X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם מועצת הביטחון לא תנקוט מיד בצעדים מעשיים ומיידיים כדי לכפות על איראן לפרק את התשתית הגרעינית שלה, לא נותר לנו אלא לסמוך על עצמנו בלבד
▪  ▪  ▪

ראשית, אני חייב לפתוח בגילוי נאות: אני בן למשפחה עניפה שנכחדה בשואה, ורק הודות להורי הציונים, שעלו בשנת 1932, אני כותב שורות אלה. עבורי סבא וסבתא הן תמונות מהוהות באלבום המשפחתי. מ-14 דודי ועשרות בני דודי, שרדו רק שניים שעלו לישראל מיד לאחר קום המדינה. שניהם אלמנים חולים, שבורים ורצוצים, שאיבדו את נשיהם וילדיהם במחנות הריכוז, כשעל זרועותיהם חקוק המספר הידוע לשמצה.
לפיכך, כאשר הנשיא הנבחר של איראן מחמוד אחמדינג'אד, הצהיר השבוע לקול תשואות ההמונים "יש למחוק את ישראל מן המפה", קיבלתי את איומו במלוא הרצינות ובמלוא הדאגה. ברגעים קשים שכאלה אני מהרהר בבני משפחתי שעלו בעשן ארובות מחנות ההשמדה, האם זכרו אז את נאומי השטנה של היטלר כלפי היהודים.
עם יד על הלב, כצבר יליד הארץ, התקשיתי להבין אז וגם היום, איך הובלו שישה מיליונים, ובני משפחתי בתוכם, כצאן לטבח.
והנה היום, קם היטלר חדש, המאיים על קיומי, כשברשותו גם קבלות בדמות פצצה גרעינית המצויה בשלבי ייצור. אולי תהייה מוכנה לשיגור מחר ואולי בעוד חמש שנים? אולם מאז ששמעתי את האלופים במיל' והפרשנים זחוחי הדעת, ששטפו את מוחותינו לפני מלחמת המפרץ הראשונה כי סאדאם חוסיין לא יעז לשלח בנו את טיליו, חדלתי להאמין לפרשנים. מה עוד שאני זוכר היטב את הרגשת אפסותי וחוסר הישע שלי כשהתבצרתי עם משפחתי מאחורי יריעות הניילון, צופרי האזעקה המייללים באוזניים, והמרגיע הלאומי נחמן שי מציע לנו לשתות מים כסגולה נגד הטילים המתפוצצים.
במקביל, לא אשכח את החלטתו האמיצה (ואולי גורלית) של מנחם בגין להפציץ את הכור העיראקי, כאשר שמעון פרס התנגד להחלטה.
לכן יש לשבח את שר החוץ סילבן שלום ואנשיו, שיצאו מיד במסע הסברה נמרץ נגד הצהרת ההשמדה, שפרייה הראשון היה החלטת הגינוי של מועצת הביטחון, ותגובתו החפוזה של משרד החוץ האיראני, שהוא "מחויב לאמנת האו"ם לפיה אסור למדינה לתקוף מדינה אחרת". למרבית האירוניה, למרות גל הגינויים בעולם, בשל חששו שמא יש חלושי שכל שלא הבינוהו, שב נשיא איראן ואושש את איום ההשמדה שלו בנאום נוסף בהבהירו: "כשאומרים דברי אמת ברור שתהיינה תגובות. דבריי היו דברים מדויקים של העם האיראני".
ב-24 בנובמבר תתכנס הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בתקווה שתחליט להעביר את הנושא לדיון במועצת הביטחון. אם שם לא ינקטו צעדים מעשיים ומיידיים לכפות על איראן לפרק את התשתית הגרעינית שלה, לא נותר לנו אלא לסמוך על עצמנו בלבד.

תאריך:  30/10/2005   |   עודכן:  30/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
מאות יוזמות ושיחות, ומשא ומתן לשלום עם הפלשתינים היו מאז תחילת הסכסוך לפני 80 שנה. אנחנו מוצאים את עצמנו שוב ושוב באותה נקודה    הגיע הזמן שישראל תפסיק להתמקד בפיתרון הסכסוך ותתחיל להתנהל תוך עיצוב גבולות המדינה כמדינה יהודית דמוקרטית, שאינה שולטת ומתערבת בחיי עם אחר
עו"ד חיים קליר
שינוי פוליסה שנעשה על סמך שיחת טלפון בין לקוחה לחברת הביטוח לא עמד לחברת הביטוח כשהגיעו הצדדים לבית המשפט    זהו סיפור על מכונית אחת הרוסה, לקוחה אחת נזעמת, וחברה אחת שנהגה שלא כשורה
דוד בדין וארלין קושנר
סוכנות האו"ם, המקדישה את כל פעילותה למען הפליטים הפלשתינים, נקטה במשך כל שנות קיומה עמדה ברורה בסיכסוך הישראלי-ערבי ואנשיה לא בחלו אף בסיוע לטרור    ברור שלפיתרון בעיית הפליטים היא לא תורמת
אתי בנימין
עו"ד אברהם פכטר
לפעמים התקשורת שוכחת את מטרותיה ומשימותיה ומתפתה לכותרות ראוותניות, זועקות ומפחידות, ויוצרת פאניקה והיסטריה ציבורית מיותרת    סיקור ותיאור מחלת "שפעת העופות" הם דוגמה טובה    ומה קרה פתאום, שהנושא ירד מהכותרות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il