X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום ראש הממשלה בכנס ירושלים הראשון לאיכות השלטון (י"ט אייר תשס"ו 17.5.06)
▪  ▪  ▪

עורך הדין אליעד שרגא, יושב-ראש התנועה למען איכות השלטון בישראל, ידידי פרופסור שוקי שמר, מנכ"ל "מכבי שירותי בריאות",
מנכ"ל התנועה , חברי התנועה, מכובדי כולם,
קודם כל אני שמח שאתם מקיימים את הכנס בירושלים. ירושלים לא רק שמסמלת את הריבונות היהודית במדינת ישראל ובארץ ישראל, היא גם מרכז הפעילות של מוסדות השלטון בישראל, ובוודאי שגם בגלל כך זה המקום הראוי לקיים בו כנס שעוסק באיכות השלטון במדינת ישראל. אצלנו יש לעיתים קרובות מידי נטייה לקיים את המעמדים האלה במקומות אחרים. אני שמח שבחרתם בירושלים.
בחמישים ושמונה השנים שרק לאחרונה ציינו אותן לקיומה של מדינת ישראל, יצרנו מדינה למופת. יש לנו בעיות, יש לנו קשיים אבל אין ספק שבחשבון האמיתי של חיינו, מדינת ישראל היא מדינה נפלאה ואזרחי ישראל נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר מאיכות החיים שמאפיינת את מרבית מדינות העולם.
יש חשיבות עצומה להבטיח שהמערכות השלטון יהיו ראויות באיכותן ובניקיון כפיהם לאיכות החיים שאנחנו רוצים לקיים במדינה.
לצערי, בנסיבות שקיימות במדינת ישראל היום, יש תחושה חזקה מאוד שהמערכות הציבוריות אינן נהנות מאותו ניקיון כפיים וניקיון דעת שהיינו רוצים שיתקיימו.
כשם שאנחנו משקיעים מאמצים לבער את הרע מקרבנו יש מקום להשקיע מאמצים לבסס מחדש יחסים של אמון בין אזרחי ישראל ובין מערכות השלטון - ואני מתכוון להשקיע בעניין זה מאמץ מיוחד בעת כהונתי כראש ממשלת ישראל.
אין ספק שיש במערכות הציבוריות שלנו עשבים שוטים, ובעניין הזה אסור לנו לגלות חולשה. יש לעשות הכל על-מנת להבטיח את טוהר ואיכות השלטון בישראל.
עם זאת, חובה לומר, ואני יכול לומר את זה מתוך התבוננות קרובה על מערכות השלטון ובמערכות הציבוריות במדינת ישראל ביותר משלושים השנים האחרונות, שהרוב המכריע של משרתי הציבור ושל אנשי הציבור בארץ עושים את עבודתם בנאמנות, במסירות וביושר.
צר לי על כך שלעתים דווקא הרוב המוחלט הזה נשכח אלי פינה, והמעטים והבעייתיים נתפסים בציבור כמייצגי הכל.
אנחנו חייבים לשלב כוחות: הממשלה, מעצבי דעת הקהל, מערכות המשפט והביקורת המוסדיים וגופים ציבוריים העוסקים באיכות השלטון.
כולנו צריכים לפעול למציאת האיזונים הנכונים בין התמודדות תקיפה, תקיפה מאוד, עם תופעות של שחיתות ציבורית, ויחד עם זאת הרחבה וביסוס של האמון בין אזרחי מדינת ישראל ובין המערכות השלטוניות.
הציבור דורש את זה ובצדק, מערכות השלטון זקוקות לזה, יציבות המדינה מחייבת את זה.
אמון הציבור במערכות השלטון הכרחי להתמודדות אפקטיבית עם המשימות הקשות העומדות לפנינו.
אחת המשימות הללו היא ההתמודדות עם מתקפת הפשע והעבריינות שלוחת הרסן שמדינת ישראל חווה בשנים האחרונות. הרוב המכריע של אזרחי ישראל, שומרי החוק והסדר, אנשים הגונים העובדים למחייתם ורוצים לגדל את ילדיהם בביטחון ובשלווה בארץ שלנו, נאלץ להתמודד עם היקפי פשיעה חסרי תקדים.
ממשלת ישראל בראשותי לא תשלים עם רמת פשיעה כזו, אסור לנו להתרגל אליה ואנחנו נחושים להיאבק בה.
היום, יותר מתמיד, המאבק בפשיעה ובעבריינות הוא מבחן מרכזי ליכולתנו לשפר את איכות השלטון. המבחן הזה מתפרש על כל שדרות החיים הציבוריים והפרטיים שלנו, ועל כל גווני החברה הישראלית.
לאורך השנים הפשיעה התרחבה והיכתה שורש בתחומים רבים: עבירות רכוש, עבריינות סמים, הלבנת הון, שחיתות ציבורית, סחר בנשים, אלימות במשפחה, סכינאות במועדונים, פשיעה מאורגנת - צריך כבר להגיד, אני חושב הגיע הזמן שאפשר יהיה להגיד, לצערנו, פשע מאורגן. משום מה ממשיכים להשתמש בביטוי הזה, פשיעה מאורגנת. כולנו יודעים מהו פשע מאורגן. סחיטות באיומים, מעשי אונס מזעזעים, מעשי רצח אכזריים.
והרשימה עוד ארוכה, מדאיגה וכואבת.
ממשלת ישראל תיאבק בעבריינים, בפורעי החוק ובמפריו. בקווי היסוד של הממשלה החדשה קבענו, ואני מצטט, ש"הממשלה תפעל באורח מערכתי ומשולב כנגד שחיתות בכלל וכנגד שחיתות במערכות הציבוריות בפרט ותפעל לצמצום הפעילות הכלכלית הבלתי חוקית.
משטרת ישראל תונחה לפעול כנגד הפשיעה המאורגנת וכנגד הפשיעה הכלכלית, תוך נקיטת יוזמה לצמצום ממדי התופעות המדאיגות הללו. הממשלה תפעל למניעת תופעות של אלימות ותפעל להגברתה של אכיפת החוק בכלל, וחוקי התכנון והבנייה בפרט, כדי להבטיח את תקינות השלטון ואת אמון הציבור בו".
לפני חודשים אחדים הייתי אורח של המטה הארצי של משטרת ישראל, ושם במפגש עם ניצבי המשטרה אמרתי בצורה ברורה וחד-משמעית: תילחמו בשחיתות הציבורית והשלטונית בכל הכוח.
אל תקשיבו למי שאומר לכם שהנושא הזה איננו בראש סדר העדיפויות. אל תראו ואל תחתו. יש לכם גיבוי מלא ומוחלט ממני.
ואני מתכוון לדברים הללו. באותה הרוח הנחיתי את השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, לעצב תוכנית מקיפה למאבק בפשע ובשחיתות הציבורית. אמרתי לו בעת שהטלתי עליו את התפקיד הזה שזוהי משימה ראשונה במעלה שיש לתת לה עדיפות עליונה ושהוא יקבל גיבוי מוחלט מלא ומקיף ממני.
הממשלה החדשה יוצאת לדרך עם מסר ברור: אין לנו סובלנות בנושא הלחימה בפשע. אנחנו נטפל במלוא התקיפות בכל עבריין, בין אם הוא מקורב לשלטון, ובין אם לאו, בין אם הוא עשיר ובין אם הוא עני, בין אם הוא יהודי ובין אם הוא ערבי, בין אם הוא חרדי ובין אם הוא חילוני. במדינת ישראל כולם יהיו שווים בפני החוק.
למערכת החינוך, על נדבכיה השונים, תפקיד מרכזי בטיפול שורש בשחיתות, בפשע ובאלימות. שינוי נורמות בחברה דמוקרטית הוא בראש ובראשונה תפקידם של מחנכים ולא של שוטרים. עלינו ללמד כיבוד חוק ושמירת נורמות.
בהתאם לקווי היסוד, שוקדת הממשלה על תוכנית מקיפה וכוללת לחיזוק הביטחון האישי של תושבי מדינת ישראל. תוכנית זו תגבש מענה תקיף לפשיעה המאורגנת והאינדיבידואלית, במטרה להגן על הביטחון האישי של האזרח. אנחנו ניאבק בפשיעה ובאלימות, שהם טרור מבית, באותה נחישות שבה אנו נאבקים בטרור מבחוץ.
הבטחת מעמדה הבכיר של מערכת המשפט הישראלית ובראשה בית המשפט העליון, תהיה מרכיב יסוד במדיניות הממשלה. זהו תנאי חשוב למאבק בפשע ובשחיתות. הרשות השופטת במדינת ישראל חזקה דייה ואני סומך על שיקול דעתה, על כנות פעולותיה ועל יושרה העומד מעל לכל ספק.
הממשלה תעניק לגורמי האכיפה בישראל את הגיבוי המלא הנדרש כדי לקיים הלכה למעשה את שלטון החוק. ניסיון העבר מלמד, כי כאשר רשויות אכיפת החוק נלחמות בפשיעה באופן יעיל וממוקד, ישנה ירידה בשיעור העבירות.
בשיחותיי עם השר לביטחון פנים אמרתי לו, ובאמצעותו לגורמי אכיפת החוק, כי המערכת רוצה במיצוי הדין עם העבריינים. לא יינתן שום גיבוי להפרת החוק, לא בדרך של הקלה ולא בדרך של קריצת עין. אין הנחה לאיש הבוחר לרמוס את החוק, ולנהוג בדרך פסולה. מערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל חייבת לקבוע גבולות.
כשאין גבולות של ממש, ואני מתכוון לכך בכל ההקשרים, יש פרצות - וכשיש פרצות טיבן להתרחב ולתוך הפרצות הללו נכנסים גורמים המשבשים את אורחות חיינו.
המערכת העומדת בקו החזית בהתמודדות היומיומית עם המשימה הקשה והמורכבת הזו היא משטרת ישראל. לצערנו, בשנים האחרונות נאלצים שוטרי ישראל להתמודד עם משימות שמעבר לתחומי השיטור הברורים, ואני חייב להגיד לומר, עם כל הביקורת ועם כל הטענות, כל הכבוד לשוטרי ישראל, כל הכבוד למשטרת ישראל אנחנו נעשה הכל כדי שהמשטרה שלנו תהיה הנקיה ביותר, החזקה ביותר והמגובה ביותר כדי לאכוף את החוק במדינת ישראל.
אני משתוקק למצב שבו לא האזרחים יחששו מפני העבריינים, אלא שהעבריינים יחששו מפני רשויות האכיפה של המדינה, המייצגות את הרוב הגדול והמכריע של אזרחי ישראל - ההגונים, שומרי החוק, המכבדים איש את רעהו.
אנחנו צריכים לחזור לאווירת הימים שבהם זו הייתה פשוט בושה להיות מזוהה עם התנהלות שיש בה סטייה מהנורמות של שמירת החוק.
אני מאמין בחוזקה ובחוסנה של החברה הישראלית. אני מאמין ביכולת שלנו להתמודד גם עם הקשיים הגדולים ביותר.
הכנס הזה מטבע הדברים עסק בחצי הכוס הריקה - ואין ספק שזה חשוב מאוד.
אבל דווקא מכאן, בזמן שאנו עוסקים בחצי הכוס הריקה אסור לנו לרוקן את חצי הכוס המלאה, את הטוב והיפה שבארצנו, את המלכד והמאחד, את מה שעושה את כולנו לטובים ולחזקים יותר.
תודה רבה.

לפני חודשים אחדים הייתי אורח של המטה הארצי של משטרת ישראל, ושם במפגש עם ניצבי המשטרה אמרתי בצורה ברורה וחד-משמעית: תילחמו בשחיתות הציבורית והשלטונית בכל הכוח
תאריך:  18/05/2006   |   עודכן:  18/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
יש הרוצים ליצור כאן עם חדש, שאינו המשך לעם-ישראל ההיסטורי, אלא יצירה לאומית חדשה. אם הזהות היהודית יקרה לנו - עלינו להיות ערים לסכנה
פרופ' משה שטרנפלד
הרפואה הסינית גוזרת את הטיפול על-פי האבחנה    הסיבות היותר שכיחות ליתר לחץ דם הן אלו של הכליות והכבד    רק אחר-כך כל הסיבות האחרות, הטחול-לבלב, הלב והריאות
חנן וייס
בזמן שאנשי המילואים תרמו לבניין הארץ, לחוסנה ובטחונה, פעלו אנשים קטנים בשקט ובצנעא למען ביסוס מעמדם בפקידות הבכירה, במפעלי המדינה, בוועדות וועדים, מפלגות וג´ובים, גזלו את הקופה הציבורית, ורמסו את זכויות הפרט והחוק
עו"ד חיים קליר
בני זוג רכשו חבילת נופש, אך נאלצו לבטלה לאחר שגם אביו וגם אמו של הבעל לקו בהתקף לב. לחברת הביטוח, שביטחה את בני הזוג בביטוח נסיעות לחו"ל, לא היה ספק כי השניים הם בני זוג ידועים בציבור, אך הפריעה לה העובדה, שהשניים לא נישאו כדת וכדין ברבנות. מתברר שזה הפריע גם לשופט בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה
דניאל (דני) כהן
אנו בטוחים שאלו שכה הטיבו להוביל את המאבק בעניין חלוקת הכסאות בממשלה ייטיבו להמשיך ולהאבק על עמדות עקרוניות בעניין תקציב המדינה ובכלל זה למען אכיפת החובה לכנס את ועידת המפלגה לדיון בעניין תקציב המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il