X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ייתכן, כי מי שאחראים ואמונים על סיכולים ממוקדים ועל חיסולים נקודתיים, אינם מסוגלים לפגוע באותה מידה ושיעור של דיוק כירורגי, גם ביורי הקסאמים
▪  ▪  ▪

מצד אחד, צה"ל יודע לחסל מתכנני פיגועים ומבצעיהם חיסול מדויק, מונחה-מטרה, נקודתי, כירורגי. הוא יודע למרוט - מרחוק! - את הדקה שבגבות מבוקש בן-מוות. הוא יודע לעשות זאת - השד יודע איך - מבלי להפיל שיערה משיער ראשו.
מצד שני, הוא לא יודע, או אולי לא רוצה? לפגוע במתכנני ירי הקסאמים וביורים אותם. עליהם, כביכול, הוא יורה ירי מפוזר, מבוזר, אקראי (כמעט שלומיאלי ביחס לירי הטכנולוגי המתקדם, שבאמצעותו הוא מסכל את מי שצפויים לפגע, ומחסל את מי שכבר ביצעופיגועים) אל "שטחים פתוחים".
האם ייתכן שאותו צבא, שיורה ירי שפוגע בול-למטרה, הוא הצבא שיורה ירי שמחטיא אותה, או, אוי לאותה בושה, כלל אינו מזהה אותה?
ב"סיכול הממוקד", הצבא וזרועות הביטחון האחרות מוכיחים יכולת דמיונית, כמעט בדיונית, להעניש מחוללי פשעים ולא אחת - למנוע את פשעיהם העתידיים אבל בה במידה, אותם מנגנוני ביטחון רב-זרועיים יוצרים רושם, לפיו אנחנו יורים רק סתם כדי לירות. כדי שיירשם שצה"ל לא הותיר את ירי הקסאמים בלא תגובה .
יורים כדי להגיד לתושבי שדרות הזועמים על מדיניות "היד הרכה" - במרכאות ובלעדיהן - כי הצבא אינו יושב באפס מעשה ובחיבוק ידיים: עובדה - הוא יורה אל "שטחים פתוחים". הירי הזה אינו ממוקד. הירי הזה הוא ירי במרכאות ובקריצות - נו, נו, נו לכם. אם תירו - תיירו. אם תחטיאו - גם אנחנו נחטיא. אם תעזו או תצליחו, חלילה, לפגוע בנפש, אנחנו נשיב לכם כגמולכם. או לא.
האם אותו ראש מתכנן ויד מכוונת אחראים על שני האופנים השונים, המנוגדים, הקוטביים, של התגובות? האם התגובה לירי הקסאמים לא נועדה לפגוע במי מהיורים או בשולחיהם (מי? האם אנחנו יודעים?) אלא רק כדי "לעשות כאילו"?
האם יש לישראל אינטרס לא לכבות את האש, אלא לנשוף קלות על להבותיה, רק כדי להנמיכן לרגע? האם ייתכן כי מי שאחראים ואמונים על סיכולים ממוקדים ועל חיסולים נקודתיים אינם מסוגלים לפגוע באותה מידה ושיעור של דיוק כירורגי, גם ביורי הקסאמים?
ובכלל, מדי פעם מדווחים כי צה"ל הפציץ מחרטות. מחרטה אינה מייצרת טילים. לכל היותר - אני לא מכונאי, לכן אסייג את הדברים ב" צריך עיון" - היא מסייעת בעיבוד השבבי שלו.
האם יש לישראל מדיניות תגובה מושכלת, אחידה ומסודרת, על ירי הקסאמים? האם ייתכן כי צה"ל אינו רואה בחומרה מספיקה את הירי שלהם על שדרות ועל סביבותיה? האם - לא עלינו, חלילה - רק אם וכאשר ייפול קסאם בלב-לבו של "מתקן אסטרטגי" באשקלון, או שיהרגו, חלילה וחס, שניים-שלושה אנשים, האם רק אז יגיב צה"ל בחומרה המתחייבת מעצם הירי, אף כי זו תהיה, אם וכאשר תהיה, תגובה מאוחרת, לאחר שייגרם הנזק "הבלתי נסבל"?
ההשלמה הבלתי מובנת, שבה משלימה ישראל הרשמית עם ירי קבוע, בתדירות ובתכיפות בלתי נסבלת, של טילי קסאם על שטחה הריבוני, לא יכולה להימשך כשגרת חיים - קל וחומר לאחר נסיגתה המוחלטת של ישראל מרצועת עזה, ולאחר הריסתם ופינוי תושביהן של יישובי גוש קטיף.
האם, נכון לעכשיו, אנחנו רק עושים צחוק מאנשים הבוכים מפחד הקסאמים ומאימת נפילתם עליהם?

תאריך:  01/03/2006   |   עודכן:  01/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
כולם מפנים מאמצים לשחיתות השלטונית, ומה עם השחיתות של הפקידים הקטנים? זוהי בעיה שחייבת לקבל טיפול מרכזי ציבורי, בכל שדרות ומסדרונות הפקידות והבירוקרטיה
עידן יוסף
כנס הבחירות של שס, שהתקיים אתמול ביד אליהו, לא הותיר מקום לספקות: שס תיכנס בכל מחיר לקואליציה הבאה    שוחד בחירות, השמצות והבטחות לגן עדן - הכל כשר בדרך להצלחה במערכת הבחירות
אפרי הלפרין
כששמע ראש עיריית לונדון, קן ליוינגסטון, כי העיתונאי הוא יהודי, השווה אותו לשומר נאצי. ליוינגסטון סרב לחזור בו מדבריו, וכשנה לאחר המעשה, הושעה מתפקידו על-ידי בית דין משמעתי למשך חודש ימים
אליקים העצני
מדוע אתם רוצים להחריב את היישובים, השתגעתם? על מי יישען הצבא הזה שאתם רוצים שיישאר ביהודה ושומרון? הלא את מחנות הצבא הרסתם ופיניתם בפקודת האמריקנים - מה תעשו? תיבנו מחנות צבא חדשים על חורבות בית אל ועופרה, אילון מורה, נווה צוף וטלמון?
נחמיה תנא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il