X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, התפאר בהישגי תוכנית ההינתקות. "מפלס הטרור ירד, באופן משמעותי", הוא הצהיר לאחרונה. ואכן - צדק הרמטכ"ל בקביעתו. כל ששכח הרמטכ"ל לציין הוא, כי על-רקע פינוי הישובים, אך טבעי הוא כי מפלס הטרור יירד מכאן שהצהרתו של רא"ל חלוץ צריכה להיבחן על-פי מפלס הטרור בתוך שטח ישראל כאן התמונה כבר מתבררת כשונה כאן תראו כי הטרור דווקא עלה, וכי הנתונים שהציגה מערכת הביטחון לאזרחיה - משקפים מציאות אחת בעולם שכולו תלת מימד
▪  ▪  ▪
רא"ל חלוץ. הטרור הצטמצם"

הירי נמשך. אפילו גובר.

תקופת הבחירות מביאה עמה נפלאות. חברי ממשלה משתבחים בהישגיהם, שר הביטחון בהצלחותיו, והרמטכ"ל בדרך כלל מסייע לכוח בעידוד קל מבחוץ. הבחירות הקרבות טומנות בחובן סממן נוסף בשיח הציבורי - סממן חשוב: "תוכנית ההינתקות".
בראיון מיוחד שהעניק הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, לרגל יום התרומות המיוחד לחיילי צה"ל, השתבח מפקד הצבא בהישגי ההינתקות מרצועת עזה, אשר לדבריו, הביאה להורדת היקף הטרור. הרמטכ"ל אמר כי "מפלס הטרור ירד, באופן משמעותי, והדגיש כי "רק אנחנו לוקחים על-רקע של שקט כל איושה כרעש ולכן צריך לקחת דברים בפרופורציה. צריך לשים לב כמה נורו כשהיינו שם וכמה נורו מאז שייצאנו. כל ירייה כזו היא מיותרת אבל עדיין, לא לאבד את הראש".
לאור הצהרותיו הגורפות של רא"ל דן חלוץ, ראוי כי נפנה ונבדוק את הנתונים הרשמיים על-מנת לחדד את טענותיו. לצערנו, בישראל מעטים הם האתרים הרשמיים הכוללים חומרים מפורטים על "נזקי" ו"הישגי" האינתיפאדה השנייה. בעניין זה ראוי היה אילו הינו למדים מעט דווקא מאויבנו, אשר מחזיקים מערכת הסברה משומנת היטב, בעלת זרועות רחבים של מאגרי מידע ענפים ומדויקים.
מכל מקום, עלינו להסתפק אך בנמצא. אין לנו אחרת. תחת שמי הארץ אנו חיים. במסגרת זו, אתר האינטרנט של המרכז למורשת המודיעין (מל"מ) אשר מרבה לפרסם נתונים על היקף הטרור הפלשתיני, מצליח לפרט בדוח מאמצע חודש דצמבר את היקף הטרור במהלך 2005 על-פי חתכי הפיגועים השונים. עכשיו ניתן יהיה לפנות לנתונים.
מספר הרקטות שנחתו - לא מה שחשבנו
הדוח המפורט של מל"מ מעלה כי מספר רקטות הקסאם והמרגמות שנורו לעבר ישובים ברצועת עזה ובישראל, הסתכם בחודשים אפריל - יולי, חודשי טרום ההינתקות, ב- 521. מתוך כלל היעדים הישראלים: כ- 130 נורו לעבר שטח מדינת ישראל.
פנייה מחודשת לממצאי הדוח של המרכז למורשת מודיעין, תעלה כי בתקופה שלאחר ההינתקות מ- 1 בספטמבר ועד ה - 14 בדצמבר נורו לעבר שטח מדינת ישראל 179 רקטות קסאם ומרגמות. עוד נראה בדוח, כי בתקופה שבין 15- 28 לחודש דצמבר נטלו ארגוני הטרור הפלשתינים אחריות לשיגור 42 רקטות נוספות לעבר יעדים בישראל.
הנה כי כן, צודק רא"ל חלוץ בקביעתו לפיה חלה ירידה בהיקף הכולל של הטרור, מאז יישום תוכנית ההינתקות, שכן לאחר פינוי היישובים מרצועת עזה לא בוצעו, מטבע הדברים, פיגועים נגד יעדים ישראלים ברצועה. מיותר לומר כי היישובים נותרו ריקים וחדלו להוות יעד לארגוני הטרור. מכאן, רק הגיוני ש"היקף הטרור" ירד. אם נעביר ממקומם 500 מתוך 1000 תלמידי בית ספר, סביר להניח כי גם אז יירד מפלס האלימות ועברות המשמעת. ההסבר הלוגי: מספר התלמידים קטן, ועל כן אך טבעי כי מספר העברות יצטמצם.
הנתונים - לא מדויקים
ואולם, אם נחזור לזירתנו הביטחונית, ונפריד את נתוני הטבלה, אם רק נבחן את היקף הטרור שחדר מרצועת עזה לעבר יעדים בתוך שטח ישראל בלבד, נופתע לגלות כי הנתונים שונים בתכליתם מאלה שהציג הרמטכ"ל.
על-פי הנתונים המוזכרים, בארבעת החודשים שלפני ההינתקות (אפריל - יולי), נורו לפחות 130 רקטות ומרגמות לעבר ישובים ועמדות בישראל, ולעומת זאת בארבעת החודשים שלאחר ההינתקות (ספטמבר - דצמבר) נורו 221 רקטות ומרגמות. בלי משים לב, תוכן הצהרותיו של הרמטכ"ל משנה אופי וצורה. הנתונים מעלים בבירור כי היקף הטרור מרצועת עזה לעבר שטח ישראל דווקא עלה באופן משמעותי. אם נורו 130 רקטות בטרם ההינתקות, הנתונים הרשמיים של אתר מל"מ מעלים כי לאחריה נרו 221. את החישוב תעשו כבר אתם.
בלא כל קשר לעמדות פוליטיות, נראה כי אנו עדים ליציקתן של נורמות חברתיות ופוליטיות חדשות בישראל. אולי אף חדשות-ישנות. מערכת הביטחון ממשיכה להציג לציבור את הנתונים הנכונים - אך מנקודת מבט אחת, ובכך מונעת מאזרחי ישראל את הראייה הכוללת של העשייה הביטחונית. אמירתו של הרמטכ"ל על הירידה בטרור - נכונה היא - אך לא מדויקת.
נראה כי חובת האמת - נעלמה. פגה. עבר תוקפה. ולנו - אסור להסכים לכך שמערכת הביטחון תמסור לציבור נתונים בלתי מדויקים. בכך, הם רק פוגעים בבסיס האמנה הבלי כתובה אשר נכרתה בין הציבור ובין דרג המנהיגות. אם לא נאמין לרמטכ"ל כאשר הוא מוסר לנו נתונים על היקף הטרור, כיצד נוכל לפסוע אחריו בעת שיקרא לנו להתייצב למילואים וידרוש מחיילינו להגן על שטח ישראל מפני אותם הקאסמים שהוא עצמו אמר כי פחתו?

תאריך:  07/01/2006   |   עודכן:  07/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
מנחם ברוד
סבלו של העם היהודי אינו ניתן להבנה. יהודים עונו באכזריות ובלא שום היגיון מימי גלות מצרים ועד ימינו. איננו יכולים להבין זאת, משום שהקב"ה עצמו רוצה שלא נבין
נסים ישעיהו
פחות או יותר, הכל מבקרים את הפוליטיקה ואת הפוליטיקאים, ביחוד את מי שנתפסים בעיניהם כמושחתים    אז איך זה שרבים רבים רוצים להיות שם במקומם, ואינם מחמיצים הזדמנות לנקוט באותן שיטות שהם מגנים אצל הפוליטיקאים?
נחמיה תנא
ד"ר יניב ניצן
אין היענות מספקת לבדיקות לאיתור מוקדם של סרטן השד אצל נשים בכל הגילאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il