X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ישראל מצהירה תקופה ארוכה, כי היא רואה ברשות הפלשתינית אחראית לכל פיגוע טרור נגד ישראל. מאז ניצחון החמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני ביום ה- 25 ינואר השנה, הודיעה ישראל כי ממשלת החמאס היא האחראית לכל פעולת טרור. כך הגיב שר הביטחון גם הבוקר (יום ו'), אחרי הפיגוע סמוך לקדומים שבו נרצחו ארבעה ישראלים.
עם זאת יש לשים לב לפרטים הקטנים. המחבל שהתאבד הלילה בתוך הרכב בסמוך לקדומים' היה איש גדודי חללי אל-אקצה - הזרוע הצבאית של הפת"ח. בראש הפת"ח עומד, כידוע, יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. הארגון גם שילח מספר מחבלים-מתאבדים בשבועות האחרונים, שלמזלנו הם נלכדו, מבעוד מועד, על-ידי מערכת הביטחון. גם הקסאמים המשוגרים מרצועת עזה נורים על-ידי אנשי הארגון וכן על-ידי אנשי הג'יהאד האיסלאמי.
חשוב להדגיש, פעולות הטרור מרצועת עזה נעשות תוך העלמת עין של החמאס או אף באישור שבשתיקה של החמאס. אנשי החמאס אינם משתתפים בזאת. יותר מכך: כמה אנשי חמאס אף עזבו את הארגון וחברו לאחרים בעקבות תיסכולם הגובר מכך שהחמאס חדל מלתקוף.
עוד דבר שחשוב לזכור הוא שהחמאס לא יושב בשקט. אנשי הארגון ממשיכים להתאמן, ממשיכים להתחמש, ממשיכים לשכלל את שיטותיהם. הם נערכים לקרב הגדול שבפתח.
בישראל מבליעים ולא מפרטים את העובדה הבסיסית: ארגון חללי אל-אקצה הוא ארגון של הפת"ח - ארגונם של אבו מאזן, של מוחמד דחלאן, ושל שאר אנשי אש"פ, עימם ישראל מקיימת מגעים ורוצה לנהל מו"מ.
ישראל מסרבת להידבר עם עם החמאס בטענה שמדובר בארגון טרור, הדוגל בדרך הטרור, ואינו מוכן להניח את נשקו.
עד עתה עומד החמאס בדיבורו ובהחלטתו האיסטרטגית: להפסיק את פיגועי הטרור. לעומת זאת, ארגונו של אבו מאזן, אשר אמור להילחם בחמאס, ממשיך בטרור. אבו מאזן אינו רוצה להילחם בחמאס ולא מצליח להילחם בארגון הבית שלו. אבו מאזן לא מסוגל להתמודד עם אנשיו. להנהגת החמאס שליטה מלאה באנשיה, הנתונים למרות החלטות ההנהגה כולה.
אז אולי יש משהו באפשרות שהציג החמאס לרגיעה של 10 שנים בדרך להסדר...

תאריך:  31/03/2006   |   עודכן:  31/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גולדבלט
יש להבין את הקשר בין המחסור בתרופות לאינטרסים של חברות הביטוח
נסים ישעיהו
(ויקרא סו) ארבעה שמות, דרגות בהתפתחות הרוחנית, יש למין האנושי: אנוש, גבר, איש, אדם    האחרון, זו המדרגה הגבוהה ביותר: מדרגה של מי שחי את חייו תוך ביקורת מתמדת של התבונה    זו המדרגה אליה צריך לשאוף כל הולך על שתיים
עו"ד אברהם פכטר
בחירות 2006: אדישות, כעס, אכזבה, מחאה על פוליטיקה ובעיקר על פוליטיקאים    המסקנות הראשונות מהבחירות: על התקשורת הלא אובייקטיבית לעשות חשבון נפש, יש לחולל "מהפך" בכל הנוגע לחוקי הבחירות
אסתר פולארד
אם לרפי איתן היתה דאגה כלשהי לגורלו של הסוכן שבו בגד ואותו הפקיר לפני 21 שנה, הוא לעולם לא היה רץ לכנסת בשעה שיהונתן עדיין בכלא
אריק באך
קשה שלא להתקנא בהבדלים התהומיים בין השרים שלהם למועמדים שלנו. בעיקר במגוון, בייצוג הרחב, ברקע האינטלקטואלי, ובעמוד השידרה האידאולוגי הברור, המוצק, והישיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il