X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חשבון נפש [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
"חוטבי עצים ושואבי מים"
ועד ההורים הארצי של מערכת החינוך הממלכתית נקרא לארגן הפגנות הורים נגד השתלטות החרדל"ים על החינוך החילוני האופוזיציה החדשה ניקראת להוציא מיליוני אזרחים לרחובות במחאה על הפיכתם של אזרחי המדינה העובדים ומשרתים, ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבור החרדים

בנימין זאב הרצל ודוד בן-גוריון ואפילו זאב ז'בוטינסקי מתהפכים בקברם. התנועה הציונית הייתה מרד נגד שלטון הרבנים שדגל בהישארות בגולה עד ביאת המשיח. התנועה הציונית פעלה להקמת מדינה מודרנית, ליברלית ולא מדינת הלכה על-פי מערכת חוקים שאינה תואמת את המאה ה-21.
התנועה הציונית לא הקימה את המדינה כדי שחרדים שהיו תמיד אנטי ציונים, והם עדיין כאלה כיום, ופעלו נגד התנועה הציונית ישתלטו עליה. החרדים שאינם מוכנים לעבוד, לשלם מיסים ולהגן על המדינה מאויביה משתלטים על המדינה. הם מנצלים את כוחם הפוליטי כדי לשעבד את המדינה לאינטרסים שלהם. הרוב החילוני וצאצאי הדורות שהקימו את המדינה יהפכו למשרתם של החרדים שלא תרמו דבר מעולם למען המדינה ורק חולבים את שדיה.
החילוניים שעל תרומתם בעבודתם ובמסים שהם משלמים משגשגת המדינה נקראים להקים ארגון ולארגן תנועת מחאה שתאיים בשביתת תשלום מיסים עד שההסכם עם החרדים יבוטל. הנוער שקיבל צווי גיוס מתבקש להתארגן ולהחזיר לצבא במרוכז את צווי הגיוס תוך קריאה לסרב להתגייס עד שיבוטל ההסכם עם החרדים.
ועד ההורים הארצי של מערכת החינוך הממלכתית נקרא לארגן הפגנות הורים נגד השתלטות החרדל"ים על החינוך החילוני. האופוזיציה החדשה ניקראת להוציא מיליוני אזרחים לרחובות במחאה על הפיכתם של אזרחי המדינה העובדים ומשרתים, ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבור החרדים.
מפלגת הליכוד לא יכולה למכור את המדינה לחרדים ולחרדל"ים למען השלטון. המטרה אינה מקדשת את האמצעים. המפלגה ניקראת לעשות חשבון נפש, לחזור להיות מפלגה ציונית ליברלית ולהקים קואליציה עם מפלגות ציוניות על כל המשתמע מכך לגבי בנימין נתניהו.
[המלצה: נא לקרוא בויקיפדיה: "יחס החרדים לציונות"].

תאריך:  22/12/2022   |   עודכן:  25/12/2022
+נתניהו הבטיח לסמוטריץ' החלת ריבונות ביו"ש
21:42 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הציונות הדתית תקבל גם הטבות מס למתנחלים והוזלת קרקעות ליהודים בגליל  ▪  לעוצמה יהודית הובטח חוק עונש מוות למחבלים, שתילת עצי זית בשטחי C וחיזוק של תנועת חב"ד בארץ ובעולם

הריבונות תחכה לנשיא רפובליקני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לפיד: הממשלה מסוכנת, אבל אל תפרו את החוק
20:53 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש ממשלת המעבר אומר כי לא עלה בידיו של נתניהו להקים ממשלה, אלא ביד דרעי, סמוטריץ' ובן-גביר שכופפו אותו  ▪  "הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע"

לפיד. נאום אופוזיציוני [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+תיקון פקודת המשטרה יחוקק בשתי פעימות
20:11 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר המיועד לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן-גביר כי הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל מחשש שייפסל בבג"ץ  ▪  כפיפות המפכ"ל לשר תהיה בשלב השני  ▪  יועמ"ש הוועדה: "חלק מהסעיפים יישארו על שולחנה של הוועדה לדיון מעמיק יותר"  ▪  חברי הכנסת המתנגדים לחוק נמנעו בהצעה על פיצול הסעיפים

ההצבעה בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו התקשר לעדכן את לפיד על הטלפון מפוטין
17:09 22/12/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה המיועד נתניהו התקשר לראש הממשלה לפיד ועדכן אותו על שיחתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפיד מעולם לא שוחח עם פוטין שהחרים אותו בשל הביקורת שהשמיע על רוסיה.

+אגרת הגודש תבוטל ורפורמת "דרך שווה" תתוקן
16:23 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה עוסק בצורה פרטנית בנושא תחבורה ציבורית  ▪  בערים שבהן רמת המינוע נמוכה תהיה יותר השקעה בתחבורה הציבורית ויופחתו תעריפי נסיעה  ▪  הנחות היישומון יחולו גם ברב-קו  ▪  וגם: תוכנית להכשרה מואצת של נהגי תחבורה הציבורית

שיפור של התחבורה הציבורית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+חוקי מערכת המשפט יקבלו קדימות על פני כל חקיקה אחרת
15:47 22/12/22  |  עידן יוסף

ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה כולל קדימות על פני כל חקיקה אחרת לחוק יסוד החקיקה, פסקת התגברות ושינוי השיטה לבחירת שופטים.
בהסכם נכתב: "כל סיעות הקואליציה יתמכו בכל הצעות החוק, לרבות בחוקי יסוד ובתיקונים לחוקי יסוד, כפי שיוצעו על-ידי שר המשפטים, ושיעסקו, בין היתר, בהסדרת מערכת היחסים שבין הרשויות ובסמכויותיהן, ובפרט במערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט ובית המשפט העליון ובשיטת בחירת השופטים. כל זאת לשם השבת האיזון הראוי בין הרשויות. החקיקה כאמור תכלול גם חקיקת חוק יסוד: החקיקה ופסקת התגברות. כל הצעות החוק שעניינן הנושאים הנזכרים בסעיף זה תקבלנה עדיפות מוחלטת ומלאה, בכל מקרה ונסיבות, על פני כל חקיקה אחרת, לרבות בכל הקשור לקדימות ראשונה בהעלאת הצעות למליאה מיד עם הנחתן בכנסת ובהשלמת הטיפול בהן בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לפני כל דיון בכל הצעת חוק אחרת המונחת על שולחן הוועדה. האמור יחול בכל הקריאות.
"הממשלה וסיעות הקואליציה יתמכו בהצעת החוק מטעם הליכוד שתקבע כי מינוי היועץ המשפטי למשרדים הממשלתיים יבוצע על-ידי מנכ"ל אותו המשרד הממשלתי".

+הסכם יהדות התורה: דאגה לזכויות חרדים, אך הזניחה את נושא השבת
15:33 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לצד הסדרת זכויות שונות לחרדים ולדתיים, שנוסחו בפרטנות, בכל הקשור לשמירת השבת במרחב הציבורי והמלחמה במסיון העדיפה הסיעה החרדית להסתפק באמירות כלליות

גולדקנופ. סעיפים כלליים בנושא השבת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+חריקה מסוכנת
13:28 22/12/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כץ ובן-גביר ובצלאל סמוטריץ' וטלי גוטליב ודוד אמסלם - ובראשם נתניהו - אינם עוצרים באדום  ▪  הם חומסים לעצמם את כל נכסי האומה תוך שחיקת הדמוקרטיה

נתניהו והרצוג. מנדט לחושך [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+חוקי דרעי וסמוטריץ' אושרו לקריאה שנייה ושלישית
13:03 22/12/22  |  עידן יוסף

בתום דיון מרתוני אישרה הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ שלמה קרעי את הצעות החוק המכונות "חוק דרעי" ו"חוק סמוטריץ'", והן תובאנה בשבוע הבא להצבעה במליאת הכנסת, ואישורם טעון רוב של 61 ח"כים מאחר שמדובר בחוק יסוד.
על-פי המוצע, הגבלת הכשירות למינוי אדם לשר בשל הרשעתו בעבירה תתקיים רק אם אותו אדם נידון לעונש מאסר בפועל. כמו-כן, לראשונה כהוראה של קבע, נקבע כי בנוסף לשר הממונה על משרד, הממשלה באישור הכנסת רשאית למנות שר נוסף במשרד, כך שבאותו משרד יכהנו בו-זמנית שני שרים. השר ה"נוסף" אמור להיות השר האחראי על תחומי הפעילות שנמסרו לו, אך לצד זאת הוא אמור לפעול כפוף לשר הממונה. לפי התיקון שהוסיף היו"ר, תחילת החוק תהיה ביום קבלתו בכנסת במקום עם פרסומו ברשומות.

+פשרה: ועדת הרפורמות תעסוק רק בתשתיות לאומיות
12:34 22/12/22  |  עידן יוסף

סמוטריץ' וגפני הגיעו לסיכום על ועדת הרפורמות, שקיבלה הציונות הדתית, לאחר שגפני דרש לבטל אותה. לפי המתווה, הוועדה בראשות ח"כ אוהד טל לא תעקוף את ועדת הכספים ברפורמות של משרד האוצר אלא תעסוק רק ברפורמות שקשורות לתשתיות לאומיות (בחדרי חרדים).

+כהנא: מתנגד לרבנים שקוראים לבנות לא לשרת אך מכבד עמדתם
12:22 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ סימון דוידסון: "ההזיה היא שבמקום שיטפלו במטרידים, הקריאה שלהם היא להדיר את הנשים ולהוציא אותן מהצבא ושיעשו שירות לאומי"  ▪  ח"כ פרוש:: "הציונות הדתית מצטיינת בשירות בצבא"

מתן כהנא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+חוק בן-גביר יקודם ללא הסכמה עם מיארה
09:30 22/12/22  |  עידן יוסף

ח"כ איתמר בן-גביר ויו"ר הוועדה שמכינה את החוק שעוסק בסמכויות השר לביטחון לאומי, חברת הכנסת אופיר כץ, מתכננים מסלול עוקף ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. השניים יוותרו על ניסיון להגיע להבנות על סעיפי החוק עם נציגי היועצת המשפטית לממשלה, ובמקום זאת ינסו להגיע להסכמות והבנות ביחס לפרטי החוק עם היועצת המשפטית של הוועדה בכנסת, עורכת הדין מירי פרנקל שור.
השניים הגיעו למסקנה שאין סיכוי להגיע למתווה מוסכם מול בהרב-מיארה, ולכן החליטו על המסלול עם היועצת המשפטית של הוועדה, מכיוון שהיא מגלה גישה פחות שלילית ביחס לחוק. המטרה היא לזכות בתמיכת הייעוץ המשפטי של הכנסת, וכך להקשות על בג"ץ לפסול את החוק או להתערב בו גם אם היועצת המשפטית לממשלה תסרב להגן עליו (כאן חדשות).

+הליכוד הסכים לדרישת בן-גביר יהיה מ"מ יו"ר ועדת השרים לחקיקה
09:26 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+יהדות התורה תקבל שני שרים וארבע ועדות כנסת
09:20 22/12/22  |  עידן יוסף

על-פי הסיכומים הקואליציוניים, יהדות התורה תקבל שני שרים - שיכון, ירושלים ומסורת, שני סגני שרים (אחד מהם, לראשונה, גם במשרד רה״מ וגם במשרד התחבורה במקביל) וארבעה ראשי ועדות. סה״כ 8 תפקידים על 7 ח״כים (חדשות 12).

+שופטת העליון בדימוס נגד הממשלה: "צריך לפעול במלוא העוצמה"
00:47 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אילה פרוקצ'יה קוראת לשופטים בדימוס להצטרף למחאה המונית נגד פסקת ההתגברות  ▪  מתריעה כי השינוי יפגע בדמות הערכית של ישראל בפני העולם, בפני המוסדות הבינלאומים ובפני הקהילות היהודיות בתפוצות

פרוקצ'יה. תישלל העליונות [צילום: הדר בן שימול]
+קיש מעריך: הממשלה תוקם אחרי השלמת החקיקה
00:31 22/12/22  |  עידן יוסף

יו"ר הוועדה המסדרת מעריך כי עד יום רביעי הקרוב תושלם מלאכת החקיקה, ולאחר מכן ניתן יהיה להקים ממשלה.

+תיקוני חקיקה לסתימת פרצות סעיף הנכד
00:20 22/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הסעיפים הקואליציונים בין הליכוד לציונות הדתית כוללים ביטול רפורמת כהנא וחקיקת חוק כשרות חדש, תוכניות לייהוד הגליל והנגב, תוכנית חומש לפיתוח יו"ש ומערכה על השטחים הפתוחים  ▪  סמוטריץ': השנים הקרובות יהיו לא-פשוטות ואנו ניצבים מול שינויים גדולים בכלכלה העולמית. מדינת ישראל תהיה אי-של יציבות, צמיחה ושגשוג

סמוטריץ' ונתניהו. הסכמות קואליציוניות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
אילה פרוקצ'יה קוראת לשופטים בדימוס להצטרף למחאה המונית נגד פסקת ההתגברות    מתריעה כי השינוי יפגע בדמות הערכית של ישראל בפני העולם, בפני המוסדות הבינלאומים ובפני הקהילות היהודיות בתפוצות
עידן יוסף
הסעיפים הקואליציונים בין הליכוד לציונות הדתית כוללים ביטול רפורמת כהנא וחקיקת חוק כשרות חדש, תוכניות לייהוד הגליל והנגב, תוכנית חומש לפיתוח יו"ש ומערכה על השטחים הפתוחים    סמוטריץ': השנים הקרובות יהיו לא-פשוטות ואנו ניצבים מול שינויים גדולים בכלכלה העולמית. מדינת ישראל תהיה אי-של יציבות, צמיחה ושגשוג
עידן יוסף
נציגי היועמ"ש לממשלה: "מבקשים נוסח של חוק שיעמוד באמות המידה המשפטיות כפי שאנחנו רואים אותו ומשרת את הדרג המדיני"    היועמ"ש לוועדה הציגה את עמדתה לנוסח הסופי
עידן יוסף
נתניהו אמר להרצוג: ״כבוד הנשיא, בזכות התמיכה הציבורית העצומה לה זכינו בבחירות האחרונות, אני מודיע לך שעלה בידי להקים ממשלה שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל״
עידן יוסף
סעיפי ההסכם המתגבש עם עוצמה יהודית: עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על פשיעה חקלאית וגביית דמי חסות    הממשלה תקדם איסור הנפה או הצגה של דגלי אש״ף במוסדות נתמכים    עוצמה יהודית בהודעה חריגה: האחריות להדלפה - על הדובר של נתניהו
רשימות נוספות
נתניהו יודיע היום לנשיא "עלה בידי"  /  עידן יוסף
"חוק בן-גביר" עבר בקריאה ראשונה  /  עידן יוסף
סער לא יוכל לעכב את חוקי סמוטריץ' ודרעי  /  עידן יוסף
כנסת במדרון התלול  /  דן מרגלית
השקר, ה"וטו" והפשרה  /  יוסי אוחיון
חוק דרעי בע"מ  /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il