X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקו החם של המרכז לזכויות הילד מדווח על עליה דרסטית בתלונות הורים על מורים הלוחצים להשתמש בסם הרטאלין המסוכן. כ-56,000 ילדים בישראל משתמשים כיום בסם, מבלי לדעת על סיכוני ההתמכרות ותוצאות הלוואי החמורות. 600 משפחות כבר הצטרפו למטה הפעולה המשפטית למאבק ברטאלין
▪  ▪  ▪

"מה, לא לקחת את הכדור שלך היום?" כך אמרה מורה בכיתה ג' לדניאל לאוזני כל חבריו, דני ברח מביה"ס. שולי, אמא נוספת אומרת:"הילד שלי נועם התחנן אלי, אמא אל תכריחי אותי לקחת את הכדור זה עושה לי רע". על מרים הופעלו לחצים כבדים מצד המורים לתת לבנה רטאלין, לבסוף נכנעה ורכשה את התרופה, אך התחרטה ולא נתנה לו את הסם, צוות ביה"ס שחשב שהילד החל להשתמש ברטאלין, הביע שביעות רצון כבר לאחר שלושה שבועות, ונאמר לה:"נו,את רואה איזה שינוי זה עשה לו?"
למעלה מ-56,000 ילדים משתמשים בישראל בסם המסוכן רטאלין, כיצד קרה שפתאום לכולם יש "הפרעות קשב"? את התשובה יש לחפש כמו תמיד אצל בעלי האינטרס הכלכלי, יצרני וחברות התרופות. קבוצת כוח זו מקיימת לובינג קשוח בין מקבלי ההחלטות בוועדות הכנסת, הן בעלות קשרי הון-שלטון עם אנשי השררה וידם בוחשת במימון מחקרים בתחום הרפואה, ביחסי ציבור מסיביים המפארים ומשבחים את הסם המסוכן, תרופת הפלא לשובבות ושמחת החיים, המפריעים את מנוחת המורים.
שוק האבחונים בעזרתם מומלץ לילדים להשתמש בסם, מגלגל כ-11,200,000 מיליון שקל בשנה בישראל, הוסיפו לכך את העלות החודשית של התרופה לילד וכבר הוספנו שוק נלווה המגלגל רווחים של 10,000,000 מיליון ש"ח נוספים בשנה, בסדרי גודל כלכליים אלו, אין ספק שכוחות שוק אדירים משחקים מאחורי הקלעים על חשבונם של הילדים חסרי הישע והוריהם התמימים, המאמינים "למערכת" הרפואית, כאילו גרימת התמכרות לילדם לסם הרטאלין, או גרוע מכך הקונצרטה, יבריא את ילדם מהמחלה, שאיש עוד לא הוכיחה מדעית- "חוסר קשב".
כשאנחנו היינו ילדים, המחנך היה קורא לילד השובב של הכיתה, מושיבו לצידו, או מפריד אותו מילד שובב אחר. המורים לא היססו להתמודד עם ילדים מיוחדים, פטפטנים או כאלו שקופצים על הכיסא ודמיונם הפרוע והבריא מסיט מפעם לפעם את השיעור לכיוונים שונים מכוונת המורה. איש בזמננו לא העז לחשוב שיש תרופה להתנהגות, תרופות היו רק כנגד מחלות, מי היה זדוני מספיק להסכים לדחוף לעשרות אלפי ילדים קטנים סם ממכר, המופיע בקבוצה 2 בפקודת הסמים המסוכנים?
רטאלין וקונצרטה, שניהם סמים ממריצים מסוג "אמפטמין", הדומים במבנה הכימי לסם האקסטזי, שכבר ידוע כסם מאד מאוד מסוכן. הרוקח, אילן סלומון, מספר לנו כי סמים כדוגמת הרטאלין שמשו במהלך ההיסטוריה להקלה על כאבים ומצוקה נפשית, אך גרמו למשתמש דיכאונות ותלות. אז כיצד סם ממריץ מרגיע ילד היפראקטיבי? כמו כוסית יין טוב שעושה לנו שמח, לעומת כמות גדולה המרעילה אותנו, וגורמת דיכוי והאטה בפעילות.
הכמות של הרטאלין הניתנת לילדים כיום היא גדולה וזה מה שמרסן אותם, אבל זהו ריסון כימי, המרעיל את גוף הילד וגורם לעיתים קרובות להאטה בגדילה, איבוד התיאבון, כאבי בטן ובחילות, פוגע בכבד, מביא אפטיות, התבודדות חברתית ואף עוינות ותוקפנות, לאורך זמן הוא מצטבר ברקמות השומן של הגוף, במוח ובמערכת העצבים, הסם פוגע בצלילות, בשמחת החיים, במרץ ובשקט הנפשי, אפילו שנים רבות אחרי ההפסקה בשימוש בו, המסנגרים יאמרו, כי הסם יוצא מהגוף אחרי כמה שעות, זהו שקר וכדאי לכם לדעת זאת.

למעלה מ 600 משפחות כבר הביעו רצונן להצטרף לפעולה משפטית ייצוגית המתארגנת בעניין, הורים נוספים המעוניינים להצטרף יכולים לפנות למרכז לזכויות הילד: ronione@netvision.net.il.
תאריך:  02/03/2006   |   עודכן:  02/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
בבדיקת השינויים הפנימיים בקרב האוכלוסיה היהודית בין דתיים+חרדים מצד אחד, לבין חילונים מצד שני, מגיעים למסקנה כי בקרוב מאוד, יתגבש רוב של דתיים+חרדים בארץ, וכבמדינה דמוקרטית, רוב זה גם ימשול בה
עו"ד ליאת בכר-סגל
תמצית העובדות: סטודנט למשפטים בשנה השלישית ללימודיו מבקש לעיין בתיק בית משפט - בג"צ 1/49 בז'רנו נ' שר המשטרה, פ"ד ב 80, לצורך עבודה סמינריונית. הבקשה התקבלה, בתנאים המפורטים במאמר
עו"ד יוסי דר
"מבחינתו של נותן השוחד, עובד הציבור שלקח שוחד הוא אדם מושחת, והוא נשאר מושחת, לא פחות, גם אם לא התכוון להיטיב עם נותן השוחד"
עו"ד אברהם פכטר
בתקופה שקודם הבחירות, רוב הפוליטיקאים, בהם גם המנוסים הוותיקים והחכמים, סובלים מ"פליטה מוקדמת" של הצהרות ופניני לשון מיותרות. כמה תזכורות: "רכב לכל פועל", "מחשב לכל ילד", ו"עו"ד לכל אזרח"
אילון זרמון
צדקנות היא הרעה החולה של החברה האנושית. היא השקר היפה. נעים להתנחם בחיק המוסרנות הצדקנית, אבל הצדקנות משרתת את האדישות והאדישות מייצרת תופעה של מפלגות שחורטות על דגלן נימוסים והליכות ממלכתיים במקום מהות אידאולוגית ברורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il