X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בסיס בית ספר לפיסול
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

"האפיונים המרכזיים של הציורים של מישה ברוסילובסקי הם קו מתאר, קלילות וזרימה, היוצרים אווירה מלאת חיים, תנועתית ושקופה, שמולידה דימויים דמיוניים, אגדות המועלות מנבכי התת מודע, מן הזיכרון הקבוצתי ומן האמנות העממית. כל אלה מעניקים לעבודתו של ברוסילובסקי אופי משתנה, זורם ועשיר במשמעויות..." - Anatoli Kantor מומחה עולמי לאמנות רוסית בת זמננו ונשיא האקדמיה לביקורת האמנות ברוסיה.
הפתיחה: שני, 17.3.08, בשעה 20:00, בגלריית בסיס - בית ספר לפיסול.
מיכאל (מישה) ברוסילובסקי נולד בקייב בשנת 1931. הוא מתגורר ברוסיה. למד תואר ראשון במכון לאמנות בקייב, ותואר שני באקדמיה "רפין" בסנט. פטרסבורג. עבודותיו נרכשו ע"י מוזיאונים ואספנים מן החשובים בעולם והוצגו בכ-30 מדינות. קטלוג מסכם על עבודתו יצא לאור בשנת 2002.
לציורים של מישה ברוסילובסקי מקום חשוב בגוף העבודות של אמני רוסיה בשליש האחרון של המאה ה-20.
בשנת 1960 צייר ברוסילובסקי עם Gennadi Mosin את "1918" על הדרמה של המהפכה, וזכה לפרסום בביאנאלה של ונציה. לאחר מכן "הוגלה" הציור, כביטוי אנטי-קומוניסטי, למוזיאון פריפרי, במרחק רב ממוסקבה. במשך 30 שנה נעלמה עבודתו של ברוסילובסקי מעיני הציבור וממבטם של ההיסטוריונים של האמנות הרשמיים. במהלך תקופה זו החל האמן לעסוק במיתולוגיה קדומה ובנושאים הקשורים לתנ"ך ולברית החדשה. הוא יצר סגנון אישי המאחד את מסורת הציור הרוסי עם רעיונות ואופני התבוננות אוונגרדיים.
בשנת 1989 נערכה לו תערוכה רטרוספקטיבית גדולה בפריז, בעקבותיה כתב המגזין "Connaisance des Arts": "...מישה ברוסילובסקי הוא אמן משובח המציג טכניקות ציור אשר לא הוערכו כראוי במערב במשך שנים רבות".
חזרתם של הציורים אל מודעות הקהל ברוסיה ומחוצה לה התאפשרה עם תחילתה של ה"פרסטרויקה". מלבד התערוכה בפריז, הוצגו תערוכות יחיד ביקטרינבורג, מוסקבה ובארץ- בשנת 2001. עבודותיו השתתפו בתערוכה "אמנות רוסית - 300 שנים", בשלוש ערים מרכזיות בסין.
Anatoli Kantor, מומחה עולמי לאמנות רוסית בת זמננו ונשיא האקדמיה לבקורת האמנות ברוסיה, מסכם כך את עבודתו של ברוסילובסקי: "האיפיונים המרכזיים של הציורים של מישה ברוסילובסקי הם קו מיתאר, קלילות וזרימה, היוצרים אווירה מלאת חיים, תנועתית ושקופה, שמולידה דימויים דמיוניים, אגדות המועלות מנבכי התת מודע, מן הזכרון הקבוצתי ומן האמנות העממית. כל אלה מעניקים לעבודתו של ברוסילובסקי אופי משתנה, זורם ועשיר במשמעויות. ניכרת אהבה למטמורפוזה, שינויי צורה בלתי צפויים, השתקפויות. הציורים יוצרים עולם בו הדמיון והמציאות נפגשים ומתמזגים". קנטור הגדיר את ברוסילובסקי כאמן מן השורה הראשונה של אמני רוסיה, מקורי ומחדש. את התערוכות במוזיאוני יקטרינבורג ופריז הגדיר כ"הצלחה סנסציונית". התערוכה תינעל ב-17.04.08.

תאריך:  16/03/2008   |   עודכן:  16/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il