X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכניתו של חיים הכט האיש שמדבר בקומבינת החרוזים ותנועות ידיים מוזרות קורצת לרייטינג ולעיתים פוגעת קשות ולא תמיד בצדק בנבדקים
▪  ▪  ▪

לבנות עסק עם מוניטין ושם טוב לוקח לעיתים שנים רבות. בשידור כתבה של מס' דקות יורדת כל ההשקעה לטמיון ולא תמיד הדברים נראים ונשמעים בדיוק כפי שהתרחשו באמת.
לפני כשבועיים שודרה תוכניתו של חיים הכט בנושא קומבינת הסטרטר ונבדקו מוסכים לחשמל רכב. נתמקד בכתבה אחת שצולמה ב"חשמל רכב בנצי" בתל אביב. הנזק שנגרם למקום ולאיש אדיר. גניבה לא הייתה שם ואפילו לא קרוב לכך. מה לא עושים למען רייטינג טוב. איך אפשר לפגוע בשמו של אדם שבמשך שנים רבות עוסק במקצוע, עוזר לכולם ומוכר כאיש ישר ולגרום לו נזק אולי בלתי-הפיך.
הרכב הובא לחשמל רכב בנצי על גבי גרר. בחורה כביכול בעלת הרכב (תמיד נשלחת בחורה כי ידוע לתפיסתם של עורכי התוכניות שאישה אינה מבינה דבר במכונאות חשמלאות מזגנים וכו'). האישה טענה שהרכב לא מתניע ואין תגובה של הסטרטר.
החשמלאי בדק את הרכב ומצא שפלג הפיקוד מנותק מהסטרטר. לשאלתו האם מישהו בדק את הרכב או "שיחק" בחוטים טענה הגב' התמימה שממש לא. החשמלאי יודע שבסוג זה של הרכב אין אפשרות סבירה שהפלג יתנתק מעצמו. מדובר בפלג עם קליפס אבטחה ואין אפשרות סבירה שנותק ללא עזרה כלשהי.
מאחר והרכב הובא על גבי גרר, חשב החשמלאי שהגורר ניתק את פלג הפיקוד בניסיון להתניע את הרכב בחיבור ישיר, פעולה סבירה ואפשרית. רק פעולה כזאת הייתה אפשרית בעיניו ובמחשבתו להסבר לפלג המנותק. המחשבה שכך היה רק חיזקה את דעתו שהבעיה נובעת מהקודנית (אימובילייזר), שכן אם הגורר לא הצליח להתניע את הרכב למרות שהתעסק עם כבל הפיקוד סביר שיש בעיה.
מי מאיתנו לא נתקל בתופעה שלמרות הקשת קוד הרכב לא מתניע, לעיתים מקישים פעם נוספת והכול מסתדר ולעיתים צריך להזמין חשמלאי לנתק את המערכת או להחליפה.
החשמלאי הסיק שהבעיה נובעת מהקודנית. הוצעו לבעלת הרכב שתי אפשרויות: לבצע מעקף קודנית (ביטול הקודנית), פעולה שכרוכה בתשלום של 50-100 ש"ח, או התקנת קודנית חדשה בעלות 450 ש"ח לא כולל מע"מ. סכום סביר ביותר לקודנית.
בעלת הרכב, לאחר התייעצות עם חבר (חיים הכט), "החליטה" להחליף לקודנית חדשה. הקודנית הותקנה, הרכב הותנע, התשלום בוצע ושלום על ישראל.
בנצי החשמלאי הוצג ע"י מר הכט כנוכל. כל אותן מסקנות שהביאו אותו להחלטה הסבירה של החלפת קודנית לא הובאו בשידור. חיים הכט, במספר משפטים חרוזים היטב ותנועות ידיו המיוחדות, לא השאיר ולו ספק קטן: החשמלאי בנצי נוכל והוליך שולל את הלקוחה.
שידור הכתבה פגע בבנצי פגיעה אנושה. חשמלאי ותיק (46 שנים) ידוע ביושרו ובטוב ליבו, כתבה של מס' דקות ערוכה היטב, כאשר לפני הקורבן מניחים את הטרף ואף דוחפים אותו במידת הצורך אל תוך פיו, הרסה את מפעל חייו.
אם לא הייתה מוחלפת קודנית ו/או היה מוחלף סטרטר למרות היותו תקין לחלוטין, אפשר היה לראות את הדברים כפי שהוצגו ע"י מר הכט. אך במקרה הזה לא כך היה הדבר: הקודנית הוחלפה, המחיר סביר ביותר ולכן לא הייתה "סיבה למסיבה".
הרייטינג בתוכניתו של מר הכט ודאי חשוב לו ביותר. טוב יעשה באם יהיה הוגן יותר עם "קורבנות" התוכנית וישדר את הנוכלים האמיתיים בלבד. יצירת נוכלים למען הרייטינג אינה הוגנת, פוגעת פגיעה אנושה ויכולה להביא במקרים רבים לאסון אישי כבד.

תאריך:  08/02/2006   |   עודכן:  10/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
כאשר שלום חנוך שר על תקוותיו לחלק את הארץ עם שכנו, הרי זה יפה, גם אם טיפשי    כאשר עושה זאת ממלא-מקום ראש הממשלה מטעם המפלגה שלא נבחרה מעולם, זו חוכא ואיטלולא של הדמוקרטיה    כאשר הנשיא נותן לכך לגיטימציה, זה כבר מסוכן
יצחק אדרי
הנדון: אנו, החתומים על העצומה שלהלן, קוראים להקים מטה-על למאבק בעוני, שיכלול נציגים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים ומהתנועות החברתיות, וידאג ליישם את צעדי המדיניות הבאים
עו"ד אברהם פכטר
מורגשת התעוררות חיובית בלחימת המשטרה בפשע בכלל ובפשע המאורגן בפרט. זה הזמן להגביר את הלחץ ולצפות לתוצאות חיוביות. וחברת הכנסת גבריאלי? טעות בשיקול הדעת
שמעון יאיר
תחשבו על זה רגע, בכנות, באומץ ובלי מורא: למה המשטר בישראל, המדינה, כלומר המסגרת המדינית, הינה אויבת כה מרה למוסלמים מחד וליהודים מאידך, מה קורה פה?
פרופ' ג'אד נאמן
הזיקה עתיקת-היומין בין גוף הלוחם הפצוע לבין גוף האישה באה לידי ביטוי בסרטי מלחמה של זמננו. הפציעה המסיבית היא מימזיס של תהליך הלידה - והזהות הגברית של הלוחם מומרת לאחר הפציעה (חדירת חפץ חד אל תוך העור, המחקָה אקט מיני) בזהות חדשה, שיש בה יסוד נשי. ברוח הפדגוגיה הצבאית הגברים מתאמנים למות בשדה הקרב אגב ריטוש איבריהם. ייתכן שהדבר מעיד על כמיהה נסתרת להתמזג עם זהות נשית, חרף התפישה האנימליסטית של האישה בחברה המערבית.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il