X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם אותה סמכות שנטל לעצמו מני מזוז כאשר הכריז על נבצרות זמנית של שרון, לא מחייבת אותו כעת להכריז על נבצרות קבועה? התשובה היא ללא ספק חיובית
▪  ▪  ▪

לפי "חוק יסוד: הממשלה", כאשר נבצר באופן זמני מראש ממשלה למלא תפקידו, משמש ממלא מקומו כראש ממשלה (בפועל). כאשר הנבצרות היא קבועה, המשלה נחשבת כמתפטרת, ועל הנשיא להטיל על חבר כנסת להרכיב ממשלה חדשה.
המחוקק לא טרח להגדיר הליך לקביעת סוג הנבצרות. לאחר השבץ המוחי השני של שרון, נטל לעצמו היועץ המשפטי לממשלה הסמכות, והכריז על נבצרות זמנית. עקב כך הפך אהוד אולמרט לראש ממשלה (בפועל). האם היום הוא נמצא בתפקיד זה כדין?
בסבירות גבוהה מאד, אריאל שרון לא יוכל עוד לעמוד בראש שום ממשלה. בוודאות מלאה הוא לא יוכל לעמוד בראש הממשלה הנוכחית, שימיה ספורים. לכן נבצרותו מלמלא תפקיד זה היא מוחלטת.
האם אותה סמכות שנטל לעצמו מני מזוז כאשר הכריז על נבצרות זמנית של שרון, לא מחייבת אותו כעת להכריז על נבצרות קבועה? התשובה היא ללא ספק חיובית.
ניתן רק לשער מדוע אין הוא עושה זאת. החלטתו על אי העמדת אריאל וגלעד שרון לדין על קבלת שוחד בפרשת "האי היווני" (העונש בחוק: 7 שנות מאסר), למרות טיוטת כתב האישום שהונחה על שולחנו על-ידי פרקליטת המדינה, יכולה לסייע בכך.
כמו גם ההנמקה שנתן לאותה ההחלטה: השכר של 20,000 דולר לחודש שקיבל גלעד תמורת שיטוט באינטרנט בשעות הפנאי (עיקר זמנו הוקדש לניהול "חוות השקמים"), בנוסף למענק של 3 מיליון דולר שהובטח לו - היה סביר ומקובל.
נוצר רושם, שמילוי דרישות החוק נמצא בעדיפות שניה אצל מני מזוז בתוקף תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה; השיקול הראשי הוא להיטיב עם מיטיביו.
אין ספק, שקיום ממשלה בראשות אולמרט שכל שריה הם כפיליו, מיטיבה עם מפלגת "קדימה" לקראת הבחירות. העובדה שהמדינה מנוהלת על-ידי ראש-ממשלה בפועל וממשלה של מפלגה אחת שלא נבחרה על-ידי איש, ממשלה שלא קבלה את אמון הכנסת, ובעיקר - מכהנת בניגוד לחוק - אין בה כדי להפריע למני מזוז, היועץ המשפטי לממשלתנו. איפה הבג"צים?

תאריך:  22/02/2006   |   עודכן:  22/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
מתברר, שאותם "שייחים מגדלי זקן", גם אם לא צבעוהו באדום, זכו לאהדה ולהערצה לפני שנים רבות, הרבה קודם ה"נכבה" של 48 וכל מה שבא בעקבותיה
מוטי שפירא
פעם אחר פעם משתוממים אזרחי המדינה כאשר שירותים חיוניים קורסים בשעה שתקציבי עתק מתבזבזים! האם גם אתם מאמינים שחסר תקציב להגנת יישובי הצפון ולצי הספינות המשטרתי? - אני לא!
מנחם ברוד
אין באמת הבדל מהותי בין שלטון החמאס לשלטון הפתח. אם החמאס הוא ארגון טרור, אש"ף הוא ארגון-גג של מחבלים וטרוריסטים. מה הפלא שהציבור מבולבל?
עו"ד אברהם פכטר
האירנים מתגרים בכל העולם המערבי. בין המטרות הנבחרות, השמדת ישראל. פקולטה למתאבדים הוקמה באוניברסיטת טהרן ולמרות זאת העולם מתחיל לגמגם, להסס ולהתגמש בעניין הפיתוח הגרעיני. יש לפעול מהר ובנחישות, כמו בתקיפת הכור הגרעיני בעירק
פרופ' משה שטרנפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il