X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הפתגם הידוע אומר ש"ביתי הוא מבצרי". במקרה של אולמרט נראה כי הנוסח הוא "ביתי הוא נבצרי". עמידתו של אולמרט בראש רשות מבצעת, שלא זכתה לאמון הרשות המחוקקת, ומטעם מפלגה שלא זכתה לאמון הבוחרים, נשענת אך ורק על קביעתו הרפואית כביכול של היועץ המשפטי לממשלה כאילו נבצר משרון זמנית בלבד למלא את תפקידו.
גם אם החוק הנוכחי איננו קובע מי מגדיר את זמניותה של הנבצרות, קביעתו הרפואית כביכול של מזוז יש לה השלכות פוליטיות רחבות, שבוודאי אינן בתחום סמכותו. במדינה מתוקנת יש להניח שקביעה מסוג זה הייתה נעשית על-ידי סמכות רפואית ולא משפטית.
אין זה סוד שנבצרותו של שרון איננה זמנית. בכנסת הנוכחית ברור לכל שהוא לא יחזור לתפקיד ראש הממשלה. בכנסת הבאה המצב זהה, ולו מהטעם הפשוט שהוא לא יהיה חבר כנסת. המצב הוא אפוא נבצרות קבועה ולא זמנית. במצב כזה החוק מחייב הקמת ממשלה חדשה עוד לפני הבחירות(!), על-פי הנוהל המפורט למקרה כזה. החוק אינו מתבצע רק בגלל שהיועץ המשפטי לממשלת אולמרט נוטל לעצמו סמכות "רפואית", מגדיר נבצרות קבועה כזמנית, ומאפשר את המשך שלטונו של אולמרט, בניגוד לאמור בחוק. במערכת הבחירות הנוכחית מפיק אולמרט, שביתו הוא נבצרו, את מלוא התועלת מתפקידו, רק בזכות השרות הספק-חוקי שהוא מקבל מהממונה על מערכת אכיפת החוק.
רבים לעגו בעבר לחרדים שניצלו את דמותו ותמונתו של הרבי מלובביץ, לאחר מותו, לצורכי הבחירות. רבים בזו לאנשי ש"ס שהשתמשו ברב כדורי שבקושי תיפקד כדי לקדם את ענייניהם. ומה עושים היום אולמרט ויחצ"ניו בדמותו ובתמונתו של שרון? מפלגת הבועה, שכל קיומה מושתת על הליכה ללא ערעור בתלם שחרש שרון, עושה שימוש פסול באיש השוכב על ערש דווי כדי להנציח את שלטון יורשיו. גם אם אין מדובר עדיין בביזוי המת, ביזוי החי בוודאי מופיע במעשיהם של אנשי קדימה-שמאלה.
התופעה המדהימה היא שאיש בתקשורת "החוקרת" אינו שואל את הצמד מזוז-אולמרט עד מתי נמשכת נבצרות זמנית, ומה יהיו השיקולים לשינוי המעמד הרשמי של מי שנבצרותו קבועה. ועוד: מדוע איש בממסד הרפואי איננו חולק על הפקעת הסמכות הרפואית מידיו והשימוש הנעשה בה על-ידי מי שאינם מסוגלים מקצועית להבחין בין נבצרות זמנית וקבועה.
מכתב שקיבלתי לאחרונה מקורא נותן אולי הסבר מצמרר לתופעה זו. המלים הבאות מובאות ככתבן וכלשונן מתוך המכתב:
"כל הכבוד שיש לך עדיין כח לכתוב ולהלחם. אני מקווה שלא היית בעמונה ושלא נפגעת מקלגסיו של האפס אולמרט. אני הרמתי ידיים. לא נראה לי שיש סיכוי כלשהו למנוע נצחון סוחף של מפלגת הצמח המושחת שיהפוך אותנו לדיקטטורה נוסח פרנקו ומוסוליני. לא אתפלא אם כעת חיה בעוד שנה לא תוכל לפרסם מאמרים כאלה ואף לא לשלוח את דעותיך הכתובות במייל לחבריך. אולי לא נוכל אפילו להביע את דעותינו בטלפון או בשיחה פנים אל פנים. עם ישראל תמיד ידע איך להרע לעצמו ואיך להרוס את מה שבנה. הנבלים שקראו לשרון רוצח כאשר ערבי אחד הרג ערבי אחר בסברה ושתילה, מנהיגים היום את עדר הכבשים השוטות ורצים אחרי "יורשו" שאפילו רקורד העשייה של שרון, לפני שהתחרפן, אין לו. וסליחה לכבשים. אפילו כבשים יודעות להיזהר מאויב". סוף ציטוט.
הדמוקרטיה הישראלית, השרויה במצב של נבצרות זמנית, זקוקה לטיפול נמרץ, לפני שאף היא תגיע למצב של נבצרות קבועה.

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005.
תאריך:  24/02/2006   |   עודכן:  24/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
יואב יצחק
פרשת אולמרט נמצאת רק בראשיתה. מידע רב זורם בימים אלה לכלי התקשורת, אך כמה מהם עדיין נמנעים מחשיפת מידע העלול להביך את אולמרט    אתר Nfc מוביל עתה את החשיפות במגמה לפרוץ את קשר השתיקה
שמעון יאיר
המקריות הזו שעל פיה תמיד כשהפלשתינים מציעים הודנה או הפסקת אש, או איזו הדברות שהיא, בדיוק אז יש במקרה איזה מבצע או סיכול או חיסול, זה נראה יותר כמו חיסול הסיכויים שלנו
אלעזר לוין
חברת אלומות מג, שזינקה השבוע לכותרות, נמצאת בשליטת פיזיקאי בן 36, ובונה יותר מ-100 דירות יוקרה בירושלים    מוכרים דירות ב-9,300 דולר למ"ר    קנו מיתחם ב-11.5 מיליון דולר
נסים ישעיהו
(משפטים סו)    משפטי התורה, תורת חיים – חיים לעולם ומעניקים חיים לעולם; משפטי האדם, גוועים ביחד אתו. מתחלפים המחוקקים, מוחלפים החוקים. שום דבר אינו בטוח, וכך בדיוק נראים חיינו בבית הלאומי שמבוסס על חוקים נזילים    אדם אינו בטוח ברכושו, בחייו, בחירותו    בכל רגע עלול לקרות משהו שישבש הכל, כל עוד לא חזרנו לחיות על-פי החוקים המעניקים חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il