X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה יקרה בבחירות? בסופו של דבר, הכל פתוח, עובדות העבר והשכל הישר יגברו על כל הספינים, הקומבינות והמניפולציות, ולאחר שכל האבק ישקע, נקום "לשחר של יום חדש"
▪  ▪  ▪

האבק שנוצר מהמפץ הפוליטי הגדול טרם שקע, אך מתחילה להתבהר תמונת המצב לאמיתו. מתברר שרוב השחקנים הינם אותם משתתפים עם מסיכות שונות ולפעמים משונות.
מפלגת קדימה ציפתה לרכז נבחרת חלומות אך לבסוף אספה פליטים פוליטיים מהליכוד, העבודה, ואחד משינוי, שקרוב לוודאי לא היו נבחרים לכנסת הבאה אילו היו נשארים נאמנים למפלגתם.
בטבלה למטה מוצג מיפוי חלקי וסובייקטיבי, לפי סדר אלפבתי, של המצטרפים למפלגת קדימה וסיכויהם להיכנס לכנסת אם היו נשארים במפלגות האם.
רוחמה אברהם ליכוד - לא
אלי אפללו ליכוד - לא
אהוד אולמרט ליכוד - לא
דליה איציק עבודה - כן
זאב בוים ליכוד - לא
רוני בר און ליכוד - לא
אברהם הירשזון ליכוד - אולי
ציפורה ליבני ליכוד - כן
שמעון פרס עבודה - אולי
אוריאל רייכמן שינוי - אולי
חיים רמון עבודה - לא
מאיר שיטרית ליכוד - כן
אריאל שרון ליכוד - כן
עמרי שרון ליכוד - אולי
מתברר שלמפלגת שרון אין מצע, אין בחירות פנימיות, אין מסורת או מוסדות. היא מתנהלת באמצעות פקודות של אדם אחד, מקדשת את תופעת הנפוטיזם בדמותו של בן עבריין ושועים לדבריהם של יועצי תקשורת ואנשי פרופגנדה שיעצו בעבר למפלגת המרכז, לעבריין מין, ולמכחיש שואה שהתמודד לראשות ממשלה במדינה מזרח אירופאית.
לאחרונה הגדיל שרון לעשות וצירף את אדריכלי אוסלו למפלגתו, אנשים כמו שמעון פרס, דליה איציק וחיים רמון, שבזמנו הצליחו להוביל את רבין למלכודת של ערפאת בניגוד להכרזתו של רבין בבחירות 1992 - "אני אנווט".
עכשיו, לאחר בדיקה יותר מעמיקה, ברור מדוע שרון נטש את הליכוד. שרון חשש ממפלה נוספת בפריימריז הפתוחים של הליכוד כפי שהובס במישאל המתפקדים על תוכנית ההינתקות. ראייה המעידה על כך הינן ההבטחות של שרון וחבר מרעיו לשריין עבור נתניהו את מקום 2 בליכוד, אם הוא יפעל יחד עם שרון לביטול הפריימריז בליכוד.
הציבור נבון ויקח לו פחות מארבעה חודשים להתפכח. בינואר יהיו בחירות ברשות הפלשתינית וסביר להניח שישובו לדרכי הטרור עם גמר ספירת הקולות. טרור שקבר יותר מ-1,000 אזרחים ישראלים בתקופת כהונתו של מר שרון.
מפלגת העבודה תחזור לגודלה הטבעי כי אין בציבור מספיק מצביעים שיבטיחו 27 מנדטים למפלגה התומכת באוסלו, בחלוקת ירושלים ובהכנסת פליטים לתוך מדינת ישראל. ולאחר שייבחר מנהיג בליכוד - מנהיג שאנשי ליכוד אמיתיים יוכלו להתאגד סביבו - הליכוד יחזור לגודלו הטבעי.
אנשי ליכוד שמייצגים לפחות 25 מנדטים לא יוכלו להצביע עבור מפלגה עם שמעון פרס, חיים רמון, אהוד אולמרט ודליה איציק וספק אם אנשי עבודה יוכלו. כמו כן, לאחר שהנהגת הליכוד תיבחר בבחירות חופשיות, סביר להניח שיצטרפו שחקנים חדשים וישנים לרשימת הליכוד, לדוגמה רב אלוף במילואים משה (בוגי) יעלון, ואולי דר' בנימין זאב בגין, פרופסור פרנקל ועוד.
אז בסופו של דבר, הכל פתוח, עובדות העבר והשכל הישר יגברו על כל הספינים, הקומבינות והמניפולציות, ולאחר שכל האבק ישקע, נקום "לשחר של יום חדש".

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס לוין
אל על הינה חברה פרטית העושה הכל כדי להבריח את הנוסעים במטוסיה    גם בנתב"ג לא נותנים יחס שישכנע תיירים לשוב ולבקר
ד"ר אינג' אברהם בן-עזרא
אין לבוא אל עסקת רכישה של דירה ללא ייצוג הולם מטעם הקונה, ייצוג משפטי ומינוי מומחה לבדיקת הנכס    על הקונה לדרוש את זכויותיו באותה קפדנות בה הקבלן דורש ממנו את זכויותיו
שלמה אידן
הדמעות שהזיל שאול מופז בתוכניתו של יאיר לפיד למשמע השאלה אודות אביו היו מתוזמנות, כמו השאלה    שר הביטחון הרגיש הזיל דמעות גם כשהצביע בעד עסקת טננבאום שהביאה עלינו הרוגים, וגם בעד ההינתקות שנעשתה בניגוד לכללי הדמוקרטיה    מתפקדי הליכוד, הצביעו בעד האיש "הרגיש" הזה
מוטי שפירא
האם המועמדים לראשות הממשלה מוכנים לשנות גישה?    האם הם מוכנים לאמץ את גישת גורדון בראון שיתמודד על ירושת טוני בלייר, והמבקש להוציא את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) משליטת הממשלה?    עד כמה הציבור מאמין ללמ"ס?
יואב יצחק
הנשיא ברק עושה ככל יכולתו כדי לטרפד את מינויה של פרופ' רות גביזון לבית המשפט העליון    עכשיו הוא טוען שיש לדחות את הדיון וההכרעה עד אחרי הבחירות לכנסת (מרס 2006)    מעניין להזהיר, למי ששכח, כי ברק סירב לדחות את מועד כינוס הוועדה מייד לאחר רצח רבין, מאחר שביקש/לחץ למנות את ביניש לעליון למרות שמייד לאחר הרצח היה ברור שהולכים לבחירות כלליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il