X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסוגיות הבוערות נותרו, כאשר החלטות מדיניות וצבאיות נדרשות בהקדם. שני נושאים הדורשים תשומת לב מיידית הם: בעיית הקסאמים והבחירות ברשות הפלשתינית
▪  ▪  ▪

‏אין כמעט בית בישראל, ואולי בעולם החופשי כולו, שלא מאחל רפואה שלמה וחש צער ועוגמת נפש לאור מצבו של ראש הממשלה. אך למדינה כמו שלנו אין את הפריבילגיה להתאבל, להרהר יתר על המידה או לשקוע ברחמים עצמיים.
הסוגיות הבוערות נותרו, כאשר החלטות מדיניות וצבאיות נדרשות בהקדם. שני נושאים הדורשים תשומת לב מיידית הם: בעיית הקסאמים והבחירות ברשות הפלשתינית.
אין זה סוד, שרה"מ חשש מהצנתור תחת הרדמה שתוכנן ליום החמישי האחרון. החשש נבע, בין היתר, מחוסר רצונו להתנער מסמכויותיו. ראש הממשלה אף אמר זאת בגלוי בפני אהוד אולמרט ומצלמות הטלוויזיה, ביום שבו לקה בשבץ השני.
המצב הביטחוני שנוצר לאחר ההינתקות לא היה לרוחו של שרון. "אטפל בקסאמים מיד לאחר הצנתור", הצהיר ראש הממשלה. היום זה כבר ברור, שנטישת שלושת הישובים בצפון הרצועה - אלי סיני, דוגית ונסנית - היתה משגה, וזאת, בין היתר, לאור הקסאמים שנופלים, וטילים שעלולים ליפול על אשקלון, שדרות ואזור חוות השקמים.
האמת היא, שאף אחד לא יודע מה שרון היה עושה במצב שנוצר, או מה הייתה תוכניתו המדינית לעתיד. ברם, יש כבר פוליטיקאים ופרשנים מלומדים כמו אמנון אברמוביץ, "שברור להם" שאילו שרון היה נבחר, הוא היה לבטח מתנתק מרוב יהודה ושומרון באופן חד-צדדי.
לא ברור על סמך מה העסקנים הללו מסיקים את מסקנותיהם. הרי שרון מעולם לא אמר זאת לאיש, בטח שלא להם - ההפך הוא הנכון, שרון חזר והדגיש שלא יהיו נסיגות חד-צדדיות ללא תמורה, אלא "דבקות במפת הדרכים". עם זאת, נכון ,היחידים שמציגים תוכנית מדינית ברורה יחסית הם ישראל ביתנו ומרצ.
אלי סיני, דוגית ונסנית היו ישובים לתפארת מדינת ישראל. חלוצים ישראלים התיישבו בהם במשך עשרות שנים, וגידלו שם את משפחותיהם. היישובים הללו, להבדיל מישובים אחרים, לא היו בעיה דמוגרפית, מכיוון ששכנו באזור לא מאוכלס, סמוך לקו הירוק. כמו כן, הישובים שימשו כשכפ"צ למדינת ישראל, ולכן לא היתה שום הצדקה היסטורית, ביטחונית או בינלאומית לעקירתם.
יש צורך אמיתי ומיידי להחזיר ביטחון לדרום, על-ידי השתלטות מחדש על צפון הרצועה. קטונתי מלדעת "מה היה אילו", אבל אני משוכנע ששרון היה אולי ”הפרגמטיסט" היחיד שיכול היה להודות בטעותו ולשוב לאלי סיני, דוגית ונסנית מיד אחרי שהיה מחלים מהצנתור.
באשר לבחירות ברשות הפלשתינית; מעבר להתחזקות המדאיגה של החמאס בעקבות ההינתקות, נשאלת השאלה: האם ראש עיריית ירושלים לשעבר יתיר לתושבי מזרח העיר להשתתף בבחירות? השתתפות זו תחליש את מעמדנו בעיר הנצח. העיר קדושה שאולמרט התריע ש"פרס יחלק" אם תינתן לו ההזדמנות. מי יתן ושרון יוכל לקבל את ההחלטות ולא ממלא מקומו.

תאריך:  10/01/2006   |   עודכן:  10/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל מאיר לאו
אין מתאים מיום הקדיש הכללי כדי להתיחד עם זכר קורבנות השואה
עו"ד חיים קליר
אהרון בר-און
בועז מושקוביץ
מדוע שאול מופז מעמיד תנאים קשים בפני תנועת החמאס, כשאפילו הפלג "הלגיטימי", תנועת הפת"ח, מעולם לא עמד בתנאים האלה?
עו"ד ליאת בכר-סגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il