X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איסור החניה לעורכי הדין בחניון בית המשפט הנו איסור לא צודק, מעליב ומקומם
▪  ▪  ▪

באחד הבקרים של חודש ספטמבר הגעתי עם רכבי לבית המשפט העליון, כשעימי מספר קלסרים כבדים. בפתח החניה הובהר לי על-ידי אנשי הביטחון כי מזה מספר חודשים חל איסור גורף על עורכי הדין לחנות בחניון בית המשפט העליון, ולדברי האחראי במקום, הדבר נעשה "על-פי הסדר עם לשכת עורכי הדין". זאת, לאחר שבמשך השנים מאז נפתח בית המשפט העליון במבנהו החדש, החניון היה פתוח לחניה בפני עורכי דין בכל עת.
לאחר בירור שערכתי נפרשה לפני "תוכנית השלבים" שהביאה למצב המרגיז והבלתי אפשרי הזה. בשלב הראשון "הולאמה" מחצית החניון לטובת חניה של עובדי בית המשפט. בשלב השני הולאם עוד רבע מהחניון, ונותר אך רבע לחניית עורכי דין, כשזו הוגבלה אך ורק לעורכי דין המופיעים באותו יום. כעת, בשלב השלישי, הולאם כל החניון לטובת עובדי בית המשפט. למרות זאת, לעורכי הדין מהפרקליטות החניה מותרת כרגיל.
באתר לשכת עורכי הדין מצאתי הודעה מיום 4 באפריל השנה, לפיה החל מאותו החודש, "בשל אילוצים שונים של בית המשפט העליון, לא תתאפשר עוד חניה לעורכי דין או אורחים והחניה תהיה מעתה בתשלום בחניון הלאום שמעבר לכביש".
אכן, ישנו "חניון הלאום" הממוקם כמה מאות מטרים מבית המשפט העליון, ומחובר באמצעות גשר אל רחבת בית המשפט. ואולם אני סבור שאיסור החניה לעורכי הדין בחניון בית המשפט עצמו הינו איסור לא צודק, מעליב ומקומם, כאשר הסיבה העיקרית לכך היא נוחיותם של עובדי בית המשפט.
הכללת עורכי הדין בנשימה אחת עם "אורחים", היא בדיוק מקור העיוות שהביא למצב זה.
עורכי הדין המופיעים בפני שופטי העליון אינם אורחים אלא שחקנים מרכזיים בבית המשפט העליון. הם אחראים לתשלומי האגרות ומהווים בפירוש "קציני בית המשפט", וזאת לא רק לצורך החלת חובות אתיות שונות עליהם, אלא מעמדם הוא כזה, וצריך להיתפס ככזה מבחינה מהותית.
בכל הכבוד והענווה, עורך דין המקפיד להגיע לדיון בעליון מחויט ומעונב אינו אמור להיגרר עם תיקים כבדים מאות מטרים - בחום הכבד של הקיץ ובגשם ובשלגים של החורף הירושלמי - לחצות גשר ולהגיע סחוט, מרוט, עצבני, מיוזע או מקורר לדיון שיכול להכריע גורלות של אנשים וחברות.
יתרה מזו, עורך דין המגיע לדיון בבית המשפט העליון איננו במעמד פחות מזה של עורך דין מפרקליטות המדינה, והקדימות שהוענקה לכל עובדי בית המשפט העליון על פני ציבור עורכי הדין, אשר לצורך כך הולאם החניון עבורם, הנה שגויה מעיקרה והפוכה לחלוטין; דווקא עובדי המנהלה של בית המשפט העליון הכוללים מזכירים, מזכירות מאבטחים וכיוצא באלה, הם אלו שיש למצוא עבורם הסדר חניה אחר, לטובת עורכי הדין הבאים להופיע בבית המשפט העליון.
מקוממת במיוחד העובדה שעל-פי לשון ההודעה המפורסמת באתר הלשכה, האיסור הנדון התקבל "בתיאום עם לשכת עורכי הדין". אינני יודע מיהו הגורם שבתיאום עימו הושג איסור כה לא צודק זה, ואני סבור שיש, באופן דחוף, לשנות מצב מעוות זה.
אם ציבור עורכי הדין לא יכבד את עצמו ולא יבקש לעמוד על מלוא זכויותיו מול שפע החובות המוטלות עליו - אזי ברור שאין מי שיעשה זאת עבורו. נדרשת כאן התערבות דחופה של הלשכה.

המאמר פורסם במגזין הפרקליטים – www.praklitim.com
תאריך:  27/11/2005   |   עודכן:  27/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
מורדי/נאמני הליכוד טוענים כי מה שדחף אותם להוציא את שרון מהליכוד היה הפחד שיבצע מהלכים חד-צדדיים נוספים ביש"ע ובירושלים    מהלכים אלה הם לטובתנו דווקא, מבחינה ביטחונית, מדינית וחברתית
רו"ח אלעד רוזנטל
כמה צעדים שכדאי לחברות לעשות לפני שינויי החקיקה שייכנסו לתוקפם ב-1 בינואר הקרוב
אלכס פז
כמו ההסתה שהכניסה תחמושת באקדח שרצח את יצחק רבין, כך ההסתה של פעילות כאילו פמיניסטיות נגד גברים שנפרדו מנשיהן, מכניסה שינאה בלב הנשים וגורמות להן להפריד את הילדים מאבותיהם ולהשאיר אותם בודדים וכואבים
גורי גרוסמן
בטקס הפתיחה של המעבר החופשי ברפיח קרא אבו מאזן לשאהידים להילחם בישראל עד לשחרור ירושלים    וממשלת ישראל שותקת...
מוטי שפירא
פרופסור ברוורמן אמר שעמיר פרץ אינו סוציאליסט אלא טוני בלייר. האמנם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il