X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אמסלם. שונא אשכנזים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
שנאת אשכנזים והשד העדתי
לא בטוח כלל שהסיבה לכך שאמסלם לא קיבל את מבוקשו קשורה לשד העדתי אולי הסיבה היא חוסר התאמה לתפקידים ו/או שהוא דרש אותם באופן אולטימטיבי

השד העדתי הורס את הרקמה העדינה של החברה הישראלית. בקרב מזרחיים יש אחוז מסוים של אנשים ששונאים אשכנזים (ודאי יש אשכנזים ששונאים מזרחיים אבל הם לא מאורגנים במפלגה שמנציחה את הפילוג בעם). דודי אמסלם הוא דוגמה בולטת לשנאת אשכנזים. כמו-כן, אתמול, לאחר שבג"ץ פרסם את החלטתו בנוגע לדרעי התבטאו צעירים ממצביעי ש"ס באופן גזעני כלפי השופטים האשכנזים בצרוף כינוי הגנאי לבנבונים. ודרך אגב אחד מהעשרה היה ערבי. אנו חיים בחברה שבה אחוז הנשואים המעורבים של אשכנזים ומזרחיים ואשכנזים וספרדים הוא גבוה ונמצא בעלייה. השאלה היא אם לא הגיע הזמן לחדול מלנפנף בשד העדתי בכל פעם שמישהו מזרחי מסתבך בפלילים או אינו מקבל את מה שהוא רוצה. רצוי שכל אחד יעשה קודם כל את חשבון הנפש שלו לפני שהוא קורא לעזרתו את השד העדתי.
דוגמאות לניצול השד העדתי למטרות אישיות:
דודי אמסלם האשים את בנימין נתניהו (ואני אינני תומכת של נתניהו) בקיפוחו מפני שהוא מזרחי. אבל, יש לפחות 5 שרים מזרחיים בקרב שרי הליכוד כך שלא בטוח כלל שהסיבה לכך שאמסלם לא קיבל את מבוקשו קשורה לשד העדתי. אולי הסיבה היא חוסר התאמה לתפקידים ו/או שהוא דרש אותם באופן אולטימטיבי. האם אדם שמוכיח בהתבטאויותיו שהוא שונא אשכנזים ושמאלנים יכול למלא תפקיד ממלכתי כמו יו"ר הכנסת שהוא גם ממלא-מקום הנשיא? יתר על כן, בכנסת יושבים אשכנזים ושמאלנים שזכו לשמוע מה דעתו של אמסלם עליהם. ובאשר למשרד המשפטים, ראש הממשלה ודאי מכיר מהם כישוריו של אמסלם לתפקיד.
אריה דרעי נזכר פתאום ששמו מכלוף והצהיר שמערכת המשפט מתנכלת לו מפני ששמו מכלוף. מן הראוי שאריה מכלוף דרעי יסתכל בראי ויעשה חשבון נפש. דרעי נאשם בפלילים בשל מעשים שעשה ולא מפני ששמו מכלוף. האם אולמרט הוא ספרדי? הוא ישב בכלא. עם 3 תיקים. אדם כזה גם אם שמו אשכנזי אינו יכול להיות שר. למשל, נתניהו. שר חייב להיות דוגמה ליושר, הגינות ומוסריות. עליו להיות נקי כפים. ושר שנשפט על בעיות אי-תשלום מס הכנסה ואף דברים חמורים יותר אינו יכול להיות שר אוצר שמטיל על אזרחי המדינה מיסים.
הטענה שדרעי נבחר על-ידי כ-400,000 מצביעים
דרעי ותומכיו טוענים שמספר המצביעים שקול כנגד 3 תיקים. מי שטוען כך אינו מבין מה זה משטר דמוקרטי. משטר דמוקרטי בנוי על שיטת 3 הרשויות ולמספר הבוחרים אין כל סמכות בתחום המשפטי. נבחרי הציבור חייבים להיות נקיי כפים והם אינם יכולים לדרוש חסינות מעבירות שכל אזרח במדינה נשפט עליהם. איש ציבור, כאמור, נדרש להיות נקי כפיים.
העמדת דברים על דיוקם
אנחנו כולנו צאצאי היהודים שהוגלו או ברחו מהארץ לאחר כשלון המרד הגדול, מרד בר כוכבא ועוד... מחקרים גנטיים מוכיחים שכולנו בעלי אותו דנ"א. ההבדל בין האשכנזים למזרחיים הוא שהיהודים שגלו לאיטליה נדדו לכל חלקי אירופה וקיבלו את הכינוי אשכנזים בעוד שהיהודים שגלו לארצות במזרח קיבלו את הכינוי מזרחיים. הכינוי ספרדי תקף רק לגבי צאצאי מגורשי ספרד שהתיישבו בעיקר בבלקן, באיטליה ובטורקיה. רק מיעוט היגר לצפון אפריקה ולארצות אחרות. הספרדים שכינויים ס.ט הם קבוצה נפרדת ואינם מזרחיים.
אחת המטרות של התנועה הציונית הייתה ליצור טיפוס חדש של יהודי השונה מהטיפוס הגלותי. המטרה היא ליצור חברה ישראלית חדשה המורכבת מישראלים - זן יהודי חדש - ממוצא מגוון ואיננה אשכנזית או ספרדית או מזרחית. יש בארץ כיום אחוז לא מבוטל של נישואים מעורבים. הם אינם אשכנזים וגם אינם מזרחיים או ספרדים. הם ישראלים והם מייצגים את הגשמת החלום הציוני ליצירת אדם יהודי חדש. ולמען האמת, רק החרדים המיוצגים על-ידי יהדות התורה הם אשכנזים כי הם משמרים את אורח החיים האשכנזי במזרח אירופה מהתקופה שלפני הקמת התנועה הציונית. אלה המכונים אשכנזים בחברה הישראלית אינם אשכנזים אלא ישראלים ממוצא אשכנזי, פרי החינוך הציוני ששם לו למטרה ליצור אדם יהודי חדש.
מפלגת ש"ס אינה מפלגה של צאצאי יוצאי ספרד אלא של מזרחיים. מפלגת ש"ס מפלגת את החברה הישראלית והיא אנטי ציונית במובן זה שהיא מנסה לשמר מזרחיות המוגדרת בטעות כספרדיות במקום להשתלב בישראליות. מפלגת ש"ס גורמת לפילוג בעם. הם, כאמור, אנטי ציונים ואינם שותפים לחלום הציוני של עם אחד ותוקעים מקלות בגלגלי התגשמות החלום הציוני. ש"ס היא מפלגה שכל מטרתה לתקצב את אורח החיים הבדלני מבלי לתרום דבר לחברה הישראלית ולא אכפת להם לחיות על חשבון הישראלים שעובדים, משלמים מיסים, משרתים בצבא ואף מקריבים את חייהם למען המדינה. ש"ס אינה מקדמת את המזרחיים אלא מחזירה אותם אחורה. הגיע הזמן לחדול משימוש ציני בשד העדתי. השימוש בו מפלג את החברה הישראלית. יש מזרחיים רבים שאימצו את המודל הציוני והם ישראלים ממוצא מזרחי והגיעו לעמדות מפתח בתחומים רבים.
לסיום, מאז ימי שלטון מפא"י עברו שנים רבות ואות הקין שמזרחיים מסוימים, לא כולם, הטילו על ההנהגה המפאיניקית האשכנזית אינו יכול לעבור בירושה לדורות של ישראלים ממוצא אשכנזי שאין להם כל קשר לטעויות שעשתה מפאי בקליטת ההגירה מצפון אפריקה. מפא"י גם עשתה דברים טובים: היא הביאה את יהודי צפון אפריקה לישראל. ראש העיר שדרות לשעבר אלי מויאל ז"ל התייחס לטענות על גזענות.
בראיון למנדי ריזל ברדיו דרום מול הטענות להתנהלות גזענית ומפלה מטעם הרשויות כלפי עולים בני עדות המזרח בשנותיה הראשונות של המדינה, אמר כי "טוב שהאשכנזים קיבלו את הספרדים ולא ההפך, כי אחרת היו מקימים במזרח התיכון עוד מדינה ערבית", אמר. "אם הספרדים היו עולים ראשונים, הייתה פה עוד מלוכה מחורבנת". ועוד: "כדאי שנשים מראה מול הפנים שלנו - כמה אוניברסיטאות היו במרוקו? מה ידענו על העולם המתקדם? כמה טכנולוגיה הייתה במרוקו? כשאתה עובר תרבות, הדור הראשון והשני משלמים את המחיר. זו גזירת עולם שאי אפשר להתנגד לה. המחיר מוצדק ואני מבין אותו. קיבלנו בתמורה עצמאות ודמוקרטיה".
נ.ב: כהיסטוריונית של ארץ מהגרים - ארה"ב - אני יכולה לאשר את דברי מויאל שהגירה של מהגרים ללא השכלה ומקצוע מעמידה אותם בתחתית הסולם הסוציו-כלכלי ונדרשים לפחות שני דורות כדי להתקדם בסולם הסוציו-כלכלי.

תאריך:  05/02/2023   |   עודכן:  05/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מן הראוי שראש הממשלה יאמץ במיוחד את האמירה החותמת של מאה וארבעים כלות וחתני פרס ישראל, הסבורים שהמעשים שמתבצעים בימים אלו "מהווים לא פחות מהפיכה משטרית, שתפגע קשות בדמוקרטיה הישראלית
רון בריימן
אני מפרסם את המאמר היום שוב, לנוכח התנהגותה המבישה של אותה ענת קם, "עיתונאית" קיצונית אשר מאתרגת את אבי חימי, היו"ר לשעבר של לשכת עורכי הדין, ומכשירה את מעלליו
עדי דקל
זהו קובץ סיפורים והגיגים מאת אלת הספרות    אישה שהכתיבה זורמת בדמה; היא לוקחת סיטואציות חיים ומכניסה להן אבסורד, כזה שאינו דווקא קל לעיכול
יהודה קונפורטס
האיום של תום ליבנה, מנכ"ל ורביט, לרדת מהארץ חשף פן מרכזי בחוסר האמון בין מנהלי ההיי-טק לממשלה    על נתניהו והשרים מוטלת האחריות לנקוט צעדים בוני אמון כדי להרגיע את הרוחות - ולא רק מילים
ארי בוסל
את הדרכון הישראלי כבר שנה שאיני יכול לחדש    אולי בארץ יגיעו למסקנה שניתן וכדאי להתייעל ולהגיע למאה ה-21?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il