X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבקר המדינה בכנס התנועה לאיכות השלטון - המאבק לטוהר המידות [17.5.06]
▪  ▪  ▪

1. קביעת תוכנית אב ממלכתית, מפורטת וברת ביצוע למלחמה בשחיתות.
2. הכרזת הממשלה על מתן עדיפות לאומית למלחמה בשחיתות באמצעים ובתקציבים ראויים.
3. שיתוף פעולה מלא והדוק בין כל הגורמים הממלכתיים הלוחמים בשחיתות, דוגמת בתי המשפט, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, נציב שירות המדינה, המשטרה וגורמי אכיפה נוספים, כאשר במרכזם מוסד מבקר המדינה שהמשימה הוטלה על כתפיו על-ידי המחוקק.
4. סיוע ועידוד משמעותי לארגונים וולונטרים הפועלים כנגד השחיתות, דוגמת התנועה למען איכות השלטון ותנועות (מצליחות) נוספות.
5. שימוש במערכת החינוך להקניית ערכים ומושגים לבני הנוער על הסכנות הלאומיות הקיימות בשחיתות ציבורית וחשיבות טוהר המידות לקידומה של החברה הישראלית.
6. סיוע ממשי והגנה ראוייה לחושפי שחיתות במוסדות ציבור, מניעת פיטוריהם, הן באמצעות נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ששירותיה ניתנים חינם, והן באמצעות הערכאות המשפטיות המתאימות. יינתן ביטוי משמעותי להערכה הרבה המגיעה להם, על חשיפת מעשי השחיתות בעזרתם.
7. העלאת רף הענישה בעבירות פליליות שעיקרן שחיתות דוגמת שוחד, מרמה ומעילה באמון ועבירות נוספות. גזירת עונשים מרתיעה בבתי המשפט, כולל מאסרים בפועל ממושכים וקנסות כבדים. חיוב מלא ומהיר להשבת כספים לאוצר המדינה על-ידי מי ששלחו ידם בכספי הציבור.
הגדלת כח האדם המקצועי למלחמה בשחיתות במשטרת ישראל, בערכאות המשפט ובמוסדות הממלכתיים העוסקים בבדיקת הגופים הכלכליים בישראל. מתן עדיפות גבוהה ביותר לעקירת התופעה של "הון - שלטון".
8. משרד מבקר המדינה ימשיך לפעול בעוצמה למען טוהר המידות במדינה על-ידי עריכת דוחות ביקורת בחלק נכבד של המקרים בזמן אמת, פרסום שמות של מבוקרים, כמובן, בזהירות רבה, אחריות אישית של מי שעומדים בראש הפרמידה למחדליהם ולעצימת עיניים על ידם. המבקר יחזק בכח אדם מקצועי ראוי, נוסף, את היחידה המיוחדת שהוקמה בחודשים האחרונים במשרדו למלחמה בשחיתות ולמען טוהר המידות.
9. אמצעי התקשורת האלקטרונית והכתובה הם כלי עזר חשוב ומרכזי במלחמה בשחיתות, ובאמצעותם ניתן להגיע לציבור הרחב, ולגרום להרתעת הרבים והיחיד.
10. עידוד מבקרי הפנים במוסדות הממלכתיים וברשויות המקומיות, הגברת עצמאותם, תוך הגנה מלאה על דרך מילוי תפקידם הבלתי תלוי.

תאריך:  18/05/2006   |   עודכן:  18/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח (משפטנים) רשטיק, דיביני
על-פי חוק מיסוי מקרקעין נקבע פטור ממס במכירת דירה בהתקיים מספר תנאים, אולם מדובר בדירה הנמצאת בישראל. מה באשר למכרית מקרקעין הנמצאים בחו"ל?
אלי אליהו
אזרח ערבי יצא מביתו בשעה X ושתי חיילות צה"ל יצאו מנקודה Y, החיילות מוסרות את נשקן לאזרח והוא יוצא לדרכו במטרה למכור את הנשק. חשבו נא בבקשה מה עונשו של האזרח ומה עונשן של החיילות. הנוסחה הנכונה בראשו המהופך של השופט
נרי אבנרי
למרות שה"בגידה" היא מעשה מסריח, לעולם לא יהיה הרייטינג שלה אפס. מפני שבצד אחד יש מי שנבגד, ובצד השני, יש מי שמרוויח. ואם התקשורת היא זו שמרוויחה, סוכניה ילושו את תודעת האזרחים עד כי יגידו על הסירחון המטפורי: "ולא בא כבושם הזה אל נחירינו"
עו"ד משה גולדבלט
מה שהוכח בעקבות פסקי הדין האחרונים ובמיוחד הבג"צ שדן בתוקפו של חוק הכניסה לישראל, הוא שגורלו של חוק שנחקק על-ידי הכנסת, אפילו ברוב מכריע, נתון בידיו של רוב מקרי בבית המשפט העליון, רוב שיכול להיגזר גם מהרכב מקרי
אפרי הלפרין
מכסחי הברכיים מחברת בזק מנעו מלמעלה ממאה אלף מנויי טלפון בכבלים מלהתקשר להוריהם, לבניהם ולבנותיהם. ומי שכך מתנהג, הוציא לעצמו כרטיס אדום, ולא ירחק היום שייעלם כליל מן המגרש ויותירו למתחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il