X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנסת ישראל אינה עוד שליחת הציבור של העם שבחר בה. היא לא רלוונטית, ולא מייצגת, ובינתיים מידרדרת מדינת ישראל, בצעד בטוח, אל עבר השקיעה
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  כנסת ישראל

הכנסת בשקיעה

אחד מיסודות התשתית העיקריים במשטר דמוקרטי, הוא הפרדת הרשויות - ולפיו הרשות המחוקקת היא הגוף האמור לפקח על הרשות השלטונית המבצעת. מתוקף שליחותם כנציגי הציבור הרחב, חייבים חברי הכנסת לעשות ימים כלילות כדי לשמור, מכל משמר, שהשלטון, כל שלטון, ילך רק בדרך הישר. ואם לא - מייד יוטל עליו צל כבד של הצבעת אי-אמון פרלמנטרית שיאיים על המשך יכולתו לשרוד. לכאורה הכל פשוט וברור, חד וחלק.
אבל רק לכאורה.
מסתבר כי לראש היהודי "הסידור" הזה לא טוב. וכדי להוכיח שאפשר גם אחרת, ואולי גם יותר טוב, הוקמה ממשלת אחדות-שרון התפוחה כמו עוגת שמרים המקיפה יותר מ-70% מסיעות בית הנבחרים. במילים הפשוטות ביותר אפשר לומר, כי הכנסת המפקחת כלל אינה קיימת. הקואליציה של שרון יכולה לחוקק חוק שהירח מרובע והוא עשוי גבינה צהובה, והח"כים הקואליציוניים יצביעו ויאשרו. אומנם יו"ר האופוזיציה המצומקת, יוסי שריד, יוכל לנצל את זמן המסך שיש לו בערוץ 33 כדי למתוח ביקורת, עוקצנית, מרושעת, אירונית ואולי אף סטירית, על חוק "הירח המרובע" הסותר את חוקי הטבע, אך דבריו המושחזים יהיו אולי "קטעים נבחרים" מהצגה חסרת משמעות, שכן קול המיעוט אולי נשמע, במידת מה, אך הוא לא מזיז לאיש, בעיקר לא לממשלת שרון.
במצב דמוי-אנרכיה כזה, איש הישר בעיניו יעשה. חברי הכנסת המנועים מהצבעה לפי צו מצפונם ומחויבים להרים יד רק על-פי צו מפלגתם, מצליחים לייצר רוב בעד חוקים המשרתים את עצמם ו/או את שולחיהם. הם מאשרים לעצמם מכוניות צמודות על חשבון הקופה הציבורית, ומאידך מצביעים בעד כל קיצוץ חמור בתקציב המדינה, כפי שדורשת הממשלה; הם מאשרים הטבות של מיליארדים לסקטורים ששיגרו אותם למלא באחוריהם את כס המחוקקים, ובו בזמן הם מרימים יד בעד חוקים שפירושם העמקת האבטלה והחרפתה יחד עם מניעת הצמיחה הכלכלית; הם מצביעים בעד חוק המעגן את הסדר הפטור משירות בצה"ל לתלמידי ישיבות, רק כדי לשמור על שלמות הקואליציה, ומצד שני אינם מותחים ביקורת על גיוס מילואימניקים בצו 8, לא כדי להילחם, אלא כדי לשמור על התנחלויות שכוחות-אל שמספר השומרים עליהן רב ממספר המתגוררים בהן. בקיצור - איש הישר בעיני הקואליציה יעשה. בדרך הדמוקרטית הייחודית הזו, נוצר מצב שבו הכנסת שנבחרה בעבר הרחוק, בנסיבות שונות לחלוטין מאלה הקיימות כיום, שוב איננה שליחת הציבור של העם שבחר בה. היא לא רלוונטית ולא מייצגת.
"הראש היהודי ממציא לנו פטנטים" - כך מתנגנות מילותיו של פזמון אירוני על הגניוס היהודי. למרות השנים הרבות שחלפו מאז חוברו מילות הזמר הקל הזה, מתברר כי עוד נכונו עלילות לכושר ההמצאה הישראלי, שאת פירות הבאושים שלו אפשר לרשום בספר השיאים של גינס. ומה המצאנו הפעם? סוג חדש של דמוקרטיה: ללכת בלי ולהרגיש עם.
דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל, נהג למתוח ביקורת מזלזלת משהו על התקשורת, כשהצביע לעברה ואמר "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". בפראפראזה על הדברים האלה אפשר לומר היום על הכנסת: "הכלבים אפילו לא נובחים כששיירת הענק עוברת". ובינתיים מידרדרת מדינת ישראל, בצעד בטוח, אל עבר השקיעה.

תאריך:  10/08/2002   |   עודכן:  12/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דליה זליקוביץ
רנית נחום-הלוי
חוק הפיקדון פותח אפיקים חדשים ומציע תעסוקה לכל אותם מובטלים שלא מתביישים לנבור באשפתות ורוצים להרוויח מהצד; ארגונים פרטיים, עמותות צדקה תנועות נוער, ילדים ואף נרקומנים משלשלים לכיסם אלפי שקלים מהעיסוק שנחקק בממשלה, והעיקר - ללא תשלום מס הכנסה
יואב יצחק
יואב יצחק
אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il