X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
 שמות קשורים
  תיירות
  איכות הסביבה

רוב חיינו אנו מתנהגים כחיית עדר. אנו מקשיבים לחדשות כל חצי שעה ואנו רואים חדשות בטלוויזיה שלוש פעמים בערב. הפוליטיקאים, בשיתוף עם התקשורת, מזבלים לנו השכם והערב, מכניסים אותנו למתח וחרדה, מבזבזים את כספנו, פוגעים קשה באיכות חיינו ומקצרים אותם, כן יש דבר כזה, גם ללא פיגועים ומלחמות.
פעם שמעתי מרצה בראש אחר בכנס של עדר אקדמאים (כולל אותי), ששאל את השאלה הבאה: אם הקדוש ברוך הוא היה מציע לנו לבחור מבין שתי האפשרויות:
1. תנו את טבריה, נצרת, ירושלים ובית לחם וקבלו את כל הנפט של מדינות ערב בתמורה;
2. תישארו עם מה שיש לכם;
כמו העדר גם אני הצבעתי, ללא היסוס, על האפשרות הראשונה, וכבר פינטזתי על מטוס מנהלים, מכונית מנהלים, שולחן מנהלים וכיסא מנהלים ומנהל שינהל את עסקיי חובקי העולם בזמן שאני נופש בחוף הים עם.... קולו של המרצה חדר מבעד למסך חלומותיי והוא אמר פשוט כך: "גבירותיי ורבותיי, כולכם טעיתם, כי נפט ייגמר תוך 100 שנה והמקומות הקדושים יישארו כנראה כל עוד כדור הארץ קיים" (קצת יותר ממאה שנה).
עוד הוסיף ואמר, שהפוטנציאל התיירותי של המקומות הקדושים לנוצרים הוא ללא גבול, ולמעשה את כל המדינה הקטנה, האומללה והמלאה בעדרים עדרים של יהודים, צריך היה לנהל שר התיירות ולא שר הביטחון, זה היה צריך להיות המשרד החשוב ביותר, זה שמביא את הכסף, זה שמגדיר את מטרות העל, זה שרואה לטווח ארוך.
אך במדינת העדר, בה מובילים את העדר כלבי רועים ולא רועי צאן אמיתיים, אל לנו לצפות לראיה לטווח ארוך יותר מיום יומיים. בארצנו, משרד התיירות הוא המשרד הנחות ביותר, ומי שמתמנה להיות שר התיירות הוא בדרך כלל בסוף התור והוא המאוכזב התורן בארבע השנים.
במדינות הים התיכון כמו טורקיה, יוון וספרד, התיירות היא אחד הנדבכים החשובים בכלכלתן לישראל, יש יתרון תיירותי בולט אך לא מנוצל. כן תמיד אפשר להגיד - נו טוב, זה בגלל המצב הביטחוני. אבל אם המצב הביטחוני הולך למוטט לך את העסק, אז כבר תמצא דרך לטפל במצב, וכדוגמה, גובי חסות ששמרו על עסק באשדוד כדי שלא יישרף ופגעו קשה ברווחיות העסק, מצאו את עצמם בבית חולים אחרי שמספר גברתנים שנשכרו באופן חד-פעמי לנער את הגובים שברו חלק גדול מעצמותיהם ומאז העסק משגשג.
כמו כל חיית עדר, גם אני רוצה שבנותיי תהיינה מנהלות עסקים או מדעניות, כי שם האתגרים האמיתיים ושם הכסף הגדול. אותו מרצה חביב שאל מה לדעתנו העדר המכניס יותר כסף למשק המדינה? היי-טק או שירותים - "מו-טק" כדבריו. פה כבר העדר הבין שיש איזשהו נקודה, ולמרות שכולם חשבו היי-טק חלק אמרו מו-טק. המרצה המכובד הודיע בחגיגיות שענף השירותים גדול פי 7 מענף ההיי-טק.
השירותים הם, למשל: אירוח בבתי מלון, בלדרות ועוד. האנשים הנדרשים בשירותים הם אנשים מדייקים, אדיבים ויעילים. בשירותים אין צורך בכירורגים, מדעני גרעין או מומחי תכנה, פשוט לדייק בביצוע המשימה, לדייק בזמן, ולהיות אדיב. אלו הן כנראה התכונות שצריך שיהיה לרובינו - לעדר היושב בציון.
שוב פעם הפוליטיקאים, בסיוע התקשורת, מסיטים את המוקד מהמציאות האמיתית למרחב הלא חשוב בו הם נמצאים ובו מקשקשים ובו הם דורכים במקום.
את אותו מרצה החושב אחרת ניתן למצוא ללא קושי בכתובת: tsvibisk@excite.

תאריך:  31/08/2002   |   עודכן:  31/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חזי שטרנליכט
הגיעה השעה לפתוח בחזית הסברה אחידה נגד
הטרור הפלשתיני; דווקא עכשיו וללא היסוס
ירמי גלאון
תא"ל (מיל.) אמציה חן
נחום שחף
או איך נהייתי פסיכי
זוהר זומר
הכותבת היא בתה של הולכת רגל שנהרגה מפגיעת רכב הנהוג בידי נהגת שנטלה סמים מסוכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il