X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר פרסומי רווחי העתק של הבנקים הגדולים, קשה להימנע מלהרגיש פראייר שמשלם מחיר מופרז לסחורה ושירות גרועים. צודק מי שטוען כי אין תנאי תחרות אמיתיים, ורווחי הבנקים נובעים בעיקרם מניצול כשל שוק
▪  ▪  ▪

והפעם ארצה לגעת בשני נושאים שאינם דווקא ריבית או עמלות, אלא שעות וצורת פעילות הסניפים והמוקדים, והמחיר שמשלם האזרח הקטן לעסקים גדולים על הרפתקאות האשראי.
שינויים מהותיים חלו לאחרונה בצורת התפעול של הסניפים. חלק גדול מהסניפים אינם פעילים ביום שישי, וכל הפעילות הטלפונית עברה למוקדים. אותי זה מרגיז.
מרגיז אותי שביום ו' שבו אני פנוי מעבודתי, איני יכול לבצע סידורים בבנק, אלא רק באמצע השבוע על חשבון הפסד שעות עבודה. מרגיז אותי שבמקום לשוחח בטלפון עם בנקאי שמכיר אותי, אני מופנה למוקד מנוכר שממילא אינו יכול לבצע חלק מהפעולות וכל יכולתו זה לשלוח הודעה לסניף שיתקשרו אלי, וזאת בעיכוב של שעות. שלא לדבר על הצורך לזכור סיסמאות שונות ומשונות המתחלפות באופן תדיר. ומה יעשו קשישים שמתקשים לדבר עם מכונות ולהקיש אינסוף בחירות במענים טלפוניים, או סתם מי ששונא את זה?
הבנקים מתרצים זאת כשיפור השירות. האם אי פעם ערכו משאל בקרב לקוחותיהם בנושא? אותי לא שאלו. ואולי בעיניהם איננו קליינטים אלא פציינטים, כלומר לא לקוחות אלא צרכנים שבויים שאין צורך להתחשב בהם.
מרגיז אותי גם שהבנקים מעניקים אשראי ענק לעסקים, תוך לקיחת סיכון גבוה, וכשהם מפסידים הם פונים אלי, האזרח הקטן, ומעלים לי את העמלות ואת פערי הריבית. עד מתי ימשך ניצול זה, ובחסות המפקח על הבנקים?
פעילות הבנקים בשוק משקי הבית נותנת להם רווחיות גבוהה וסיכון נמוך. בתנאי שוק תחרותי, אם היה כזה, זה היה מתבטא בריביות ועמלות נמוכות. אך לא כן הוא, אנו משלמים פערי ריבית ועמלות גבוהים מאד כדי לממן לבנקים הרפתקאות בהשקעות בעסקים. כך הבנקים מגדילים את רווחיהם ובעליהם ומנהליהם מקבלים משכורות, בונוסים ודיבידנדים שלא מהעולם הזה.
ואין בישראל מי שיגן עלינו. המפקח על הבנקים עוסק ביציבות המערכת הבנקאית, ואינו עוסק כלל בהגנה צרכנית על האזרח הקטן. אז מדי פעם יש כתבות בתקשורת, אך זה בבחינת "הכלבים נובחים והשיירה עוברת".
אני עדיין מחפש בנק שיתחייב להיות בנק למשקי בית בלבד. איני רוצה להיות שותף בכפייה לעסקים גדולים, שותף להפסדיהם בלבד.

תאריך:  04/04/2006   |   עודכן:  04/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
הבוחר הישראלי בחר להגיד למפלגות: אני לא מאמין אף לא לשורה אחת במצעיכן. אני יודע שהכול מסי שפתיים, מתק שפתיים. שהכל כאילו, שהכול סתם. ששום מפלגה לא באמת מתכוונת לקיים את הבטחותיה
עו"ד אברהם פכטר
עם סיום קרנבל הבחירות מתחיל הסחר-מכר של הרכבת הקואליציה. המומחים לפוליטיקה והפרשנים קוראים לזה "סחיטה" של המפלגות הקטנות. בפועל ניתן לראות בדרישות ייצוג וציפייה לתמורה לגיטימית וסבירה למפלגות סקטוריאליות - ואין בכך כל רע
עו"ד צבי שוב
מאחר שפיצוי על-פי החקיקה המנדטורית אינו ראוי, הרי שבמאמר זה אנסה לבחון להלן דרכים שונות ואלטרנטיבות לעתור ולנסות לקבל פיצוי ראוי בגין ההפקעה
בועז מושקוביץ
האם יתכן, שאנשים מצביעים בבחירות לא על-פי התכונות של מוצאם העדתי? למה להאמין בזה, אם המוצא העדתי מהווה תשובה כה "נוחה" לכל שאלה?    נתן שרנסקי דווקא כן מבין בדמוקרטיה    שוב קיבלנו כנסת ללא כתם שחור
ד"ר רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il