X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התעסקות נתניהו ב"פייגלינים" מגביר את הדאגה אצל אלה שחששו מחוסר שיקול דעתו הפוליטי
▪  ▪  ▪

כחבר ליכוד מזה 13 שנה, נשמתי לרווחה כששרון, הנגבי ומופז ערקו מהליכוד. האנשים המושחתים ביותר, הבזים לצדק, ליושר ולדמוקרטיה, עשו לליכוד טובה ועזבו אותו. הנה באה הזדמנות לעצב את הליכוד מחדש.
הבעיה עם הליכוד מזה שנים רבות היא שלא היה לו כל מסר אלטרנטיבי. חוסר היוזמה והיצירתיות של מנהיגיו תמיד הפכו אותו לחיקוי חיוור של מפלגת העבודה. כיום הליכוד הוא התנועה היחידה בה דתיים, מסורתיים וחילונים יכולים לעבוד יחד כדי לעצב חברה ישראלית שהיא דמוקרטית בתרבותה, יהודית בערכיה ובעלת כבוד וביטחון עצמי. אבל זה כנראה לא יקרה.
במקום לחשוב לעומק, במקום לעצב את הליכוד כאלטרנטיבה רעיונית וערכית ל"קדימה", נתניהו הולך בדרך הישנה המובילה לכישלון בטוח: הוא רוצה להפוך את הליכוד לחיקוי חיוור של "קדימה", שהיא עצמה חיקוי חיוור של מרצ. כלומר, הוא מפקיר מראש את היוזמה הפוליטית ליריב. לא עבר יום והוא כבר מצדיק את החששות של אלה שלא סמכו על שיקול הדעת הפוליטי שלו.
מילא במישור המדיניות. אבל בהתעסקותו עם "מנהיגות יהודית" נתניהו מכניס לליכוד את אמות המידה הציבוריות הקלוקלות של מרצ, של קדימה ושל האליטות המשפטיות.
הכרעות בדמוקרטיה משיגים בקלפי. זה נכון לגבי מפלגות כמו לגבי חברות. חברה (כמו שלנו) בה פוליטיקאים מנסים להשיג דרך מערכת המשפט את מה שלעולם לא יצליחו להשיג בקלפי, היא חברה מושחתת, בה התודעה הדמוקרטית נשחקת.
מסע הצלב של נתניהו נגד "מנהיגות יהודית" מצביע על חדירת ערכי מרצ/קדימה/בג"צ לליכוד: מה שאי אפשר להשיג ביושר, מנסים להשיג על-ידי משחקים בכללי המשחק. חוץ מזה, התעסקותו של נתניהו בפייגלין היא עוד טעות בשיקול דעת פוליטי. חבל שהוא שורף שעה אחת מזמנו על פייגלין, ושוב מאפשר ליריבי הליכוד להכתיב לו את סדר היום, כשהוא צריך להתעסק עם אריק. שישאיר את המלחמה הזו ללבנת, זה יותר מתאים לרמה שלה.

המחבר מכהן כראש מכון מחקר בירושלים העוסק בעניינים חוקיתיים ובזכויות האדם.
תאריך:  22/12/2005   |   עודכן:  22/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר MD
מי ומי במאושרים המשתוקקים להכרה ערבית בישראל    אם ז'נבה היא סלע קיומו של יוסי ביילין, ייסע נא לז'נבה, וישמיע את הפרסומות הללו על יוזמת ז'נבה ברדיו הממלכתי של שוויץ.
ואדיק רוזנבליט
תנו לעובדים תחושת שיתוף, הבנה של התהליכים הכללים בחברה, תגמול על ביצועים, חזון ותקשורת עם הממונים עליהם, וקיבלתם עובדים טובים בהרבה    קוראים לזה "העצמת עובדים"
משה אבקסיס
מי צודק בסיפור הזה: האם בית המשפט, שלא הוא צריך להכריע בסוגיה מהו קיום בכבוד, או הפוליטיקאים שיודעים להבטיח אבל לקיים, לא ממש?
עו"ד גד שטילמן
ועדת הבר לא התמודדה כלל עם העיקרון האנכרוניסטי הקובע שנחלה היא יחידה כלכלית חקלאית עצמאית שאינה ניתנת לחלוקה מחשש שחלוקתה תפגע בכושרה לקיים משפחה חקלאית אחת    כל עוד לא יבוטל עיקרון זה, לא יימצא פיתרון של ממש לבעיית הירושה של משקים חקלאיים וחלוקה מאוזנת של זכויות הירושה בין בני דור ההמשך
עו"ד אברהם פכטר
מהו קו הגבול בין זכות הציבור לדעת ועיקרון הזכות לפרטיות? לציבור ולבוחרים זכות לגיטימית לדעת על מצב בריאותם ומחלותיהם של מנהיגיו    רצוי לאמץ את המודל האמריקני של מתן חוות דעת רפואית שנתית על בריאות הנשיא, ואצלנו ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il