X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מטח
▪  ▪  ▪

פרויקט ייחודי המשותף למרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), ובית הספר המרכזי להוראת השואה ביד ושם, הביא להקמת מאגר מידע לתלמידים ולמורים בנושא השואה.
המאגר נמצא בספרייה הוירטואלית של מטח, והוא מכיל כאלף פריטים נבחרים, שמקורם במאגרי המידע של יד ושם: ארכיוני יד ושם, ספריית יד ושם ומאגר התצלומים, אשר עברו עריכה ועיבוד היסטורי-פדגוגי על ידי צוות המומחים של בית הספר להוראת השואה ביד ושם, כך שיוכלו להתאים לצרכים המיוחדים של מחנכים ותלמידים בישראל.
ייחודו של הפרוייקט הוא בהנגשתו של מידע מקיף בנושא השואה, אשר מתאים לצרכים הלימודיים והפדגוגיים של מחנכים ותלמידים בישראל. מטרתו העיקרית של הפרוייקט היא להעמיד לטובת תלמידים ובני נוער חומרים נבחרים בנושא השואה, ולסייע למורים ולמחנכים בהוראת המושגים השונים.
הפריטים כוללים: ערכים אנציקלופדיים, תצלומים, יומנים, עדויות וזיכרונות, תעודות רשמיות, מחקרים, יצירות אומנות ומפות. האוסף מחולק ל-14 נושאים שמקיפים את נושא השואה מהיבטיה השונים, בין הנושאים: אנטישמיות וגזענות, גרמניה הנאצית והיהודים 1933-1939, הגטאות, "הפתרון הסופי", יחסם של הנאצים לאוכלוסיות לא יהודיות, יחס האוכלוסיות המקומיות ליהודים, ההתנגדות הלוחמת, ההצלה, ניצולי השואה, השפעת השואה על החברה הישראלית ועוד.
מנהלת בית הספר המרכזי להוראת השואה ביד ושם, דורית נובק: "ליד ושם מאגרים ייחודיים בארץ ובעולם, של מגוון חומרים טקסטואליים וויזואליים. כמי שהכשירו אלפי מורים ומדריכים ולמעלה מ-200,000 תלמידים מדי שנה, וכמי שמעסיקים את מיטב המומחים בנושא הוראת השואה, רכשנו את הניסיון הדרוש כדי לעבד את החומרים הנמצאים במאגרים של יד ושם כך שיתאימו לתלמידים ולמחנכים בישראל של שנות ה- 2000". נובק הוסיפה, כי שיתוף הפעולה החשוב עם מטח משקף את תפיסת האינטרנט ככלי חינוכי חשוב, בעיקר על רקע העובדה שדור התלמידים והמורים היום מחפש ומוצא רבים מהחומרים הלימודיים והחינוכיים הנדרשים לו באינטרנט.
לדברי גילה בן-הר, מנכ"לית מטח, עלה רצון משותף של יד ושם ומטח ליצור ספריה "נבחרת" של מוצרים נבחרים, אשר תהיה נגישה לתלמידים, למורים ולציבור המתעניין. "המטרה היא שהמאגר החדש יהווה "אנציקלופדיית" מושגים ואסופת מקורות ראשוניים נבחרים הנגישים לתלמידים, להורים ולמחנכים".
המאגר הוקם כחלק מהספרייה הוירטואלית של מטח, אליה נכנסים למעלה מחצי מיליון משתמשים מדי חודש.
כתובת האתר: [קישור].

תאריך:  10/04/2007   |   עודכן:  10/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il