X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובה לראיון שנתן הסופר עמוס עוז ל"פוליטיקה" (ערוץ 1, 20.12.05)
▪  ▪  ▪

... תשובה: "דווקא כאדם שמוכן ללכת לפשרה עם הפלשתינים, דווקא אנשים כמוני, חייבים לדרוש מהם שההסכמים יקוימו במלואם עד לתג האחרון... העם הפלשתיני הוא לא קטין, והוא לא מפגר, והוא לא טעון טיפוח. הוא קיבל עליו הסכם, וגם אישר אותו בהצבעה. הסעיף הראשון והמכריע בהסכם הזה הוא, שאנחנו לא נשלוט בהם, והם לא יהרגו אותנו. אנחנו כבר לא שולטים בהם, והם כן הורגים בנו. הם לא מקיימים את הסכם אוסלו. ערפאת צריך להוציא אל מחוץ לחוק את הארגונים שרוצחים ישראלים. אם הוא לא מוציא את הארגונים האלה מחוץ לחוק - הם לא מקיימים את הסכם אוסלו" (הסופר עמוס עוז. תוכנית "פופוליטיקה", הערוץ הראשון 25.2.96).
דן מרגלית: "האם לדעתך, ערפאת צריך לפרק את ארגוני הטרור גם במחיר מלחמת אחים"?
עמוס עוז: אם הם לא יכולים לספק את מה שהם התחייבו בהסכם - להסכם איתם אין ערך"... (פרופ' שלמה בן-עמי: אני שלם עם מה שאמר עמוס עוז...).
מה יש לדבר: מילים כדורבנות. ואם יורשה לי לתמצת את דבריו של חתן פרס "גתה", אז - אסור לנו להתקדם במסלול אוסלו!!! או בלשונו: "חייבים לדרוש מהם שההסכמים יקוימו במלואם עד התג ה א ח ר ו ן"... אני אגיד עוד פעם: "עד התג האחרון". ולמה הקשיחות הזאת עם הפלשתינים?: שימו לב לתשובה: מפני ש- "העם הפלשתיני הוא לא קטין, ולא מפגר, ולא טעון טיפוח". סוף ציטוט.
זה היה ב-1996. ומה חושב עמוס עוז היום? מי שראה את התוכנית "פוליטיקה" (הערוץ הראשון, 20.12.05), יכול היה לשמוע פנינים מפיו של הסופר שתמך ועזר בהפצת היתרונות מ"מסמך ז'נבה". בראיון שנתן לעיתונאי איתי לנדסברג, שמענו אותו אומר: "התרשמתי מאוד מפינוי עזה, אף כי אני הייתי מעדיף שזה יהיה חלק ממהלך מדיני דו-צדדי... מהבחינה הזו, שרון איגף אותי מהצד הבלתי צפוי, כשהוא נתן את עזה ללא תמורה... יש לי הפתעה והערכה למה שעשה שרון".
האיש שדיבר בנחרצות על קיום הסכם אוסלו "עד התג האחרון", וב-2003 תמך ב"הבנות ז'נבה" המבוססות על הדדיות, לא היה מסוגל לעמוד בפיתוי העקירה, אף שהיא נוגדת את העקרונות להם הטיף שלושים שנה, לאמור: "שטחים תמורת שלום". שרון מבחינתו, קיצר את הדרך לעקירת ישובים. אם ברק לא הצליח להגיע לגירוש מתנחלים דרך שלום אמיתי, יש "דרך בורמה". דווקא גיבור סאברה-ושתילה, הוא שמצא את שביל הקיצור.
גרוע מזה, הוא ורבים מחבריו לשמאל בטוחים שההינתקות ללא תמורה, מחלישה את אבו-מאזן, ומחזקת את החמאס. זה אותו ארגון טרור ששם לו למטרה סופית לחסל את ישראל. בינתיים, "מכינים" הפרשנים את אזרחי ישראל, ליותר טרור, במקומות שטרם ידענו. אז מי אמר שההינתקות התבצעה ללא תמורה? חיזוק הארגון החפץ בחיסול ישראל, הוא האימאימא של התמורה. אתם הבנתם את זה אשקלונים יקרים?
עמוס עוז הוא סופר חשוב שאין לו את הפריבילגיה - כך הוא בטוח - להסתגר בדלת אמות, ולכתוב ספרים. דאגתו לחברה ולעתיד המדינה, דוחקת בו זה עשרות בשנים להפיץ את האידיאולוגיה השמאלנית שלו. הוא מרואיין מרתק, מאגר הקונוטציות שלו עשיר, מה שהופך את ההאזנה לדבריו לתענוג. כשהוא מדבר, גם אם פה ושם הוא מחייך, הבעת פניו חמורת סבר. כשהוא "מתנבא", הגבות שלו מתקרבות זו לזו, ואינטונציה שלו רומזת, שהשכינה בוקעת מגרונו. מבחינת השמאל הוא נחשב ל"צופה פני עתיד". הנביא עמוס בשבילכם.
אלא שמבחינתם של השכנים שלנו, אלה שחולמים על פלשתין הגדולה, עמוס עוז הוא "מעוז אידיאולוגי" רב עוצמה, המפיץ רפיון. זה מסביר את התפשטות הנכונות להתקפל ולוותר על הדבר הכי חשוב - פירוק ארגוני הטרור! אנשים מסוגו, לא מסוגלים לומר לשכנים: "עד כאן, עכשיו כאסח"!
הפלשתינים יודעים: השמאל הישראלי אוהב לשחק בנדמה לי. תן להם שיחות שלום מתוקשרות שמסתיימות בטקסי חתימה, והם נטענים באנרגיות חדשות. אחרי זה, כמו בריטואל קבוע, ארגוני הטרור יוכיחו לנביא עמוס, באמצעות רצח יהודים - שהם "קטין מפגר, שטעון טיפוח". אין להם בעיה שרופסים מסוגו ידברו עליהם בהתנשאות. מה שחשוב הוא, להזיז את האידיאולוגיה של הרופסים - מצד שמאל, ימינה. למיינסטרים.
אחרי שהביאו את דברה של שדרות בכל העולם, הגיע תורה של אשקלון. בדיוק כמו שהזהירו היריבים מהימין. אלא שבמחוזותינו, הצודקים לעולם טועים, והטועים לעולם צודקים. ככה זה במדינה שכלבי השמירה שלה שומרים על קופסה המכילה אתרוג יקר, שעדנה ארבל קבעה, שהוא בכלל פגום...

הכותב הינו נברן בלתי נלאה בקלטות ועיתונים ישנים
תאריך:  24/12/2005   |   עודכן:  24/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
דורש יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, המאשים אותנו בבחירת הח"כים שהפכו לדבריו את הכנסת למשל ולשנינה, בעוד אנחנו המיליונים בעלי זכות הבחירה, מסורסים ומשוללי כל זכות לבחור אישית את חברי הפרלמנט שלנו
יואב יצחק
יושב-ראש מפלגת העבודה ואנשיו מובילים עתה גיבוש תקציב בחירות בהיקף של כ- 40 מיליון ש"ח, המבוסס, בין היתר, על הלוואות מהבנקים ועל צפי דמיוני ל- 30-25 מנדטים    הצרות בדרך
בעז העצני
הליכוד כיום טועה טעות גסה בכך שאינו שולל את האסון הלאומי שחולל שרון, כפי שעשה לאחר הסכמי אוסלו. הוא גם טועה בדרך התייחסותו לפלג פייגלין: דיכויה של תנועתו של פייגלין, בניגוד לשלווה שממנה נהנו שטרית ודומיו, יוכיח שהליכוד פונה שמאלה וממשיך במסלול של שרון
אוריאל שטרית
ביבי לא ילד שמנת, הוא ליכלך את ידיו בעבודה שחורה. לא היה זמן להפוך את סילבן שלום למותג    אלה רק כמה מהשטויות שיחצ"נים ופרסומאים מנסים להאכיל אותנו בבואם למכור לנו מועמדים פוליטיים    האם הם באמת חושבים שאנחנו לא מכירים את "הסחורה"?
נסים ישעיהו
אנחנו הגענו לארץ, כבשנו אותה ומתייחסים לשליטתנו בה כאל התגשמות חזונם של נביאי ישראל    יש חלומות מתוקים שמתגשמים בהגיע זמנם, אבל אם דוחקים את הקץ, החלום המתוק עלול להפוך לחלום בלהות    דומני כי זה מה שקורה לנו פה בארץ האבות והנביאים    הגיע הזמן שנתפכח; הגיע הזמן לשוב אל החלום המקורי    זה עדיין אפשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il