעית להתפתחותם ורווחתם של כל חבריה, ובפרט של ילדים, מן ההכרח כי יובטחו לה הגנה וסיוע, ככל הנדרש, כך שתוכל לשאת במלוא אחריותה במסגרת הקהילה, בהכירן כי על הילד, לצורך התפתחות מלאה והרמונית של אישיותו, לגדול בסביבה משפחתית, באווירה של אושר, אהבה והבנה.
בסוברן כי על הילד לקבל הכנה מלאה לקראת חיים עצמאיים בחברה, ולקבל חינוך ברוח האידיאלים המובעים במגילת האומות המאוחדות, ובמיוחד ברוח השלום, הכבוד, הסובלנות, החופש, השוויון והאחווה.
בזוכרן כי הצורך להעניק לילד תשומת לב מיוחדת הובע בהצהרת ז'נבה בדבר זכויות הילד משנת 1924, ובהצהרה בדבר זכויות הילד שאומצה על-ידי האומות המאוחדות בשנת 1959, והוכר בהצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם, באמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ופוליטיות (במיוחד סעיפים 23 ו- 24 ), באמנה בינלאומית בדבר זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות (במיוחד סעיף 10 ), וכן בחוקים ובמסמכים הנוגעים בדבר של סוכנויות מיוחדות וארגונים בינלאומיים הדואגים לרווחתם של ילדים, בזוכרן כי, כפי שצויין בהצהרה בדבר זכויות הילד, שאומצה על-ידי העצרת הכללית של האומות מאוחדות ב- 20 בנובמבר 1959, "הילד, בשל אי-בגרותו הפיזית והשכלית, זקוק לביטחונות והשגחה מיוחדים, לרבות הגנה משפטית נאותה בטרם לידה ולאחריה", בהזכירן את הוראות ההצהרה על עקרונות חברתיים ומשפטיים בנוגע להגנה על ילדים ורווחתם, תוך התייחסות מיוחדת לסידור באומנה ואימוץ במישור הלאומי והבינלאומי (החלטה 85 / 41 של העצרת הכללית מיום 3 בדצמבר 1986); כללי המינימום של האומות המאוחדות בנוגע לשיפוט נוער (כללי בייג'ין) (החלטה 33/40 של העצרת הכללית מיום 29 בנובמבר 1985); והצהרה בדבר הגנה על נשים וילדים בעת חרום ומאבק מזויין (החלטה 3318 (XXIX של העצרת הכללית מיום 14 בדצמבר 1974); בהכירן כי בכל מדינות העולם ישנם ילדים החיים בתנאים קשים במיוחד, וכי ילדים כאלה זקוקים להתייחסות מיוחדת, בשימן אל ליבן את חשיבות המסורות וערכי התרבות של כל עם עבור הגנת הילד והתפתחותו ההרמונית, בהכירן בחשינותו של שיתוף פעולה בינלאומי לשיפור תנאי החיים של ילדים בכל ארץ, ובפרט בארצות מתפתחות.

עצבני, מה זה עצבני, על הממשלה, על הכנסת, ועל בית המשפט.
תאריך:  24/10/2005   |   עודכן:  25/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אפלטוני
איך התגלגל כדור השלג המכונה: "התאונה הימית בין צ'ים אסיה לספינת הדיג היפנית" לסיפור על הישראלי המתנשא, המכוער, המזלזל    איך הפך אירוע רחוק אי שם במזרח לפרשה פלילית חמה כאן בישראל
עו"ד שי גלילי
ביחידות קרביות נהוג שהחיילים "הצעירים" משרתים את המולדת וגם את חבריהם "הוותיקים". זה כולל שמירות, עבודות מטבח וסחיבות של ציוד    לא פעם קורה שחייל צעיר מגיע לאפיסת כוחות בגלל חבריו הוותיקים, והמערכת יודעת ושותקת
מוטי שפירא
די לקרוא במקומוני הצפון כדי להבחין בנקל כי העיר קריית שמונה ניראית רע גם בגלל האינטריגות, היריבויות, מלחמות היהודים והשחיתות בניהולה    איך זה מסתדר עם תוכנית פרס-הרצוג לישוב הגליל?
ד"ר ניצן יניב
בניגוד למה שמקובל לחשוב, הימורים הם לאו דווקא עניין שלילי המושך אליו פשע ומוריד אל העולם התחתון אזרחים הגונים    מחקרים מוכיחים כי דווקא מדובר בחלק מתרבות הפנאי, שיש בו לא מעט צדדים חיוביים
ד"ר איריס קנאור
שופטי סדאם חוסיין קיבלו הכשרה מזורזת על המשפט הבינלאומי, בין היתר בסמינר שנערך בטריבונל לפשעי מלחמה ביוגוסלביה    האם זה יספיק כדי להעניק לרודן משפט הוגן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il