X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משעה שניצחון החמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני התחוור כעובדה מוגמרת, החווירו פניהם של רבים וטובים בקרב גורמי ההערכה הישראלים, וסביר כי גם מעבר לים
▪  ▪  ▪

משעה שניצחון החמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני התחוור כעובדה מוגמרת, החווירו פניהם של רבים וטובים בקרב גורמי ההערכה הישראלים, וסביר כי גם מעבר לים. הגם שתרחיש מעין זה נלקח בחשבון, ספק אם קוטלג בקדמת סולם העדיפויות, אלא קרוב לוודאי כתסריט "קיצון".
הלכי הרוח הדינמיים שאפפו את מהלך תעמולת הבחירות בזירה הפלשתינית ושידרו רושם משכר של חגיגה דמוקרטית, הסתמנו ככר נוח במיוחד לארגון החמאס להטמיע בנמרצות את מסריו, החברתיים- הומניטאריים, בראש וראשונה כלפי השכבות הנחשלות והעניות, המהוות רוב בולט של האוכלוסיה.
בעוד מועמדי הפתח נוקטים בקו הסברה מגננתי, שביסודו ניסיון להתנער מתדמית השחיתות שדבקה בראשי הארגון ופעיליו, ומאמץ ל"טייח" את מאפייני ה"כאוס" השלטוני בחוגי ה"רשות" ובפרט בקרב גורמי הביטחון הפלשתינים.
הנושא המדיני, ובפרט היבט הקשרים עם ישראל, נדחק לשולי השיח הציבורי בחברה הפלשתינית, בהינתן מצוקות היום-יום, הגם שהשתקף מאמץ מסוים של החמאס להפיק "דיווידנדים" ממהלך ההינתקות, שתואר כניצחון "ההתנגדות" על ישראל.
לבד מהתנפצות ה"צפי" באשר לניצחון - גם אם דחוק - של הפתח, דומה כי ישראל משלמת עתה את מחיר "הפקרת" הספקטרום התקשורתי בזירה הפלשתינית. בעיתוי הנוכחי שמטה ישראל מידיה, כלי אפקטיבי ומאזן, בסביבה שבה שלטו מסרים מתלהמים שמקורם בסוריה, אירן ולבנון, אשר שירתו מטבע הדברים את המסע האלקטוראלי של החמאס.
יש לזכור, כי המהפך בזירה הפוליטית הפלשתינית התחולל על-רקע חולשה בולטת של יו"ר ה"רשות" אבו מאזן, שהופעותיו הפומביות שידרו מסר של מי שמשווע לתמיכה. האובייקטיביות ה"נאורה" של ישראל בהתייחסותה למאבק הכוחות בציבוריות הפלשתינית, טפחה על פניה, שכן מאז הסתלקותו של ערפאת מהבמה, היה נהיר בעליל, כי אבו-מאזן אינו ניחן בכריזמה סוחפת ומאגית כשל קודמו.
באותה נשימה דומה כי גורמים מקצועיים ישראלים "מתקשים" להתעמת עם התיזה העקרונית של ממשל בוש בדבר הצורך בהנחלת הדמוקרטיה במזה"ת. התנפצותו של חזון זה, ולא רק בהקשר הפלשתיני, מחייבת גיבוש אמירה אמיצה ומשכנעת, ורצוי בערוצים מתאימים, באופן שתניב זניחה מדורגת של המוטו שמעולם לא השתלב כהלכה במציאות השוררת בעולם הערבי-איסלמי.

הכותב הוא אל"מ ב(מיל.).
תאריך:  26/01/2006   |   עודכן:  26/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' משה שטרנפלד
כיום גם רופאי א.א.ג. רבים נמנעים מלהמליץ על טיפולים באנטיביוטיקה לאותם מקרים של דלקת מוגלתית של השקדים
דני רשף
עו"ד חיים קליר
רק אם העובד יוכיח, כי ביום מסוים, בשעה מסוימת, זמן קצרצר לפני האוטם, התרחש אירוע חריג בעבודה, אז ורק אז ייפתח בפניו סדק צר אל ההכרה הנכספת כנפגע עבודה
עו"ד משה סיון
החוק קובע, כי חולה במצב סופני יכול לבקש להמנע מלתת לו טיפול רפואי כלשהוא    רק כאשר אדם מביע רצונו בבירור במובן זה, ימנעו מטיפול רפואי
עו"ד אברהם פכטר
הרמטכ"ל לשעבר, בוגי יעלון: "גבולות 67 אינם בני הגנה". ח"כ גדעון סער ליכוד: "נסיגות חד-צדדיות ביש"ע - סכנה לביטחון ישראל". כנס הרצליה, בתקופה שלפני בחירות, מספק כותרות מעניינות על פוליטיקה, מדיניות, אסטרטגיה וכלכלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il