X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בימים אלו אני מתמודד על ראשות הליכוד. ההחלטה על התמודדות זו התקבלה אצלי מתוך דאגה עמוקה לעתיד מדינת ישראל בכלל ועתיד הליכוד בפרט. כידוע לכולנו זה לא מכבר סיים ראש הממשלה אריאל שרון את מה שהוא כינה "מבצע ההינתקות". בד בבד בימים אלו אנו שומעים אותו מצהיר בפנינו כי לא תהיה עוד הינתקות חד-צדדית, כולנו זוכרים כי חודשיים לפני ההכרזה על ההינתקות בעזה הכריז שרון את אותן ההצהרות בדיוק ובדיעבד הצהרות אלו לא עמדו במבחן המציאות.
יתר על כן, עוד בטרם הסתיים הפינוי מגוש קטיף הכריזה מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס "שעם כל הסימפטיה לישראלים, תוכנית ההינתקות מעזה היא רק הצעד הראשון". הכרזתה של רייס מוכיחה כי אין להאמין להצהרה העכשווית של שרון כי לא תהיה הינתקות נוספת. לצערי, הפינוי החד-צדדי של ההתיישבות בעזה וצפון השומרון, יצר תקדים חמור ומסוכן, אשר מעמיד בסכנה את הלגיטימיות של ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, בקעת הירדן, רמת הגולן ושכונות ירושלים המזרחית, ועלול להוביל לפינוי נוסף של מאות אלפי יהודים, תוך סבל רב וללא כל תמורה.
לא הסתפקתי בלהביע מחאה ולהצביע לאורך כל הדרך בממשלה כנגד ההינתקות. במקביל אני פועל בכדי למנוע בעתיד מצב, בו מנהיג הליכוד משנה את מדיניות התנועה, בניגוד לעמדתה ורצונה.
דברים אלו ואחרים הובילו אותי להחלטה המתבקשת להתמודד על ראשות הליכוד ולהילחם על הדרך האמיתית של הליכוד. הליכוד לאורך כל הדרך מהקמתה ועד היום הייתה מפלגה ימנית מרכזית שהובילה את המחנה הלאומי.
הדרך שאותה אני מוביל היא דרכו של מנחם בגין, מנחם בגין אשר חתם את הסכם השלום עם מצרים, הסכם איתן שעומד בעינו כבר מעל 26 שנים. כמתמודד על ראשות הליכוד בכוונתי לקדם את התהליך המדיני ולפעול במרץ לקידום השלום. באמתחתי נמצאים הישגים רבים בתחומים רבים אותם קידמתי במהלך הקריירה שלי כמו חקיקת חוקי הנגב והגליל, קידום החקלאות, קידום מעמד החקלאים והגדלה משמעותית של התוצרת החקלאית של ישראל. כשם שלחמתי למען אוכלוסיות אלו כך אמשיך וארתום את כל מרצי ויכולותיי למען השגת שלום וביטחון לתושבי ישראל.
אך לא רק הביטחון בראש מעיניי, הנושא הכלכלי חברתי מעסיק אותי רבות בימים אלו. לפני מספר שנים מועטות עמדה מדינה ישראל בפתחו של משבר כלכלי כבד שאיים לרסק את הכלכלה הישראלית. ארגונים כלכליים בעולם איימו בצעדים דרסטיים כמו הורדת דרוג האשראי של ישראל ועוד. צעדים אלו היו מגבילים מאוד את הפעילות הכלכלית של ישראל בעולם ומצמצמים באופן ניכר את יכולת המשק הישראלי לצאת מן המיתון העמוק. במצב זה נדרשו צעדים כלכליים משמעותיים ומקצועיים על-מנת לחלץ את ישראל מן המשבר הכבד אליו נקלעה.
למדתי את הנושא לעומקו ותמכתי בכוון אך לא במינון, כלומר הסכמתי עם הכוון של המדיניות הכלכלית שהנהיג שר האוצר לשעבר נתניהו אם כי אמרתי לאורך כל הדרך כי המינון היה מוגזם. אני חושב שגם כאשר צריך לתקן את הכלכלה ולנקוט בצעדים דרסטיים של קיצוץ בתקציב צריך להיות קשובים לרחשי הלב והמצוקות בעם. לצערי המינון אכן היה מוגזם וחלק מן החוקים שהובלתי בעבר לשיפור מעמד התושבים בפריפריה שבנגב ובגליל בוטלו.
כאשר אבחר לראשות הליכוד יהיה נושא זה של חידוש חוקי הנגב והגליל והטיפול באוכלוסיות החלשות בישראל אחד הנושאים לו אתן דגש מיוחד בפעילותי עד לשיפור המצב של תושבי ישראל.
כולי תקווה כי ביחד נצליח לשנות, להשפיע ולקדם את מדינת ישראל בשלום, בביטחון ובשלווה.

תאריך:  18/12/2005   |   עודכן:  18/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ח"כ בנימין נתניהו
אני מאמין בעם ישראל. אני מאמין במדינת ישראל. אני מאמין ברוח החופשית של האדם.
ד"ר פנחס שכטר
דודו אלהרר
שר החוץ התלהב יתר על המידה מהאיום ששיגר הקונגרס האמריקני אל הרשות הפלשתינית כי יפגע בסיוע אליה אם החמאס ישתתף בבחירות    להחלטה הזו אין שיניים והיא גם לא תתממש
עו"ד אברהם פכטר
בימים טרופים אלה של נדידת הפוליטיקאים לאזורים החמים של הכנסת, איפה מוצאים אנשים עם אידיאולוגיה, אינטגריטי כמו בני בגין?    המעבר של מופז לשרון היה פחות דרמטי ומרגש מלידת "הפילון" בהזרעה מלאכותית    איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא
מוטי שפירא
האם ניתן להפריט את תהליכי השלום והפיתוח של יחסי ישראל והרשות הפלשתינית?    תהליכים דומים מתרחשים בעולם הרחב: ועידה בלונדון מצביעה על הזדמנות מעניינת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il