X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ראש הממשלה אריאל שרון החליט לאחרונה לשמור על רשות השידור במשרדו. כנראה מפני שבמשך עשרות שנים מפלגת העבודה בכלל והשמאל בפרט, דאגו לכך שרשות השידור תבטא רק את דעתם שלהם, דהיינו - דעתם של פחות מ-20% מתושבי המדינה... (לזה אצלנו קוראים דמוקרטיה..)
חשוב לזכור, שזכותו בחוק של ראש הממשלה להחליט למי ימסרו סמכויות ומשרדים, וכך עשה אריק שרון. הוא גם אמר ליו"ר רשות השידור, שג'וב כזה מצריך עבודה במשרה מלאה. לפיכך, או שזה יכנס לעניינים במישרה, מלאה או שיתפטר. נחמן שי העדיף לעזוב (הוא לא סולק!).
אז אם עד היום לא סולק ולא הודח איש מרשות השידור - על מה הצעקה? על כך שעיתונאי מבריק ובוטה כמו אורי דן (המוגדר בצד הימני של המחנה הפוליטי - רחמנא ליצלן...) קיבל כמה שעות שידור באחד הבקרים כל שבוע. זה אותו אורי דן, שאמר בשעתו לחבריו העיתונאים: לא רציתם את אריק כרמטכ"ל - תקבלו אותו כשר ביטחון", וכמה שנים לאחר מכן, כשמערכת משפט אומללה הדיחה את שרון כשר הביטחון (להזכירכם: בגלל שנוצרים טבחו בבירות בפלשתינים...), הביט אורי דן ישר למצלמות וחבריו העיתונאים ואמר להם: "לא רציתם אותו כשר ביטחון, תקבלו אותו כראש ממשלה"... האורי דן הזה משגע אותם מאז ומתמיד... והוא בטח יקבל רייטינג גבוה בשעות שידוריו.
אז אני מוצא לפני ימים מספר, באתר הזה, מאמר של ידידי אריה אבנרי, עיתונאי ותיק מאוד, שלא אוהב לא את אריק שרון ולא את אורי דן (שבין השאר מכנה אותו בכינוי גנאי: נרצע...). ראשית כל, לרדת לרמה של קללות רחוב לא מתאים למי שהיה יו"ר איגוד העיתונאים; ושנית, אני חושב שמי שנהג לכתוב ספרי הלל לכמה בוסים של המדינה, צריך מאוד להיזהר בביטויים כאלה...
נראה לי שמה שמרגיז יותר מכל את אריה אבנרי, היא הקלות הבלתי נסבלת של השליטה של אריק שרון במערכת שלו - כך שהוא מכנה את העברת השליטה ברשות השידור כ"פרשה פוליטית מסריחה", את שרי הממשלה שהסכימו לה הוא מכנה "נפחדים", את שרי ש"ס הוא מאשים בבגידה בבוחריהם (וזאת דווקא הם לא עושים...) ומתייחס לשרון ואחרים בעיקר במונחים מלפני דור לפחות, מונחים צבאיים אף שעבר זמן רב מאז פשטו את מדיהם.
ניתן לראות שאצל אריה אבנרי הזמן נעצר אי-שם בשנות ה-70' - כך שאריק מוגדר כ"אוגדונר", "טקטיקן צבאי" או: "גנרל שרון". פואד מוגדר כ"ראש המינהל האזרחי ביו"ש", ווילנאי כ"סגן הרמטכ"ל". אפילו את ביבי הוא מזכיר כ"סרן בסיירת מטכ"ל"... כל פעילותם של האישים הנ"ל בחייהם בסקטור האזרחי אינה קיימת אצל אבנרי - הוא חי בעבר.
גם אין זה משנה לאבנרי, שאריק שרון באופן דמוקרטי לחלוטין הצליח בתפקידיו כשר ביטחון, כשר חקלאות וכשר התשתיות. אין זה משנה לאבנרי ששרון זכה בכל פריימריז בגדול... מה שאבנרי מתאונן הוא על "תרבות השלטון" של של שרון.
אבנרי רק לא מסביר מה כל כך רע בתרבות שילטון של שרון? אולי אריה אבנרי בעד שליטת היחיד של אהוד ברק או ניפנופי היד הידועים של יצחק רבין? אולי זו "תרבות השלטון שהוא מכבד?... בקיצור, לגביו, כנראה, הקמת הקואליציה הרחבה ביותר בתולדות המדינה על-ידי אריק שרון, לא שייכת בכלל לנושא של "תרבות שלטון"... מה שאני ציפיתי מעיתונאי חוקר ואובייקטיבי, שיכתוב על העובדות ולא על "מותניו הרחבות" של ראש הממשלה, וב"כיבוש" (רשות השידור).
ואם עד כאן לא השתכנעתם איך לא כותבים מאמר רציני, קחו מאבנרי את המשפט הבא: "הדמוקרטיה הישראלית ספגה מהלומה קשה כאשר שרון, כדרכו בקודש, החזיר את מדינת ישראל אחורה הרבה מעבר ל-40 ק"מ". משפט מפוצץ ממש שאין לו שום משמעות:
א. הדמוקרטיה הישראלית לא ספגה שום מהלומה (עדיין).
ב. לא מוסבר כלל מהי דרכו של שרון בקודש?
ג. כמה אחורה חזרה המדינה?
ו-ד) ולא מובן מדוע "מעבר ל-40 ק"מ" שייך לנושא של מי שינהל את רשות השידור או לאורי דן...

תאריך:  10/09/2002   |   עודכן:  10/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יואב יצחק
פרופ' ג'רלד פרמן
לוי-יצחק רחמני
בעלי הרכוש בבנייני התאומים ביטחו את 2 הבניינים בפוליסה אחת - עם גבול אחריות אחד של 3.5 מיליארד דולר לאירוע; עכשיו בית משפט יצטרך לפסוק: האם מדובר בפיגוע/אירוע אחד, או שניים; כמה לקחים מהפיגוע הנורא
עמי דור-און
המידע המאיים על היכולת הגרעינית של לוב שאותו "מוכר" ראש הממשלה אריאל שרון לציבור הרחב כ"חדשות לוהטות", אינו חדש וראש הממשלה יודע זאת; גם לגבי מידת האיום הגלומה לישראל בתבשיל הגרעיני-הלובי המחומם הזה, חלוקות הדעות בקהילת המודיעין העולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il