1. קביעת תוכנית אב ממלכתית, מפורטת וברת ביצוע למלחמה בשחיתות.
2. הכרזת הממשלה על מתן עדיפות לאומית למלחמה בשחיתות באמצעים ובתקציבים ראויים.
3. שיתוף פעולה מלא והדוק בין כל הגורמים הממלכתיים הלוחמים בשחיתות, דוגמת בתי המשפט, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, נציב שירות המדינה, המשטרה וגורמי אכיפה נוספים, כאשר במרכזם מוסד מבקר המדינה שהמשימה הוטלה על כתפיו על-ידי המחוקק.
4. סיוע ועידוד משמעותי לארגונים וולונטרים הפועלים כנגד השחיתות, דוגמת התנועה למען איכות השלטון ותנועות (מצליחות) נוספות.
5. שימוש במערכת החינוך להקניית ערכים ומושגים לבני הנוער על הסכנות הלאומיות הקיימות בשחיתות ציבורית וחשיבות טוהר המידות לקידומה של החברה הישראלית.
6. סיוע ממשי והגנה ראוייה לחושפי שחיתות במוסדות ציבור, מניעת פיטוריהם, הן באמצעות נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ששירותיה ניתנים חינם, והן באמצעות הערכאות המשפטיות המתאימות. יינתן ביטוי משמעותי להערכה הרבה המגיעה להם, על חשיפת מעשי השחיתות בעזרתם.
7. העלאת רף הענישה בעבירות פליליות שעיקרן שחיתות דוגמת שוחד, מרמה ומעילה באמון ועבירות נוספות. גזירת עונשים מרתיעה בבתי המשפט, כולל מאסרים בפועל ממושכים וקנסות כבדים. חיוב מלא ומהיר להשבת כספים לאוצר המדינה על-ידי מי ששלחו ידם בכספי הציבור.
הגדלת כח האדם המקצועי למלחמה בשחיתות במשטרת ישראל, בערכאות המשפט ובמוסדות הממלכתיים העוסקים בבדיקת הגופים הכלכליים בישראל. מתן עדיפות גבוהה ביותר לעקירת התופעה של "הון - שלטון".
8. משרד מבקר המדינה ימשיך לפעול בעוצמה למען טוהר המידות במדינה על-ידי עריכת דוחות ביקורת בחלק נכבד של המקרים בזמן אמת, פרסום שמות של מבוקרים, כמובן, בזהירות רבה, אחריות אישית של מי שעומדים בראש הפרמידה למחדליהם ולעצימת עיניים על ידם. המבקר יחזק בכח אדם מקצועי ראוי, נוסף, את היחידה המיוחדת שהוקמה בחודשים האחרונים במשרדו למלחמה בשחיתות ולמען טוהר המידות.
9. אמצעי התקשורת האלקטרונית והכתובה הם כלי עזר חשוב ומרכזי במלחמה בשחיתות, ובאמצעותם ניתן להגיע לציבור הרחב, ולגרום להרתעת הרבים והיחיד.
10. עידוד מבקרי הפנים במוסדות הממלכתיים וברשויות המקומיות, הגברת עצמאותם, תוך הגנה מלאה על דרך מילוי תפקידם הבלתי תלוי.