X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ציבור פרזיטי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לא נהיה לכם "חוטבי עצים ושואבי מים"
מכתב גלוי לח"כ גפני - מהיום הראשון אינכם מוכנים להיות אזרחים העובדים למחייתם, משלמים מיסים ומשתתפים בהגנת המדינה. בשם הערכים הדתיים שלכם אתם מנסים לכפות עלינו לפרנס את אורח החיים שלכם ודורשים לקבל את כל הזכויות אך מסרבים לקחת חלק בחובות

התנועה הציונית קמה לא רק כדי לתת פתרון לבעיית האנטישמיות אלא גם כדי לשחרר את העם היהודי משלטון הרבנים ולהקים מדינה יהודית דמוקרטית חילונית שבה העם היהודי יעבוד לפרנסתו ויגן על ארצו. ואכן, הציונים ממזרח אירופה שהיו סוציאליסטים הרימו את הכפפה. הם בנו את הארץ בזעת אפם וגם הקימו מדינה, והגנו עליה בגופם. הארץ שהם בנו מבוססת על עבודה והיא משגשגת.
החרדים רוצים להפוך את המדינה למדינת הלכה
והנה, לאחר שהתנועה הציונית הקימה מדינה מודרנית, יהודית ודמוקרטית אתם באתם להשתקע בה בזכות "חוק השיבה", למרות שסירבתם להכיר במדינה הקמתם מפלגה והצטרפתם לכנסת. אבל, מהיום הראשון אינכם מוכנים להיות אזרחים העובדים למחייתם, משלמים מיסים ומשתתפים בהגנת המדינה. בשם הערכים הדתיים שלכם אתם מנסים לכפות עלינו לפרנס את אורח החיים שלכם ודורשים לקבל את כל הזכויות אך מסרבים לקחת חלק בחובות. היהדות החילונית שלנו שונה משלכם.
א. "תורתם אומנותם"
אתם משתמשים בכוח הפוליטי שלכם כדי להפוך אותנו, שאבותינו ואנו בנינו את המדינה הזאת, ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבורכם. אתם דורשים מאתנו לפרנס אלפי אברכים - קרוב לכ-100,000 כיום - בשם העיקרון של "תורתם אומנותם".
ראשית כל, אין חובה כזאת ביהדות. בתורה כתוב "בזיעת אפך תאכל לחם". בימי הבית השני החכמים ותלמידי החכמים עבדו לפרנסתם וראש הסנהדרין שמעון בן גמליאל אף קבע ש"אסור להפוך את התורה קרדום לחבור בו". שנית, רוב אזרחי הארץ הם חילונים ואינם מקבלים את העיקרון הזה. אינכם יכולים לכפות על חילונים לפרנס אתכם כדי שתלמדו תורה בהמוניכם.
שלישית, כלכלת הארץ לא תוכל לפרנס לאורך ימים מספר כה רב של אנשים שאינם עובדים וחיים על חשבון האזרחים העובדים ומשלמים מיסים. הארץ תהפוך למדינת עולם שלישי ובעלי ההשכלה והכישורים יסתלקו ממנה, אם תצליחו בתוכניתכם.
ב. "אפילו חתן מחופתו"
ראשית כל, אתם משתמשים בכוחכם הפוליטי כדי לשחרר באופן מוחלט את האברכים שלכם, כדי שילמדו תורה ולא ישרתו בצבא ובהסכם הקואליציוני האחרון אף העליתם את שכר האברכים כך שהוא עולה על השכר שמקבלים חיילי שירות החובה. אתם אינכם מוכנים למלא את חובתו של כל אזרח להשתתף בהגנה על מדינתו והמצפון אינו מעיק עליכם שאחרים מקריבים את חייהם או הופכים לנכים כדי להגן עליכם. היכן המצפון שלכם לנוכח למעלה מ-20,000 משפחות שאיבדו את יקיריהם במלחמות ישראל. לידיעתכם, אנחנו איננו מוכנים לאי שוויון בחלוקת הנטל" להגנה על המדינה.
שנית, אנחנו איננו דתיים ואיננו מאמינים בכוחו של לימוד תורה להצילנו מאויבנו. עם ישראל נלחם כדי להגן על מדינתו בימי הבית הראשון וגם בימי הבית השני. רבי עקיבא גייס 12,000 תלמידי חכמים לצבאו של בר כוכבא.
ג. הפיכת ישראל למדינת הלכה
אתם מיעוט פרזיטי המנצל את כוחו הפוליטי כדי להשתלט על המדינה שאבותינו ואנו בנינו והגננו עליה ולהפוך אותה למדינת הלכה.
ראשית כל, חיסול המשטר הדמוקרטי - על-מנת להפוך את ישראל למדינת הלכה אתם תומכים במערכת חוקים שתסרס את הרשות השופטת. הרשות השופטת היא זאת שמונעת מכם לחוקק את כל החוקים שאתם מעוניינים בהם לטובת העדה שלכם ונגד רוב אזרחי המדינה. זוהי הרשות המונעת מכם לחסל את הדמוקרטיה ולהשליט דיקטטורה של כפייה דתית.
שנית, הפרדה בין גברים לנשים - למעשה כבר עשיתם צעד לקראת כפיה דתית על-ידי הדרישה לחוקק חוק להפרדת גברים מנשים ברשות הכלל. העיקרון שלכם של הפרדה בין גברים ונשים אינו תואם את מה שהיה מקובל בימי בית שני. "עזרת נשים בבתי הכנסת - בעולם העתיק של ימי בית המקדש שני והתקופה שלאחר החורבן, שבה נוסד בית הכנסת, לא התקיימה עזרת נשים נפרדת ואף לא כל מחיצה במבנה התפילה. כך שהנשים פקדו את בית הכנסת, ולפי ההלכה שנהגה חויבו בתפילה וישבו צד בצד עם הגברים. הימצאותם של נשים וגברים באותו חלל בתפילה תיראה היום במרבית בתי הכנסת האורתודוקסיים כחידוש פסול, אך בתקופת חז"ל הייתה זו התנהלות יומיומית".1.
ד. ישראל ערבין זה לזה
אחד מעקרונות היהדות, כפי שאנו למדנו, היה העיקרון ש"ישראל ערבין זה לזה". אבל, אתם אינכם חשים כל ערבות, כל סולידריות עם שאר עם ישראל:
אתם מוציאים את הקונסרבטיבים והרפורמים מכלל ישראל למרות שהיהדות קובעת ש"ישראל אף על-פי שחטא ישראל הוא". אז על-פי היהדות הם יהודים לכל דבר ועניין. וכלפינו החילוניים אין לכם כל תחושת סולידריות. כל רצונכם הוא להפוך אותנו ל"חוטבי עצים ושואבי מים" בשבילכם.
לסיכום, אין זכויות בלי חובות: שוויון בנטל זה מוסרי ויהודי
זכותכם לנהל אורח חיים משלכם כל עוד הדבר אינו על חשבונם של אחרים. זה לא מוסרי וזה מנוגד לערכים היהודיים שלנו. התקציבים שאתם גוזלים מקופת המדינה יכלו לשפר את מצב מערכת הבריאות, החינוך והרווחה עבור ישראלים שעובדים, משלמים מיסים ומשרתים בצבא. בכסף שאתם מקבלים יכלה המדינה להעלות את שכר המינימום. לכל אזרח במדינה יש זכויות וחובות אך אין לצפות לזכויות ללא מילוי החובות. ומעל לכל, אין לכם זכות להשתלט על המדינה שאנו בנינו ומתחזקים. זה לא מוסרי. אם אתם רוצים לחיות כאן עליכם להתאים עצמכם למשטר הדמוקרטי.
ומעל לכל אין לנציגיכם בשלטון שלא שרתו בצבא או שרתו מספר חודשים בלבד, זכות מוסרית לשלוח את בנינו למלחמה. בקיצור, שהחרדים יעבדו, ישלמו מיסים וישרתו בצבא. אם מערכת החינוך שלהם תכלול לימודי ליבה והם יסכימו לפיקוח משרד החינוך הם יקבלו את התקציב המגיע להם. המדינה אינה מסוגלת מבחינה כלכלית לפרנס קהילה שלמה שאינה תורמת דבר למען החברה.
אם הם רוצים ללמוד תורה יש שתי אפשרויות: ללמוד בסמינר לרבנות או להקים ישיבה יוניברסיטי כמו בארה"ב. בשני המקרים הללו המדינה תוכל להשתתף בתיקצוב על-פי הנוהג המקובל. כך מקובל במדינה דמוקרטית.
הערה: מסתבר שהיהדות שלנו החילונים שונה מהיהדות שלכם. אנו בזיעת אפנו אוכלים לחם ומגינים בגופנו על המדינה שאתם מסרבים להכיר בקיומה ואפילו אינכם מוכנים לעמוד דום ביום הזיכרון לחללי צה"ל. במדינה היהודית שאנחנו הקמנו משתמרים החגים היהודיים ואותם מנהגים יהודיים המקובלים עלינו כיהודים מבחינה לאומית. אנחנו מסרבים לשמש לכם "חוטבי עצים ושואבי מים".

תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אמריקה אינה עומדת בזה, סנאטורים מתהלכים על גבעת הקאפיטול עם שלטים - "הבו לנו את יריב לוין", וחברי בית הנבחרים מסתפקים בכמה משפטים מפי אבי דיכטר
יאיר נבות
ע"פ הסרטון, כמו גם מידע שמגיע ממקורות צבא אמריקניים, שני מטוסי הקרב הרוסים חגו סביב הכטב"מ כחצי שעה    אמש זומן השגריר הרוסי בוושינגטון, אנטולי אנטונוב, לשיחת נזיפה במחלקת המדינה
צבי גיל
היא משגשגת במחקר ובפולקלור אך כשפה היא מתה עם השואה - היידיש    אך אפשר לחלום עליה כמו שמואל עצמון
דן מרגלית
בגין, אחד משני המנהיגים החשובים שקמו לתנועה הציונית ולישראל לצד דוד בן-גוריון, לא דיבר על שלטון החוק, הוא העדיף את "עליונות המשפט"
אורי מילשטיין
ראיון עומק השישה-עשר עם האלוף בדימוס יצחק בריק הטוען שמצבו של צה"ל היום חמור ואם לא נגיע מייד לפשרה לאומית, האויב יפתח במלחמה בחמש חזיתות, ונובס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il