X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
קסאם אחד. זה כל מה שדרוש בכדי לגבור על חודשים של בירוקרטיה ובקשות למיגון בתי הסיכון קסאם אחד, וכבר בשעות הבוקר יגיעו קירות הבטון כך היה בבסיס "זיקים", כך היה בגן הילדים בקיבוץ סעד התעוררנו מאוחר מידי, כרגיל ומי מחליט על שטחי המיגון הבאים? ארגון הג'יהאד האיסלאמי מדוע? כי רק הוא יודע לאן תכוון הרקטה הבאה.
▪  ▪  ▪


ארגוני הטרור הפלשתינים, וביניהם ועדות ההתנגדות העממית (חטיבות סלאח א-דין), חוזרים ומאיימים לפגוע ב"עומקה של ישראל" על-ידי רקטות חדשות, ארוכות טווח, "אם רק תמשכנה ההתקפות הישראליות נגד העם הפלשתיני". האולטימאטום של הארגונים - אינו חדש. הוא חלק מסאגת האיומים שחוזרת ונשנית בחמש השנים האחרונות.
בשבועיים האחרונים נוכחנו לראות כי לצד האיומים - יש גם מעשים. מטח של רקטות קסאם הרעיד את שמי הארץ הן מכיוון עזה והן מכיוון לבנון. מחנה "זיקים", הממוקם דרומית לאשקלון, ספג השבוע פגיעת רקטת קסאם וגרם לפציעתם של חמישה חיילים.
באופן לא מפתיע, במערכת הביטחון התעוררו מאוחר מדי. זה זמן רב שתושבי הנגב המערבי דורשים לדאוג לאמצעי מיגון מפני איום הקסאם, ועם זאת, רק לאחר שרקטה נפלה סמוך לגן ילדים בקיבוץ סעד, ובנס לא היו נפגעים, הורו בצה"ל על מבצע בזק למיגון גגות גני הילדים בעלות של מיליוני שקלים. "אנחנו מחכים כבר חודשים ארוכים לפתרון בנושא המיגון", אמרו הורי הילדים. "מישהו צריך לקום ולהתעורר לפני שיהיה מאוחר", הם זעקו.
והנה, חיש מהר, הגיעה התשובה לשאלה בדבר עלות המיגון. "כמה כבר עולה למגן את גני הילדים ומוסדות החינוך הנתונים תחת סכנה מתמדת", שאלה אחת המורות. התשובה, אם כן, פשוטה: מחיר המיגון הוא קסאם אחד. אחד בלבד. בלי ריבית. בלי הצמדה. ירי אחד - יעשה את העבודה.
יומיים קודם לכן, החליט צה"ל למגן את בסיס "זיקים" בדרום הארץ, בעקבות לחץ שהפעילו הורי החיילים, אחרי שרקטה פגעה בתחומי הבסיס. שעות לאחר מכן החלו כלים של צה"ל להוביל אל הבסיס מאות קירות מגן מבטון, לקראת הצבתם.
"חודשים שאנחנו מבקשים - ואין תגובה"
בעקבות מיגון הבסיס "זיקים", דרשו התושבים בקיבוץ הסמוך להגן גם על ביתם. מזכירת הקיבוץ, אילאל בורדה, גילתה השבוע כי הקיבוץ אינו נמצא כלל ברשימת היישובים הממתינים למיגון. "אני חושבת שלאור המיגון בבסיס זיקים התביעה שלנו למיגון הקיבוץ מוצדקת. אני חושבת שצריך להקים חדרי ביטחון בקיבוץ", היא אמרה. גם היא ידעה לספר כי הדרישות ישבו חודשים ארוכים על שולחן מקבלי ההחלטות. "זה לא קורה. למיטב ידיעתנו אין משהו קונקרטי גם עכשיו", היא אומרת.
רצף אירועי הירי מעלה אפוא שאלות באשר לדרך קבלת ההחלטות במערכת הביטחון. אם ידעתם על הסכנה הטמונה בפיתוח טילים לטווח ארוך, מדוע לא חשבתם על מיגון מהיר ככל שהניתן? מה המשקל שניתן לחיי האדם, אם כך? האם מי שקובע את אג'נדת המיגון הוא ארגון הג'יהאד האיסלאמי? האם אין קברניטים היודעים להביט "קדימה", ולפרוש מראש את מפת הסכנות הניצבת לפנינו?
על-פי היגיון ההתנהלות של מערכת הביטחון ראוי כי נשאל: אם הג'יהאד האיסלאמי היה פוגע בבתי אבות היו ממגנים את כל בתי האבות באזור? אם רקטות הקסאם היו נוחתות במרכז מסחרי - היו אנשי הביטחון מורים על מיגונם של כל המרכזים המסחריים? אם הייתה הרקטה של "ועדות ההתנגדות" מצליחה לפגוע במגורי הבנות - היו הם מחליטים למגן את כלל מגורי הבנות? מי קובע את מדיניות המיגון? הרקטה או אנחנו?
אחרי שאמרנו את שאמרנו, אחרי שביקרנו את שביקרנו, הנה המסר לכל מי שרוצה למגן את אזור בית מקלטו; הנה מסר אישי למזכירת הקיבוץ, אילאל בורדה, ולתושבי ישראל החוששים לחייהם: רוצים מיגון - בקשו קסאם. אפשר גם דרך האימייל.

תאריך:  07/01/2006   |   עודכן:  11/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il