X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מחרתיים הולכים לקלפי. מנסים להשפיע על דמותה של ישראל, על דמותנו כחברה לשנים הבאות. כל אחד מאיתנו יצביע עבור המפלגה שנראה לו כי תגשים את המטרות והעקרונות בהם הוא מאמין. האומנם?
בשבועות האחרונים שוחחתי עם אנשים לא מעטים אודות הצבעתם בבחירות. להלן כמה אנקדוטות וכמה עובדות. יש לי ידיד מבית דגן שבעבר הצביע מרצ. הפעם התכוון להצביע לקדימה? הכיצד? שאלתי אותו. הוא השיב כי הוא בעד ההינתקות ורק קדימה מסוגלת לבצע את תוכנית ההינתקות.
היה בעבר מיתוס, לא לגמרי משולל יסוד שרק עם ממשלה בראשות העבודה אפשר לצאת למלחמה ורק עם ממשלה בראשות הליכוד אפשר להביא שלום.
אז כמה עובדות:
- ב-77 הסכם השלום עם מצרים שהליכוד כה מתהדר בו, אושרר בכנסת בזכות חברי המערך כי לא כל חברי הליכוד, ובהם מי שלימים הפך ראש ממשלה ומי שלימים הפך שר ביטחון, תמכו בהסכם.
- הסכמי אוסלו ב-93 לא נזקקו לתמיכת חברי הכנסת של הליכוד.
- תוכנית ההינתקות שידידי תומך בה, היא מבית מדרשה של מפלגת העבודה, שלא ויתרה על ניסיון מקביל למשא-ומתן.
- ביצוע פינוי גוש קטיף התבצע רק הודות לתמיכת חברי הכנסת של העבודה, שלשם כך הצטרפו לממשלה ומיד לאחר ביצוע התוכנית פרשו ממנה.
- המפה הפוליטית הציבורית השתנתה. יש כיום יותר (נראה כי רוב הציבור) תומכים בויתורים על שטחים ולחתירה לשלום מאשר בעבר.
אז במה מתבטא היתרון של קדימה? קדימה היא רק חקיין טוב.
חבר טוב שלי מפתח תקוה, הצביע בעבר שינוי. הוא האמין כי שינוי תהווה גורם שיתרום למיתון הממשלה, יתרום לטוהר המידות ויקדם את החברה והכלכלה. מה קרה עם שינוי, כולנו יודעים.
היום הוא שוקל להצביע לקדימה. למה? כמה עובדות על קדימה:
- קדימה היא קודם כל ליכוד. נכון, לא זה שמתבצר בעמדותיו נגד ויתורים, אבל עדין ליכוד. מרבית בכיריה של קדימה באו מן הליכוד והיו שותפים למחדלים ולרשלנות של שלטון הליכוד. בחינוך, בכלכלה (גם מה שביבי תיקן היה את הקלקולים של קודמו, סילבן שלום) בפערים החברתיים, בשמירה על ביטחון האזרחים (בזמן ממשלות שרון הייתה כמות אדירה של פיגועים ונפגעים).
- קדימה היא אסופת אופורתוניסטים. פרס הפסיד את ראשות העבודה והצטרף לקדימה זאת, לאחר ששרון פינה את הבמה. חיים רמון וצחי הנגבי הם "תאומים אידיאולוגיים", מופז רצה להיות ראש הליכוד ופתאום הגיע לקדימה, פרופ' רייכמן הוא אליטיסט שנע לפי דעת הקהל (חוקה לישראל זוכרים ?! שינוי ?!) ורונית תירוש, שותפתה של לימור לבנת גם היא בקדימה, כדי "לדאוג לחינוך". עוד לא אמרנו רוחמה אברהם, מגלי ווהבה, גדעון עזרא ודליה איציק.
- אסור לשכוח כי בראש קדימה עומד אהוד אולמרט. כיצד הוא נבחר ??????? אי אפשר אפילו לשאול את שרון אם תמך בו כיורשו בהמשך הדרך. האיש מינה את עצמו, בשחצנות האופיינית לו ואין לו שום בעיה להכריז, טרם פתיחת הקלפיות, שהבחירות הוכרעו והוא ראש הממשלה. לא הזכרנו את החשדות לשחיתות, את הבריחה לעירית ירושלים ואת הניגוח הבוטה של שרון.
חבר טוב שלי מבת ים היה ליכודניק בדם. היום גם הוא בקדימה. הוא נפגע אישית מהליכוד ועזב לקדימה. הוא גם לו לא כל כך ברור למה. אבל זה נראה לו הכי קרוב לליכוד.
אז אם תבחנו היטב, תגלו שרבים מאלה שאתם מכירים שמתכוונים להצביע לקדימה עושים זאת לא בלב שלם וודאי שלא תוך הכרה עמוקה שזאת המפלגה הראויה. יש כאן איזושהי תופעת עדר, שגם אנשים אינטליגנטים נסחפים בה.
אני לכשעצמי לא מפחד מעמיר פרץ ומאמין כי הוא יכול יחד עם הנבחרת המצוינת שלו להוביל את ישראל להישגים מרשימים.
ממש לא משנה לי אם הוריו ממרוקו או מפולין. בהיותו יו"ר ההסתדרות לא הסכמתי עם כל מהלכיו, אבל השתכנעתי בכנות כוונותיו של האיש ובדרכו (וכמאמר שרון "דברים שרואים מכאן לא רואים משם"). אני מאמין כי מפלגת העבודה תצליח להניף את הדגל החברתי - כלכלי לצד דגל עם אופק מדיני. אני מאמין כי מפלגת העבודה תשכיל לבצע תוכנית הינתקות יעילה יותר. הן בבניית החומה בקצב הראוי, הן בנחישות הראויה בביצוע פינוי יישובים והן ביחס הולם למתפנים.
אני מאמין כי הנבחרת של העבודה תשכיל להוביל אותנו לצמיחה כלכלית ולצמצום פערים בחברה גם יחד ולא אחד על חשבון השני.
מפלגת העבודה מכבדת אותנו כבוחרים והציגה בפנינו את עמדותיה בסוגיות השונות. מפלגת העבודה מציגה נבחרת מצוינת, כזו שנבחרה בפריימריז ולא על-ידי המלך החדש (שאגב הוא עירום).
קדימה היא בלוף. בואו ניתן צ'אנס לנבחרת העבודה.

הכותב הינו אזרח פרטי, משפטן ואיש עסקים וסליחה, גם עדין ציוני.
תאריך:  26/03/2006   |   עודכן:  26/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גולדבלט
עיתון הארץ דואג לספק לנו מדי יום מאמרים פוסט ציוניים, אנטי ציוניים וסתם רשימות אנטישמיות
עידן יוסף
מאות ראשי ומנהלי מוסדות החינוך העצמאי התכנסו השבוע לכינוס חירום גדול בירושלים, במהלכו הובאה לידי ביטוי חרדת הרבנים וראשי החינוך העצמאי מהתערבות משרד החינוך בתכני הלימוד בחינוך העצמאי    במתקפה חריפה הגדירו הדוברים את המאבק כמלחמה בעמלק, וקראו להיאבק נגדו במסירות-נפש    בין ההצעות שהועלו: סגירת שערי בתי הספר בפני מפקחים מטעם משרד החינוך וכן הפסקת קבלת תקציבים ממשרד החינוך והקמת רשות חינוך עצמאית נפרדת
אפרי הלפרין
דווקא כשהעם הולך קדימה, עם הרבה מרצ, מתחילה מרצ ללכלך.
יוסי אחימאיר
למרות שטיפת המוח שנעשתה לציבור, בכוחו להביס את העיתונאים והסוקרים, בעלי הטורים והפרשנים מדושי העונג השחצני, ולהוכיח כי יש דמוקרטיה בישראל
פועה בת-איה
הדרכה חופשית ובחינם לכל המתלבטים הצפים הרבים מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il