X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשם העמותות במשרד המשפטים, איפה הוא?
▪  ▪  ▪

"עובדי יחידת רשם העמותות רואים לנגד עיניהם את החובה הציבורית לפעול על-מנת שהעמותות בישראל יפעלו בהתאם לחוק, וכי כספי הציבור, בין בדרך של הקצבות מדינה ובין בדרך של תרומות מהציבור, יגיעו לעמותות הפועלות על-פי החוק ועל-פי סדרי מינהל תקינים וישמשו למטרה להן ניתנו. הדגש שניתן בשנים האחרונות על ניהולן התקין של עמותות ונקיטת סנקציות כנגד עמותות שלא עשו כן, הביא למצב בו מרבית העמותות בישראל מתנהלות בהתאם לנדרש בחוק העמותות...". כך פותח רשם העמותות את תיאור פעולות הרשם, באתר של משרד המשפטים באינטרנט.
בדוח השנתי של רשם העמותות לשנת 2004 מכביר הרשם במילים מאד מאד מפוצצות - על הגברת האמון של הציבור בעמותות, על אכיפת החוק, על שקיפות ועל שירות לציבור.
אז בואו ונראה איך רואה רשם העמותות את "חובתו הציבורית", ואיך הוא דואג שהעמותות "יפעלו על-פי חוק", ומה נקרא אצל רשם העמותות "שירות לציבור".
אחת הדרכים הטובות לבקרת פעולותיהם של גופים ציבוריים, היא עירנות של אזרחים, ושקיפות.
פניתי לרשם העמותות בעניינה של עמותה אשר קוראת לעצמה: "נציבות קבילות הילדים". הצגתי שתי טענות לגביה: הטענה האחת כי היא משתמשת בשם "נציבות" בעוד ש"נציבות", על-פי פירושה המילולי, יכולה להיות רק גוף ממלכתי, ומשכך השם מטעה; והשניה: כי בדף הראשי של העמותה באינטרנט (www.roni4u.org) מופיע שם העמותה, ללא ציון הסימון "עמותה" או ע"ר, וזה נוגד את החוק.
העמותה מנסה לכאורה להעלים את אופן ההתאגדות, ובד-בבד קוראת לעצמה בשם "נציבות" – כך שנראה בעליל שקיים כאן פתח ענק להטעיית הציבור.
שתי חריגות, השניה שבהם ניתנת לתיקון מיידי, אך חולף ונוקף הזמן, ותגובה ממשית אין, וגם תיקון אין.
אז במי עסקינן, ברשם העמותות או באשם העמותות?
באותה פנייה, בה התלוננתי על החריגות, ביקשתי לקבל מהרשם גם את כל החומר הגלוי שנמצא במשרדי הרשם על אותה עמותה כגון: תעודת הרשם, תקנון וכו'. נעניתי די מהר, עם תשובה מאד מאד רצינית וכתובה: "אין בעיה, זה עולה שקל לעמוד. תפנה לפקס זה וזה ותזמין".
"טוב, אז איך משלמים וכמה עמודים?", שאלתי בכתב.
"תשאל בפקס", נעניתי בכתב.
אז כתבתי פקס לאותו מספר עם ציון השאלות – חיכיתי יום יומיים – וכלום – נאדה.
אז כתבתי שוב, הודעתי שהעתק הבא יישלח גם למבקר המדינה ולשרת המשפטים, ואז להפתעתי קיבלתי טלפון.
"אנחנו נספור את הדפים, נשלח לך שובר תשלום בדואר, אתה תשלם, תשלח לנו חזרה (או אולי תפקסס) את שובר התשלום – ואנו נעביר לך את החומר".
מה זה יעילות – לא ראיתי עוד מימי כזו יעילות. אגב, אתם קיבלתם משהו בדואר? גם אני לא.
ביקשתי לדבר עם הרשם, העבירו אותי ללשכתו, הוא היה בישיבה, השארתי טלפון שיחזור אלי.
נשיא מצריים חזר אלי? גם כבוד הרשם לא.
אז התקשרתי שוב – הוא לא היה במשרד, דיברתי עם זיוה בלשכתו, היא הבטיחה שיחזור אלי, אך אליהו הנביא חזר אלי? גם רשם העמותות לא.
אין תשובה בעניין העבירות לכאורה על החוק, החוק ממשיך להיות פרוץ, והרשם מחריש. אין לי כל מושג מתי מתכנן רשם העמותות להפעיל את נחת זרועו על העמותה הסוררת לכאורה, וחומר גלוי אשר היה אמור להיות מוצג לכל דורש – מוחבא במרתפי הרשם – האשם.
אשם העמותות – אין ספק שמדובר באשם העמותות.
מבקר המדינה, מר מיכה לינדנשטראוס, היועץ המשפטי לממשלה, מר מני מזוז: אל תילחמו בשחיתות, זוהי מלחמה אבודה מראש, חבל לכם על הכסף והזמן.
אם גופים ממלכתיים פועלים בכזו צורה שלומיאלית, אם הם מוציאים את המיץ לכל אדם המנסה להרים קצת את רמת המוסר של התנהלת המוסדות שבפיקוחם – והם נרפים, עצלים ואיטיים, אין שום סיכוי לפעולותיכם.
אם כך פועלים גופי הבקרה והפיקוח, מבינים הגופים המפוקחים –שלית דין ולית דיין – ומכאן הופכים מרחבי השחיתות למרחבי אין סוף, ואז כל הפרצות הנמצאות בכל מקום מעוררות את יצרו הרע של האדם, וזהו, השחיתות חוגגת.
לא עכברה גנב – חורא גנב – האשם הוא לא בעכבר, העכבר אוהב גבינה, זה טבעו, האשם הוא בפרצות הענקיות, בחוסר הפיקוח, בחוסר שקיפות ובבירוקרטיה ענקית ומיותרת, המוציאה את המיץ לכל מתלונן. אז מדוע להתלונן?
במקום לשמור על אחרים שלא יגנבו, מצטרפים לחגיגה, וכפי שאמרו כבר חכמים: "ברומא, התנהג כרומאי".
כמו שמניעת אלימות, מתחילה בבית, מגיל אפס, ואפילו במהלך ההריון, כך גם מניעת השחיתות. אסור לנו לתת לכאוס המנהלי לפרוח, ומדוע נתפלא אחר כך שהשחיתות חוגגת בכל מקום.
וכאשר באים עם הדין הפלילי אחרי שיסודות השחיתות היכו כבר שורשים – כל סכום שיושקע, וכל מאמץ שיושקע - יהיה מעט מידי ומאוחר מידי.
רק על-מנת לסבר את האוזן – ממשלת ישראל העבירה בשנת 2004 לעמותות השונות סך של 6,195,060,186 ש"ח; אני חוזר: במילים - שישה מיליארד מאה תשעים וחמישה מיליון שישים אלף ומאה שמונים וששה ש"ח.
אשם העמותות – ללא ספק אשם כבד מאד של לשכת רשם העמותות.
ותחשבו רק כמה זה עולה לנו.

תאריך:  18/11/2005   |   עודכן:  19/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
בין אם כלכלה היא מדע ובין אם לאו, הרי שכל בעלי הון בישראל וכן מר שטרסלר כדוברם, משוכנעים בלהט כי העלאת שכר המינימום ל-4,600 שקלים לחודש תגרום להתמוטטות כלכלית ולאבטלה איומה
פרופ' בן-עמי סלע
עישון הוא הרוצח הציבורי היעיל ביותר המתהלך בתוכנו באופן חוקי    הצעת חוק למניעת פרסומת לעישון בעיתונות הכתובה נדחתה בכנסת - ניתוח של כישלון ידוע מראש
נסים גבאי
אם המשטרה לא תתעשת (והיא לא), ואם משרד התחבורה לא יתחיל לפעול מקצועית (והוא לא), ואם הממשלה והכנסת ימשיכו לטמון ראשיהם בחול הרך והנוח להם מבחינה אלקטוראלית - אבל לא עניינית, נגיע בסופו של דבר לכאוס ומרד נהגים שיביא לפיצוץ בו המכוניות הבוערות בצרפת ייראו לעומתו פיקניק בחיק הטבע
יואב יצחק
ראשי משרד האוצר ואנשי קבוצת סרבוס-גבריאל חגגו עם תוצאות המכרז למכירת לאומי    אלא שהחגיגה מוקדמת: יחלוף עוד זמן רב עד קבלת השליטה    ובינתיים: מאור-רייף הם שיישלטו בבנק    גם בדיסקונט היתה החגיגה מוקדמת - עד עכשיו טרם קיבלה קבוצת ברונפמן-שרוהן את השליטה
מיכאל דבורין
"הפיתוי לפרוש מהליכוד גדול" כך אני מבין ממקורביו של ראש הממשלה    אז קדימה, אריק, כחבר ליכוד נאמן שנים רבות אני אומר לך: פרוש והקם מפלגה. יש לך אישור ממני ואפילו לא אעלב ממך - יאללה, אריק, לך הביתה שלום (ולא) תודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il