X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחירתו של עמיר פרץ ליו"ר מפלגת העבודה הסירה באחת את כל המסיכות מפניהם של מנהיגי המפלגות עכשיו יש ימין לאומני, ושמאל קיצוני, ומרכז בורגני אנטי דתי, וכל אזרח יוכל לבחור לו את המפלגה המתאימה לדעותיו לזכותו של פרץ ייאמר: הוא פיזר את הערפל
▪  ▪  ▪

"כזה כאילו", כך ניתן היה להגדיר את מהותה של המערכת המפלגתית בישראל עד שנבחר עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה וגרם לרעידת אדמה פוליטית עזה שטלטלה את כל המוסכמות. בעקבות הזעזוע יעמדו למשפט הבוחר הישראלי, תוך זמן קצר, מספר אופציות ברורות ומדויקות להצבעה.
עד לרעידת האדמה היו רוב המפלגות ששיחקו במגרש הפוליטי עטופות בתחפושת פורים. מה שנראה כמציאות לא היה מציאותי אלא מסווה של מציאות מדומה. לדוגמה: מפלגת העבודה, שבמשך שנים רבות הגדירה את עצמה בעיני הציבור כמי שכל מהות קיומה מצוי בתחום הסוציאל-דמוקרטי, ישבה בממשלותיו של אריאל שרון, איש תנועה לאומית-ימנית, שנבחר על בסיס האידיאולוגיה של מחנה הימין.
זה ועוד: העבודה הפכה ממפלגה הדוגלת בשוויון לכל, בעידוד תקציבי רווחה שהרחיקו רבים ממעגל העבודה, לגוף פוליטי שתומך במדיניות הכלכלית הקפיטליסטית של הימין. לעומת זאת, הפך שרון הימני, משום מה, למייצג הנאמן ביותר של אמונות השמאל - הדוגלות בהינתקות חד-צדדית, בפינוי ישובים יהודים, במדינה פלשתינית. בקיצור: כל מה שמפלגת העבודה חרתה על דגלה.
לא רק שתי המפלגות האלה התחפשו למה שהן לא. גם שינוי של טומי לפיד, שהרבתה לדבר בשם "מעמד הביניים" וטוהר המידות הציבורי, הפכה למפלגה אנטי-קלריקלית כמעט, בעלת מתווה כמו-גזעני, שאימצה לעצמה את שיטות הסחיטה שהיו מקובלות במגזר החרדי.
עובדה: כאשר נתבקשה שינוי להצביע בעד תקציב המדינה - שבו תמכה - תבעה וקיבלה 700 מיליון שקל, אותם ייעדה למטרות הקרובות לליבה וללב ציבור בוחריה. מה זה אם לא סחיטה?
גם מפלגת השמאל הקיצוני מרצ/יחד שרוממות השלום בגרונה והיא מגיבה בשלילה נחרצת כאשר מישהו בסביבתה מזכיר את המלה שרון - תמכה בראש הממשלה עד בלי גבול כאשר, לפתע, ללא כל אזהרה מוקדמת, התחיל להוציא אל הפועל את המדיניות הפוליטית שהיתה חרותה על דגלי מחנה השמאל.
עד שהגיע לשכונה בחור חדש. עמיר פרץ. פרץ - איש מחנה "שלום עכשיו" באמונתו העקרונית, הצליח במקום שבו כשלו האחרים. הוא גרם לזעזוע שאיים להטביע את הספינה. לפתע נפלו כל המסיכות. לפתע נאלצו כל השחקנים על במת האשליות של הפוליטיקה הישראלית לחשוף את דמותם האמיתית.
שרון וחבורת השרים שלו, עושי דברו הצייתנים, חשף באחת את דמותו האמיתית והוכיח כי הוא באמת מפא"יניק המייצג נאמנה את אמונות השמאל. מפלגת העבודה, שבמשך שנים התקרבה עד מאוד למצב סופני, התעוררה לתחייה תחת שרביטיו של פרץ ומיצבה את עצמה בשמאל הקיצוני.
הסכמי אוסלו טובים לה; שכר מינימום של 1000 דולר לחודש ראוי לה; פינוי כל שטחי יהודה ושומרון ומסירתם לרשום הפלשתינית תמורת הסכם שלום - ממש משובח; עקירת ישובים נוספים, משנת יוסי שריד ויוסי ביילין, חשובה מאין כמותה.
מנקודת ראותם של אזרחי ישראל, בחירתו של עמיר פרץ ליו"ר העבודה היתה אירוע חשוב ואולי אף מכונן. מעכשיו הכל יהיה ברור. רמז לבאות ניתן אולי למצוא כבר בספר בראשית המספר על כך שבעת הבריאה היתה הארץ תוהו ובוהו. באנדרלמוסיה הזו רק אלוהים יכול היה להכניס סדר. ואכן, אלוהים נהג בחוכמה. הוא מיתג את העובדות וקבע כי האור ייקרא יום והחושך ייקרא לילה.
מעתה ואילך יוכל הבוחר הישראלי לעשות כמעשהו של האל שבשמיים, למתג באופן מדוייק את כל המפלגות ולדעת בדיוק בעבור מי הוא מצביע.
משנת הליכוד המרכז-ימני תהיה ברורה וחד-משמעית, הן בתחום המדיני והן בכלכלי; משנת פרץ-שרון תהיה ברורה אף היא ובמידה רבה זהה, כאשר שרון דבק במדיניות השמאל ופרץ במדיניות השמאל הקיצוני; שינוי תהיה מפלגת מרכז הדואגת למעמד הביניים הבורגני-חילוני ותמשיך להטיף לשינאת החרדים-דתיים, וכל אחד יוכל לבחור - ולהצביע - בעבור האופציה המתאימה לו ביותר.
הגיע יום הבוחר. הפעם תהיה הבחירה הרבה יותר קלה. בלי הסוואות, בלי סיסמאות-סרק ריקות מתוכן אמיתי, בלי זריעת אשליות וסיפורי בדים. ומתוך התוהו ובוהו הפוליטי תצוץ ותתחדש - בעזרת האל - תקוות הדמוקרטיה.

תאריך:  22/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
מאז ומתמיד לא הניח שרון למציאות להכתיב את צעדיו אלא נקט בצעדים ששינו את המציאות    קרוב לוודאי שזה מה שיעשה בעניין הסכסוך הישראלי-פלשתיני, אם וכאשר יזכה שוב בתפקיד ראש הממשלה    הוא לא יחכה לאבו מאזן ואנשיו אלא יבצע צעדים שיכתיבו את המציאות
שלמה אידן
על הקשר עם אפל, על הזלזול במתפקדי הליכוד, על מימון הבחירות הקודמות, על ההחלטות המנוגדות להבטחות לבוחרים ועל עוד כמה שאלות שראש הממשלה לא השיב
עו"ד חיים קליר
מתי אשם מעביד בנזק שנגרם לעובדו כתוצאה מפעולות פשוטות וימיומים? מה חלקו של העובד בגרימת הנזק?    לנסיבות שלפני המקרה פקיד חשוב בהחלטה
יוסי אחימאיר
בסוף מרץ 2006 אנחנו צפויים לראות מפלגה "לאומית" מצומקת בראשות שרון הדועך, ומנגד - ליכוד אולי מוחלש אבל גם מאושש וחזק דיו על-מנת לנסות ולכונן את הממשלה הבאה
אברהם שרון
מינוי שמעון פרס, האיש שהיה הכל, עשה הכל וראה הכל, לנשיא המדינה הבא, יהיה בחירה טבעית ומתבקשת באישיות מתאימה וראויה מאין כמוה לתפקיד ההולם את מעמדו ויוקרתו - אם לא בארץ, בוודאי בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il