X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שאבו מאזן לא עשה אפילו את המעט שביכולתו, רווחה המוסכמה שצריך 'לחזק' אותו. למרות הסכם אוסלו, הסכם האוסר השתתפות בבחירות הפלשתיניות של ארגון שאינו מכיר בקיום ישראל, הסכמנו שהחמאס ישתתף, שהרי צריך 'להציל את טוראי מאזן'
▪  ▪  ▪

הניו-יורק טיימס הגדיר ביום שישי האחרון באחד ממאמריו את ניצחון החמאס בבחירות לרשות כ'רגע נדיר של התפקחות'. ממילא לא יכלה חבורת ראשי הכנופיות המושחתת של הפת"ח, שכל כוחה בציבור הפלשתיני נשען על ראשי כנופיות ומנגנוני ביטחון, אלא ליצור אשליה של תהליך ותקווה.
למרות שלדעתי אין רבותא בעליית החמאס לשלטון ברשות, הרי יש הרבה מה ללמוד מהתהליך שהביא לתוצאה ומהתנהלות ארה"ב וישראל: תהליך שאפשר לכנות אותו 'להציל את טוראי מאזן'.
מאז נבחר אבו מאזן ליו"ר הרשות לפני שנה, לא עשה דבר כדי להיות סמכות שלטונית ברשות. אומנם, ערב ביקורו של ראש ממשלת ישראל אריק שרון בחוותו של נשיא ארה"ב בטקסס ב-11/04/2005, פרסם אבו מאזן שורה של צווים להאחדת מנגנוני הביטחון הפלשתינים אבל הצווים נשארו על הנייר.
שום הבטחה, החל מרפורמות כלכליות, סידורי ביטחון בציר פילדלפי, ההבנות עם ארה"ב על תפעול המעברים, האחדת מנגנוני הביטחון, מלחמה בשחיתות, פירוק המליציות או אפילו מלחמה מזערית בפשיעה - לא קוימה. אפילו ההסתה הפלשתינית בתקשורת של הרשות צומצמה רק במעט ולא פסקה באמת.
כאשר ביקר אריק שרון את נשיא ארה"ב בטקסס, הועלה נושא אפס המעש הקיצוני של אבו מאזן. התשובה האמריקנית היתה, לא רק שזו המציאות שאיתה יש להשלים, אלא שיש לחזק ולהציל את טוראי מאזן שהרי הוא, חסר המעש, המחסום האחרון בפני האנרכיה, בפני החמאס, בפני קריסת התהליך המדיני.
כך הפך חסר האונים ומלבה האנרכיה למחסום בפניה, כך הפך מי שנמנע ודחה כל עימות עם החמאס למחסום בפני החמאס, ומי שהוכיח את חוסר המעש שלו לתקווה לעתיד טוב במזה"ת. תקווה שכולה בנויה על חוסר יכולתו של אבו מאזן לבסס את מעמדו אצל עמו שלו.
אפשר בהחלט לחשוד שבכוונת מכוון ובעורמה מתוכננת מראש, סיגל לעצמו אבו מאזן חולשה מפליגה. הרי בכל פעם שהדברים הגיעו לכדי משבר והופעל לחץ מארה"ב על אבו מאזן למלא מקצת הבטחותיו, התפרסם גל ידיעות על 'דיכאון שאחז ביו"ר' או ש 'אבו מאזן שוקל להתפטר', ידיעות שהתבררו לאחר מכן כ'ספין', המלה המקובלת לשקר בתקשורת.
ככל שגבר 'דיכאונו' של אבו מאזן גבר זרם הסיוע, ואפילו אצלנו יסרנו זה את זה שלא עשינו ועזרנו די 'להציל את טוראי מאזן'. גם אם אבו מאזן באמת לא מסוגל לנהל את עמו, הרי הפכה חולשתו למקור כוחו ותחילתו של מהלך פתלתל להענקת הכשר בין לאומי לחמאס.
למרות שאבו מאזן לא עשה אפילו את המעט שביכולתו, רווחה המוסכמה שצריך 'לחזק' אותו. למרות הסכם אוסלו, הסכם האוסר השתתפות בבחירות הפלשתיניות של ארגון שאינו מכיר בקיום ישראל, הסכמנו שהחמאס ישתתף, שהרי צריך 'להציל את טוראי מאזן'.
הרי השתתפות בבחירות היא גם הכרה בבסיס המדיני לקיום הרשות הפלשתינית -הסכם אוסלו. באשר לדרישה שהרשות קיבלה במסגרת 'מפת דרכים', לא לאפשר למפלגות חמושות להשתתף בבחירות, הרי אבו מאזן, כידוע, חלש מלהתעמת עם האנרכיה שהוא עצמו ליבה לא במעט - שוב, צריך 'להציל את טוראי מאזן'.
כעת החמאס בשלטון, נטל פירוק המליציות עבר אליהם. נטל השבת הסדר והמלחמה באנרכיה מונח על כתפי החמאס, כמו גם שיקום הכלכלה. אצל אבו מאזן לא השתנה דבר. הוא עדיין 'כביכול' המחסום לחמאס למרות שהוא זה שהביא אותו לשלטון.
הוא עדיין 'כאילו' התקווה לשלום. עדיין יש בעולם, ולצערי אצלנו בישראל, כאלוו החושבים שעדיין צריך להציל את טוראי מאזן.
כמו שאמר ביום שישי (27/01/2006) עלא סנקרט, שר הכלכלה הפלשתיני, לשמעון פרס בדאבוס, כאשר דנו על המשך העברת הכספים לרשות: "דווקא עכשיו צריך לחזק את אבו מאזן".
למרות שהמדיניות הזו נאכפה עלינו על-ידי ארה"ב, יש לקחים ללמוד. אין תוחלת למנהיג שכל הזמן צריך 'להציל אותו' מעמו שלו. אין מדיניות, שיכולה להתבסס על מנהיג שכוחו באפסותו וגם להצליח. בעיקר, אין שום אפשרות לעצב את החברה הפלשתינית מבחוץ, בשיטת 'להציל את טוראי מאזן' - מה שלא יצמח מתוכה פנימה, ממילא לא יחזיק מעמד.

תאריך:  29/01/2006   |   עודכן:  29/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ציונה קניג-יאיר, רותי סוחמי
הדין הדתי בנושאי אישות, ככלל, מיטיב עם גברים ומרע עם נשים    כיום בהליכי הגירושין, לגבר כוח רב יותר מאשר לאישה כי ללא הסכמתו, אין מתן גט
עו"ד רוית סיני-וכולדר
לילדים ישנה זכות לתבוע פירוק שיתוף ובמסגרתו עלול בן הזוג הנותר להתפנות מהרכוש: הבית, הרכב, המטלטלין וכד'. לכן, כדאי ורצוי לערוך צוואה הדדית, אשר מקנה את כל הרכוש לבן הזוג הנותר ללא יורשים נוספים
גורי גרוסמן
במקום להתיש את עצמנו במציאת השעיר לעזאזל, ראוי להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל ההיסטורי שהביא לכאן את מושחתי ורוצחי הפת"ח מגלותם בתוניס, אלו שעל ברכיהם צמחה ממשלת החמאס
יצחק אדרי
לאחר מאבק עוטף ישראל ארוך ועיקש למען זכויות עובדי הקבלן בישראל, קיבלתי בתאריך 18.01.2006 החלטה אישית והצטרפתי למפלגת תפנית בראשות היו"ר עוזי דיין שפעל ופועל בשליחות חברתית למען חיזוקה וביסוסה של החברה הישראלית
נרי אבנרי
בתקופת שרון/אולמרט, כדי לעזור במימוש ההינתקות, נאותו כלבי השמירה, להפיץ ולשווק את כל השקרים שיצאו ממשרד ראש הממשלה. הציבור לא הזדעק, מפני שהכניעו אותו בכמויות אינסופיות של ספינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il