X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מאמין בעם ישראל. אני מאמין במדינת ישראל. אני מאמין ברוח החופשית של האדם.
▪  ▪  ▪

אני מאמין שהקמת מדינת ישראל כביתו של העם היהודי היא צדק היסטורי, ושהמשך קיומה של המדינה כבית לעם היהודי היא התכלית הנעלה ביותר.
הפלשתינים עדיין לא השלימו עם עצם קיומנו. מכאן הסיכסוך שהם כופים עלינו. לא על גבולות ושטחים, אלא על שאיפתם לבטל את מדינת ישראל מכל וכל, ולשוב לכל ארץ-ישראל - לא רק לשכם, לג'נין ולעזה, אלא גם לחיפה ולאשקלון.
על כך הסיכסוך: הוא לא טריטוריאלי, אלא קיומי. והוא ייפתר רק כשיגיעו הפלשתינים, ומסביבם העולם הערבי והמוסלמי, להכרה כי אנחנו כאן, לנצח-נצחים.
נוכל להגיע לפתרון הסיכסוך מתוך עוצמה, מתוך הרתעה, ומתוך מאמץ להתפייסות באמצעות תהליך ארוך המבוסס על שינוי אופיו התוקפני של המשטר בצד השני, ועל עיקור שאיפת ההשמדה שלו כלפינו.
הצד הפלשתיני חי על הטרור ועל הפנטזיה שבכוחו של הטרור לשבור את רוחנו ולגרשנו מכאן. נילחם בטרור עד חורמה. נוכיח לפלשתינים כי ניסיונם לראות בציונות גירסה מודרנית של מסעי-הצלב היא מוטעית מיסודה: אנחנו כאן, כדי להישאר. רק כשיכירו בכך, יגיע הסיכסוך לקיצו.
אני מאמין שניתן, מתוך עוצמה וביטחה בדרכנו, לשנות את הקונצפציה הפלשתינית. הפלשתינים יגלו כי רכבת הדמוקרטיה דוהרת ברחבי העולם, וכי הם אינם יכולים, לטובתם, להישאר מאחור. חיסול נשק הטרור ותחילת דמוקרטיה אמיתית בחברה הפלשתינית יסללו את הדרך להסדרים הדדיים. זהו תהליך ממושך - אבל כישלון הסכמי אוסלו הוכיח עד כמה מסוכן לחפש קיצורי-דרך במקום כה עויין לנו כמזרח-התיכון.
בעוצמה, בביטחון, בהתמדה, בראייה מפוכחת של המציאות ולא באשליה עצמית - כך ניהלתי את מדיניותה של ישראל בכהונתי כראש-ממשלה, וכך אמשיך לנהל אותה , והפעם, כשניסיון רב לצידי.
החוסן החברתי הוא מרכיב חיוני לעוצמתה של ישראל ולקיומה. אני מאמין ברוח החופשית של האדם: בזכותו המלאה להיות בן-חורין, אך גם בחובתו כלפי עצמו, כלפי משפחתו, כלפי המדינה שבה הוא חי. אני מאמין במשק חופשי, עם אחריות לחלש. אני מאמין שתפקידה של מדינה לאפשר לאדם ליטול את גורלו בידיו, לתת ביטוי מירבי ליכולתו ולפוטנציאל שלו. ולמי שאינו יכול, למי שהגורל פגע בו - לאלה חייבת המדינה לעזור.
כך פעלתי כשר-אוצר, באמצעות רפורמות מרחיקות-לכת בשוק ההון ובנמלים ובמיגזר הציבורי. נטל-המס ירד, מעצורי הבירוקרטיה הוסרו, השירות התייעל והשתפר. והתוצאות לא איחרו לבוא. האבטלה ירדה, נוצרו רבבות מקומות עבודה חדשים, רמת-חייו של האזרח עלתה. במקום כלכלה ישנה, שבה הממשלה מעסיקה יותר ממחצית העובדים, החלה להיבנות כלכלה חדשה, של יוזמה פרטית והישגיות וצמיחה.
וכשהמשק צומח - קל יותר לסייע למי שאינו מסוגל. להבטיח את עתיד הפנסיות. לשפר את מערכת הבריאות. להעמיק את החינוך. לאפשר לכל ילד הזדמנות שווה להתקדם.
הליכוד היה ביתי, מאז שנכנסתי לעשייה הפוליטית. הליכוד יהיה ביתי, כל עוד אמשיך בפעילותי הציבורית. הליכוד הוא ביתי מתוך אמונה, מתוך בחירה, ומתוך אהבה. הליכוד מייצג את כל שכבות העם. מספר המצביעים ליכוד יכול להשתנות ממערכת בחירות אחת לאחרת - אבל תמיד, תמיד, יישאר הליכוד הבית האמיתי לכל מי, שכמוני, מאמין בעם ישראל, במדינת ישראל, ובאדם.

תאריך:  18/12/2005   |   עודכן:  18/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר פנחס שכטר
דודו אלהרר
שר החוץ התלהב יתר על המידה מהאיום ששיגר הקונגרס האמריקני אל הרשות הפלשתינית כי יפגע בסיוע אליה אם החמאס ישתתף בבחירות    להחלטה הזו אין שיניים והיא גם לא תתממש
עו"ד אברהם פכטר
בימים טרופים אלה של נדידת הפוליטיקאים לאזורים החמים של הכנסת, איפה מוצאים אנשים עם אידיאולוגיה, אינטגריטי כמו בני בגין?    המעבר של מופז לשרון היה פחות דרמטי ומרגש מלידת "הפילון" בהזרעה מלאכותית    איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא
מוטי שפירא
האם ניתן להפריט את תהליכי השלום והפיתוח של יחסי ישראל והרשות הפלשתינית?    תהליכים דומים מתרחשים בעולם הרחב: ועידה בלונדון מצביעה על הזדמנות מעניינת
‏ד"ר שמואל גורדון
האם יש לארה"ב אופציה צבאית מול פרויקט הגרעין האירני? כיצד תפעל ארה"ב אם תיאלץ לכך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il