X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסיפור אסתר המלכה, דרך סיפור רחל הפילגש, אל סיפורה של שרה שילה "שום גמדים לא יבואו"
▪  ▪  ▪

בזירת מלחמת השוורים לרוב מנצח המטדור את השור, אבל יש מקרים שבהם השור מנצח את המטדור. נביא פה כמה היבטים על ניצחונות והפסדים וסיכום ביניים.
סיפור אסתר המלכה הוא סיפור הצלחה. איך מלכת יופי פרסית ממוצא יהודי, גם חכמה וגם מניפולטיבית, מצליחה להפוך כבומרנג את החלטת צורר היהודים, המן, ומאיום השמדה של העם היהודי, מושמדים הצורר ותומכיו בפקודת המלך. לצירוף הטלנובלה הפרסית לתנ"ך, כנראה יש סיבה.
עם זאת כדאי לזכור שלא כל הסיפורים ההיסטוריים הם סיפורי הצלחה. "היהודיה מטולדו" של ליאו פויכטונגר מתאר את האירוע ההיסטורי שהתרחש במאה ה- 12 ובו אלפונסו השמיני, מלך קסטיליה, התאהב בבת של שר האוצר היהודי שלו, בנה לה טירה והפכה לפילגש. בעשה שהוא וצבאו יוצאים למסע צלב, מנצלת אשתו את ההזדמנות לרצוח את פילגשו היהודייה ואת אביה שר האוצר. הסיפור מקפל בתוכו את החיים של משפחה יהודית בעלת השפעה ועושר, המאוימת יום ביומו ע"י המלך והממסד הנוצרי, שמצד אחד זקוקים ליהודי ומצד שני מתעבים אותו. המלך אוהב את פילגשו אך מתעב את דתה. הסוף, כאמור, הוא טרגי בניגוד למקרה אסתר, ומסתיים ברצח השר האוצר היהודי ובתו, פילגש המלך. אכן, במרבית המקרים לא היה רווח והצלה ליהודים בגלל היות מי מהם מקורב לשלטון, אלא הכל סבלו מאותו פחד תמידי, ללא הבדל רכוש, ייחוס ומעמד.
הרצל הזכור לטוב, במקום לטפוח על שכם עצמו ולהגיד: "אני שייך לעם של אסתר", אמר לעצמו שהוא שייך לעם של רחל והסיק את המסקנות האופרטיביות מסיפורים דומים לסיפורה הטרגי של רחל מטולדו ותכנן להקים ממש פה, ארץ רק של יהודים, שאליה יזרמו כל יהודי הגולה וישאירו אחריהם מדינות נקיות מיהודים. הרצל, למי שיודע, כלל לא דיבר על דמוקרטיה, אלא על בית לעם היהודי, שלא ירגיש יהודי אחד פחד מהגויים.
כן, נראה שחזונו של הרצל החל לקרום עור וגידים, הוקמה מדינה לפני 58 שנה, הוקם צבא של גיבורי חייל, סיירות, טייסים ואנשי קומנדו לרוב, רחבי כתפיים ובהירי בלורית. אך למרות ההילה של הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, גדלה עשרות שנים אוכלוסיה שלמה כמו בגלות, הפצצות מתמידות וחדירות מרצחים מוסלמים. אוכלוסיה עירונית שבערב סוגרת דלת כניסה מברזל של בית משותף כדי למנוע חדירת רוצחים מוסלמים, סיטואציה הדומה לזו הלקוחה מילדותה של גולדה מאיר שזכרה את אביה דופק מבפנים את הדלת עם מסמרים, כדי שהרוצחים הנוצרים לא יהרגו את בני משפחתו.
שנים רבות מדי, חלקים שלמים באוכלוסיה, המשיכו וממשיכים לחיות בפחד מוות יום יומי באזורי פריפריה שונים. הגנרלים והמנהיגים עסקו ועדיין עוסקים בקידום ענייניהם האישיים ובהרחבת חשבון הבנק שלהם, אין הם דואגים ולו לרגע לאותם אנשים שחיים כמו בתקופת פרעות חמלניצקי. נראה שכל פעולות התגמול, שכל אחת מהן היא בסיס לסרט פעולה עם צפיית שיא, לא השיגו את המטרה: "דין קריית שמונה כדין תל אביב".
כדאי לקרוא את ספרה המצוין של שרה שילה "שום גמדים לא יבואו", המתאר את החיים בעיירת פיתוח צפונית מוכת קטיושות ומרצחים מוסלמים, חיים של ילדים שפיתחו חושי שמיעה מפותחים המבדילים בין רעם חורפי, קטיושה או יציאת פגז ישראלי. ילדים ששיגרת חייהם מגיל אפס ועד לבגרות, רצופה בירידה למקלטים, כריזות של כוננות ספיגה ועוד, ילדים שהרצל רצה שיגדלו אחרת, כמו בתל אביב!

תאריך:  12/03/2006   |   עודכן:  13/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
יובל ברנדשטטר
שלושה ישבו על במה והוכיחו למצליפה בהם שהם קופים יהודים למהדרין
עו"ד ליאת בכר-סגל
האם קיימת חובה על ראש ממשלה להעביר שר מתפקידו עוד בטרם הגשת כתב האישום?
דודו אלהרר
יש לנו שישה-עשר ימים תמימים להתעורר! זה לא הרבה אבל זה גם לא מעט. אפשר בימים האלה לבדוק את תוצאות הבריחה מרצועת עזה וצפון השומרון, את ה"תבונה" באירועי עמונה, לשקול את היתכנות ההוצאה לפועל של התוכנית המפחידה של אולמרט ולהתעשת
עו"ד יראון פסטינגר
לא למותר להזכיר, כי במדינת ישראל אין חוקה, והאבות המייסדים דחו את הדיון בשאלה זו לעת מצוא וכי מה שמתקרא חוקה הינו חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אשר עבר במחטף במליאת הכנסת בשנת 1992 בהשתתפות מיעוט מחברי הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il