X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העירוב שנעשה כאן בין סיפוק תרבות ובידור להמונים, ובין עיתונאות נושכת חוקרת ובועטת, יש בו משום טעם לפגם
▪  ▪  ▪

בכל בית ספר למשפטים בעולם ובישראל, מדוקלם האורים והתומים של המשפט בכלל, עצם ההצדקה שלו, והבסיס עליו הוא עומד, לדרדקים והעוללים המתחילים בשנה א'.
להם, נאמר בהוד ובתפארת, בחיל וברעדה כי אלת הצדק עיוורת וחירשת, או במילים אחרות, הצדק יהיה נחלתו של הכלל, הוא יגיע לכל בית ויתנחל בכל לב.
בחינה אקראית של המתרחש במציאות המקומית שלנו, מזעזעת את אושיותיה של האמירה לעיל.
התוכנית "עובדה", זה כתקופה ארוכה מתהדרת בנוצות של תוכנית תחקירנית נושכת, שאיננה נותנת לשיקולים מסחריים להעיב על חשיבות מלאכתה. ובכך, בין במישרין ובין בעקיפין, תורמת לחיזוקה של הדמוקרטיה בארץ, פיתוח שקיפות שלטונית כלפי הציבור בכלל, קיום דו שיח ער בקרב פלחים שונים בציבור לגבי המתרחש, ועמידה על קוצו של יוד בכל הקשור לתרבות שלטונית ועיתונאית.
בשבועיים האחרונים נעשה מסע פרסום נרחב על תחקיר שבוצע, ותואר בגאווה רבה על-ידי מנחת התוכנית, אילנה דיין, כחוד החנית, בדבר ניסיון טיוח של כמעט תאונה שארעה בניו-יורק, במטוס ישראייר.
סופו של עניין, התחקיר נדחה במגוון טענות שונות, ולא בלי סערה שרחשה ובחשה עקב כך. עם זאת, כאשר אתה מהלך בין הטיפות ומנסה לברור את העיקר מן הטפל, אתה מגיע למסקנה, על-פי דבריו של מוזי ורטהים, יו"ר קשת - " אנו רוצים לזכות ברייטינג גבוה, אבל בלי כותרות מרעישות ובלי סנסציה" - כי החיבור בין הון ושלטון קיבל משנה תוקף.
תחקירים שיגעו להמונים, קרי למורים, חברות אבטחה, רבנים, ואנשי ביטוח לאומי, הם בבחינת מותר, אך בכל הקשור לבעלי שררה, אלו המחזיקים במושכות, זה בבחינת טאבו!
נראה כי במקרה נקלה שכזה אלת הצדק לא ממש צודקת, היא גם לא ממש עיוורת, ובטח לא חירשת. במציאות של היום ספורים הם מוסדות הציבור, אנשי התקשורת והפוליטיקאים שהציבור ממהר להעניק להם את אמונו הבלתי מסויג. שניים בולטים שכאלה, הם בית המשפט העליון, שגם הוא לאחרונה, סובל משחיקה במעמדו, ותוכנית חוקרת כמו "עובדה".
העירוב שנעשה כאן בין סיפוק תרבות ובידור להמונים ובין עיתונאות נושכת חוקרת ובועטת, יש בו משום טעם לפגם. יתרה מכך, הניסיון לערער בכך את אמינותה ואת יושרה של תוכנית "עובדה", ובכך לגרום לציבור להדיר ממנה הן את רגליהם והן את אמונתם, יהיה בבחינת הקש ששבר את גב הגמל.
עיתונאות חוקרת היא אחת מאחרוני מבצרי הדמוקרטיה בעולם החופשי. ניסיון של בעלי ההון לבחוש בקלחת הזו ולגרום לערבוב ויצירת שעטנז מקומי, יגרום לפגיעה חמורה באושיות הדמוקרטיה.
זו תהיה דמוקרטיה לעשירים בלבד.
אחד מגדולי השופטים בישראל, מר מישאל חשין, ציין לא פעם בפסיקתו, כי מבחנה האמיתי של דמוקרטיה היא להוציא אל קדמת הבמה את אותם עניינים שאנשים מסוימים יחפצו בהסתרתם, ובכך להביא לגילוי האמת, ובצורה עקיפה לחיזוק התרבות הדמוקרטית.
ואני שואל עצמי, האם במקרה הנדון זה אכן נעשה?

משה אבקסיס סטודנא שנה ג'' למשפטים באוניברסיטה העברית. חבר ברקן אייסף ובית הילל
תאריך:  28/12/2005   |   עודכן:  29/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליאת בכר-סגל
אברהם שרון
חנן וייס
יצחק ג'קי אדרי
המצב החברתי ישתנה תכלית שינוי רק כאשר חברות הכח-אדם יוצאו אל מחוץ לחוק, או לחילופין להגביל את גודלן בחקיקה, כאשר תצומצם האפשרות בסקטור הממשלתי והציבורי לפעול דרך חברות כח-אדם
עו"ד אברהם פכטר
מאז קום המדינה, מנסים למצוא פשרה שתאפשר למגזר החרדי, הערבי, פטורי שירות וסרבני מצפון - להשתלב בחברה בקטע של שירות הביטחון הלאומי או תחליפיו. החלטת הממשלה - על שירות לאומי ואזרחי - הוא הדבר הנבון הנכון והיעיל ביותר בנושא הסבוך הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il