חברת "מדגל", מקיבוץ "גליל-ים", רושמת זינוק חד בהיקפי שיווק מותגיה בשוק האמריקני. בשנת 2007 נרשם גידול של 40% בהיקף מכירות הברזים ברשתות ה- d.i.y הארציות המובילות בהן: "הום דיפו", שלה 1,500 סניפים, ורשתות נוספות.
מנכ"ל החברה, משה כץ, מסר כי הערכות זהירות מצביעות על כך שנתח השוק יגדל ב-%20%-25 בשנת 2008-2009. זאת עם התבססות ברזי ה- APM
(Advance Polymer Material) ברזים שאמריקה עוברת אליהם בשנים האחרונות, העשויים מפולימרים מוקשחים, בטכנולוגיה מתקדמת וחדשנית, שמחליפה את ברזי המתכת הקונבנציונאליים, בהם נתגלתה רעילות של עופרת.
הברזים של "מדגל" נמכרים היום בארה"ב בשלוש קטגוריות: הברזים הסטנדרטיים 40 דולר, הברזים המיוחדים 75 דולר, והברזים המהודרים 90 דולר לברז.
בנוסף לרשתות הארציות, חברת "מדגל" חתמה לראשונה על שורה של הסכמי סחר עם הרשתות האמריקניות האיזוריות, שלכל אחת בין 100 ל-400 סניפים. הבולטות בהן הרשתות: "פרד מאייר", "אנדרסון", "בליינדס", "מייל" ואחרות.
פריצת דרך במרכז אירופה
במקביל, מדווחת חברת "מדגל" על הרחבת פעילותה גם במדינות מרכז אירופה. בשנה הקרובה היא תחל בשיווק מותגי הברזים למדינות, בהן: גרמניה, שוויץ, הולנד, איטליה, הונגריה ורומניה. זאת בתום תקופת ניסיון של כמה מאות ברזים (Pilot scheme) שבה נוסו הברזים במהלך השנתיים האחרונות, בידי צוותים מטעם רשתות "עשה זאת בעצמך", בתחומי האינסטלציה, המטבח והאמבטיה. לדברי משה כץ: "במהלך שנת 2008 תורחב משמעותית פעילותה של חברת "מדגל" באירופה, ואנו מקווים לתפוס שם נתח שוק של 7%-5%, במהלך השלוש שנים הקרובות".
התרחבות ל-35% משוק הברזים בישראל
במקביל גדלה נוכחות החברה ברשתות "d.i.y" בישראל. ביניהן "הום סנטר" ו-"אייס", והחברה הגדילה את נוכחותה ותופסת כיום 35.7% משוק מכירות הברזים לשוק המוסדי, המשרדי ולרוכש הפרטי בבית.
במקביל, פועלת חברת "מדגל" גם בקרב נישת רשתות האינסטלציה, הריהוט למטבח והאמבטיה, באופן מעמיק, בהן: "נגב קרמיקה", "אלוני", "חרש", "זאבי עצמון", "טופלסקי", "חזי בנק", "סופר קרמיקה" ואחרים.