X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למעשה, ליברמן אימץ את שתי הסיסמאות שלכם. כשהוא אומר "שתי מדינות לשני עמים", ו"הם שם ואנחנו כאן", הוא מתכוון לומר, שבצד אחד של הזירה יעמדו נאמני המדינה היהודית, ובצד השני אויבי המדינה היהודית. מה לא בסדר בזה?
▪  ▪  ▪

מר סובול היקר,
ברשותך הנחתום יעיד על עיסתו: תפריט הערכים שלי, תתפלא, זהה לתפריט הערכים שלך - מינוס ההתחסדות והצביעות. אינני שונא ערבים, אני אוהב בריות, וגם אני כמוך מתבייש מקיפוחם של מיעוטים בישראל, ובמיוחד דרוזים.
קראתי בעיון את תגובתך למאמרי, ולא התפלאתי לגלות שהעדפת להתעלם מהדבר הכי חשוב: הפלשתינים מגדירים את עצמם כאויבינו, וערביי ישראל הם אחיהם. כמו כן, התעלמת מהעובדה, שהצדק הטבעי מתייחס אל החובות והזכויות, משל היו תאומים סיאמיים. ומי שמסרב למלא את חובותיו, זכותו המוסרית לדרוש זכויות, מוגבלת. מיליון בג"צים לא ישנו את זה.
במקום זה, הפנית אותי למגילת העצמאות. אני מזכיר לך שעל-פי אותה מגילה, מדינת ישראל הינה "יהודית-דמוקרטית", מה שיוצר קיפוח מובנה של ערבים (למשל בנושא "חוק השבות"). תגובה הולמת ומפורטת על האזכור המתחסד שלך את מגילת העצמאות, תוכל למצוא בתגובתו (לתגובתך) של הגולש "פדרבוש, ארץ נהדרת".
אתה קובע שויתור על המשולש ואדי ערה, כמוהו כ"פתיחת תיבת פנדורה שסופה חיסול ישראל", ו "ביטול מגילת העצמאות". על איזה תיבת פנדורה אדוני מדבר? על הטרנספר שעשו אבותיך האידיאולוגיים בערבים? על הקיבוצים שהקימו חבריך במקום כפרים שננטשו? על עין הוד?
הם אלה שפתחו במלחמה, ושילמו מחיר. אתה פחדן ואכול רגשי אשמה. אני לעומתך מאמין באמונה שלמה בצדקתי. וכמו שאני מכיר ערבים, אין לי ספק שהם מכבדים אנשים כמוני, ובזים לאנשים כמוך. במאבקך למענם, אתה ניתפס כ"טובל ושרץ בידו".
נשגב מבינתי, איך הגעת למסקנה שויתור על ואדי-ערה וכמה כפרים ערבים במשולש יביא לחיסול ישראל. האם תרומתו של אחמד טיבי לחוסנה של המדינה כל כך קריטי בעיניך, עד כי ויתור על טייבה יביא עלינו את הקץ?
ובאשר לאמריקה. סליחה, הדוגמא שנתת איננה ממין העניין. ראשית, אמריקה היא מעצמת ענק, וישראל מדינה זעירה. קטטה על סיפון נושאת מטוסים, איננה דומה לקטטה על "חסקה". תפנים! אנחנו מקיזים דם על "חסקה".
לגופו של עניין, איזו סיבה יש לחבר קונגרס אמריקני לקרוא לשלילת אזרחותם של יהודי אמריקה? האם הם אויבים? כלום אתה מאמין שאחרי קריסת מגדלי התאומים, מוסלמים עם אזרחות אמריקנית, היו יכולים לתמוך ולהזדהות פומבית עם אל-קאעידה?
אני נכנס למחסן השלטים של השמאל, ושולף שניים עם הסיסמאות שאתה מר סובול, וחבריך השמאלנים הלכתם לבחירות, והנפתם בהפגנות: "שתי מדינות לשני עמים", ו"הם שם ואנחנו כאן".
"אנחנו כאן" זה ברור: עולים עם בולדוזרים על בתי יהודים, עוקרים אותם מאדמתם בניגוד לרצונם, ומצרפים אותם לאחיהם בתוך גבולות הקו הירוק. אבל מה עם החצי השני של הסיסמא? שכחת את "הם שם"? והפעם, בלי לעקור איש מביתו, אלא רק להזיז (איפה שזה ניתן) את הגבול.
אתם אלה שסיפרתם לנו שעקב סיבות דמוגרפיות, גירוש היהודים מגוש-קטיף וצפון השומרון, ועקירתם בקרוב של עוד עשרות אלפים ביו"ש - היא הכרחית. אם שם המחלה הוא "דמוגרפיה", והתרופה היא עקירת יהודים מביתם, הרי שהזזת הגבול, כפי שמציע ליברמן, היא תרופה פחות כואבת, ומחזקת את חוסננו הדמוגרפי.
למעשה, ליברמן אימץ את שתי הסיסמאות שלכם. כשהוא אומר "שתי מדינות לשני עמים", ו"הם שם ואנחנו כאן", הוא מתכוון לומר, שבצד אחד של הזירה יעמדו נאמני המדינה היהודית, ובצד השני אויבי המדינה היהודית. מה לא בסדר בזה?
האם שכחת את הפרומו שראינו באוקטובר 2000? בדיוק בזמן שחיילי צה"ל יצאו להדוף את הטרוריסטים הפלשתינים, הגיחו מבטן הסוס הטרויאני אלפים מאחיהם, כשהם רעולי פנים. תוך כדי הנפת דגלי פלשתין, וקריאות "איטבאח אל-יהוד", ו"בדם ואש ניפדה את פלשתין", הסתערו הפורעים על נהגים יהודים, עם בקבוקי מולוטוב, מקלות קרשים ואבנים, ושרפו מכל הבא ליד. עכשיו אתה מבין מדוע קטטה על חסקה מסוכנת?
(יודגש: לא כל ערביי ישראל אויבים. בהחלט יש ביניהם רבים, שהיו רוצים להתערות בינינו ואפילו לקחת חלק בביצורה ובבנייתה של המדינה. את האנשים האלה חובתנו לחבק, ולאפשר להם ליהנות מכל הזכויות).
היית כאן כשזה קרה. ולמרות זאת אתה מתעקש להקיף ביחד עם חבריך השמאלנים, את הסוס הטרויאני, ולשמש כחגורת אבטחה, לבל יאונה למצטופפים בבטנו שום רע. מצד אחד, אתם מקפידים על זכויות הערבים, ומאידך, אין לכם בעיה למחוא כפיים לרודן חשוד בפלילים, שמבטל תוצאות קלפי, ועוקר את מצביעיו מביתם.
אם תעמיק חשוב, תבין שלמעשה, ערביי ישראל חיים תחת כיבוש. בכל הסקרים שתערוך, תגלה שרובם המכריע, לא מאמינים במוסדות המדינה, חשים כאזרחים סוג ב', וחושבים שישראל היא מדינה גזענית. עכשיו אני שואל אותך מר סובול: האם לא מגיע להם לחוש כבני חורין שווים, בחברה שבה הם חיים?
דווקא אתה מר סובול, במאבקך למענם, מונע מהם את האפשרות האמיתית לחיות בשוויון מלא, להתענג על ההמנון שלהם, להניף ברמה את הדגל הפלשתיני. לעומתך, ליברמן מנסה לדחוק אותם אל החופש. אחרי תקופת הסתגלות יגידו: איך לא חשבנו על זה קודם. (אלא אם כן, יש להם כוונות נסתרות בקשר אלי ואליך...).

תאריך:  19/04/2006   |   עודכן:  19/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר איתן
יגאל, בן 14, תלה את עצמו על חוט החשמל של מטען לטלפון סלולרי, מאושפז מזה שלושה שבועות במצב שבין חיים למוות
אריה אבנרי
איציק מבקשת להתמנות ליושבת-ראש הכנסת    קודם לכן, היא מעולם לא הסתירה את כוונתה לשמש מנהיגת המפלגה    מה יש? רק לגולדה מאיר היה מותר? איש לא התנדב להסביר לה את הגיחוך. אז אני אטול על עצמי מלאכה זו: שמעי נא, איציק: בין גולדה לבינך מפרידות כמה ליגות
אברהם שרון
שקוע בעולמו הוא שוכב שם, חי את מותו, מת את חייו, אולי ישכב שם, ישן עמוק עד מאוד, עד בלי די, עד עולם, מוקף אוהבים, יקירים, מקורבים, שמלטפים אותו ולוחשים לו לחשי-תפילה
גורי גרוסמן
את אלה המקשים תמיד "האם עלינו לפגוע באזרחים חפים מפשע?" יש להפנות לתולדות מלחמת העולם השנייה, כאשר מפציצים בריטיים החריבו את ברלין ואיש מתושבי לונדון שנמלטו למקלטים מאימת הבליץ הגרמני, לא ריחם על האזרחים הגרמנים "החפים מפשע"
מיכאלה אלמוג
בהגדה של פסח מדברים בני ישראל בשבח המכות שלקו מצרים    מסתבר שחופשת הפסח מזמנת מכות מיוחדות גם לבני ישראל והחמורה שבהן: מכת הבחורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il