X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוח חדשה נושבת מכוון שדרות באופן מפתיע לא מדובר באבק הקסאמים האם האיש שהרס את ההסתדרות יכול לעמוד בראש מדינה? המשוואה ברורה
▪  ▪  ▪

מי זוכר את התחקיר ששודר שעות מספר לפני פרסום תוצאות האמת בפריימריז של מפלגת העבודה? אף אחד. עמיר פרץ היום נישא על כפיים ואף אחד לא יצליח להוריד אותו משם. אפילו לא מיקי רוזנטל.
בשלהי המאה הקודמת, כאשר נבחר פרץ לעמוד בראש ההסתדרות הכללית, נדמה היתה שנושבת רוח חדשה, צעירה, מזרחית, היא לא נשברה אפילו בדרך המייגעת משדרות לבניין הוועד הפועל. בימי פוסט קיסר חשבנו כולנו שהדימוי החדש שבנה פרץ יבשר טובות לעלובי החברה.
חיים רמון שהגיע לפניו, הרס כדרכו, כל חלקה טובה שעוד נותרה בהסתדרות ופרץ הגיע לשקם את ההריסות, להרים חזרה את עיי החורבות ולהפריח את הדימוי המנומנם משהו של ארגוני העובדים.
התדמית החדשה, נטולת כוס התה המפורסמת, הבטיחה רבות, אבל כגודל ההבטחה כך גודל הכישלון. אם היה מיקי רוזנטל, עושה כדרכו, תחקיר מעמיק, הוא היה מגלה שבמסדרונות ההסתדרות נחים גם היום מושחתי הארץ. כך קרה עם חברת "השמירה" שהזרימה מיליוני שקלים חדשים לבניין המתקלף בארלוזורוב, כך קרה גם עם עשרות אלפי עובדים שמשלמים מדי חודש 30 שקלים ממשכורתם הדלילה גם כך.
הם נותרו יתומים. המדינה מפירה את ההסכמים איתם, דוח העוני מתנפח למימדי ענק, ופרץ שותק. השיטה פרחה ופרץ, דווקא הוא, שוחט גם שוחט. האבות הרוחניים של העובדים בישראל משביתים, אומנם, את המשק, אבל שום בשורה לא עומדת בפתח. פרץ הבטיח 1,000 דולר כשכר מינימום, רבים מהעובדים בישראל לא יודעים אפילו לכתוב את המספר הזה.
ההסתדרות, אומנם הסירה מעליה את הדימוי המזדקן והבירוקרטי, אבל היא הרוויחה דימוי אחר והרסני הרבה יותר. רבים מאיתנו בטוחים, ובצדק, שמדובר בארגון מאוס, שלא השכיל להוריד את ביבי מאילן הכלכלה החופשית. אנחנו עדיין בטוחים שאנחנו אמריקה. עמיר פרץ נכשל כי הוא לא הצליח להוכיח לנו אחרת.
ובכל זאת, למרות ששכחנו כולנו את התחקיר השטחי של רוזנטל, חשוב שנזכור שמי שהורס את העובדים בישראל וממאיס אותם על שאר שכבות האוכלוסיה, לא יוכל אף פעם לנהל מדינה. במפלגת העבודה המפורקת נושבות היום רוחות מרעננות, בדיוק כמו אלו שנשבו בבית הוועד הפועל לפני עשר שנים. אז, עלה לאוויר קמפיין ההסתדרות החדשה. אנחנו שוכחים שדווקא בהסתדרות הישנה שברו את ידיו ורגליו של כל מי שהחליט לעבוד, חרף שביתה.
כוחה של ההסתדרות נשחק והאשם הבלעדי הוא פרץ. צודק האחרון בטענתו שאנחנו שבעים מגנרלים, הם הרסו כל דבר שנגעו בו. ובכל זאת, סיסמת הבחירות הזו נועדה לשכר אותנו. אנחנו למען האמת, גם שבעים מעסקנים. אל יתהלל פרץ ברוח הצעירה שהוא מביא עימו למסדרונות הבית האליטיסטי שנמצא בשכונת התקווה. לובה אליאב ונתן זך אולי צעירים ברוחם, אבל הם יותר קרובים לסוף מאשר להתחלה.
בל נשכח כולנו, שגם לצידו של ברק עמדה השמנה והסלתה של מדינת ישראל. מברק לא נותר היום כלום, אפילו הופעות מבישות הוא כבר הפסיק לספק לנו. כך מסתובב לו הגלגל כמאמר החיים. מפלגת העבודה התעוררה לבוקר חדש ונרקוטי, אבל היום שבו היא תתעורר שוב למציאות אחוז החסימה כבר משחר לפתחה.

כותב המאמר הוא נער בן 18. עורך ומגיש "בראש צעיר" ברשת א' של קול ישראל.
תאריך:  10/11/2005   |   עודכן:  10/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
תוצאות הבחירות לראשות מפלגת העבודה הן מכה (שוב) לסקרים ולסוקרים וגם למנהיגי המפלגה שלא ידעו לקרוא את המפה נכון (וילנאי וברק)    אם בביתם הם לא מתמצאים, כיצד ניתן לצפות מהם שיידעו להוביל את המדינה בדרך הנכונה?
נרי אבנרי
רק השקעה בחינוך, לא קצבאות, תמגר את העוני, העלול להשתולל ולהצית כאן אש גדולה. הבעיה היא שפירות השקעה כזו קוצרים רק 20 שנה אחרי ואף מנהיג לא מוכן לזרוע כדי שאחרים יקצרו    ומאיפה כסף עכשיו? קאזינו זו אפשרות לא רעה. במקום שהכספים יילכו לעולם התחתון, הם יגיעו לבתי הספר
אריה אפלטוני
הניצחון המדהים של עמיר פרץ מסמן שינוי בתפיסת שוק העבודה, בהשקפת עולם על יחסי עובד ומעביד ועל החברה בכלל - כך לפחות מקווים הבוחרים שמתכוונים לסייע לו להגיע אל המטרה העיקרית - ראשות הממשלה    האם פרץ יעמוד במבחן הזה?
אפרי הלפרין
אחרי לילה שלם של מהפכים, אחרי לילה של סתירות בין הסקרים השונים, הדמוקרטיה בשינוי ניצחה: פרופ' אמנון רובינשטיין הוא מנהיגה הנבחר החדש של שינוי
עו"ד גולדבלט משה
ביטוח אחריות מקצועית של עורכי דין הוא לא עניין שיש להמעיט בערכו    חבל שלשכת עורכי הדין לא טרחו לקיים דיון ברעיון הפחת סיכוני התביעות על אף שבכל תחומי הביטוח קיום פעילות כזו נחשב כמובן מאליו והעדיפו להתכנס באילת כדי לדון ב... ההינתקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il