X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אוניברסיטת בן-גוריון
▪  ▪  ▪

באוניברסיטת בן-גוריון בנגב הוקם בימים אלה 'חוג עמיתי התעשיה', שיפעל להרחבת הקשר בינה לבין התעשיה עתירת הידע בפרט, והתעשיה בארץ בכלל.
נוכח תהליכים שהבשילו הן באוניברסיטה והן בתעשיה, החליטה אוניברסיטת בן-גוריון להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג בין האקדמיה והתעשיה והשיקה בימים אלה את 'חוג עמיתי התעשיה', בראשותה של המשנה לרקטור פרופ' יעל אידן, במטרה להדק את שיתוף הפעולה ולהעמיק את הקשר עם חברות רבות ככל האפשר בתחומי המחקר וההוראה.
נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי: "חוג עמיתי התעשיה הוקם על בסיס תוכניות דומות הפועלות בהצלחה רבה מזה שנים במוסדות אקדמיים מובילים בחוץ לארץ, וככל הידוע, זוהי הפעם הראשונה שהיא מופעלת ברמה האוניברסיטאית בארץ. מתוך פעילותה רבת-השנים והכרותה הרחבה של האוניברסיטה עם התעשיה בישראל, אנחנו מקוים ומאמינים שהתוכנית תזכה להערכה ולשיתוף פעולה מצד אנשי התעשיה בכל התחומים".
באמצעות החוקרים בפקולטות, אשר מקיימים קשרים הדוקים עם התעשיה ובסיוע חברת היישום של האוניברסיטה, ב.ג. נגב טכנולוגיות, החוג יפעל לעודד מודעות ומעורבות של אנשי מקצוע מתוך החברות במחקרים המתבצעים באוניברסיטה. מדובר בעיקר במרכזי המחקר, במעבדות האוניברסיטה, בקורסים המתקיימים במסגרתה, כאשר הכוונה היא לחשוף את התעשיה ואת צרכיה לחברי סגל וסטודנטים הפועלים במגוון רחב של תחומים. חברי חוג העמיתים ייהנו ממעורבות, במקרים רבים בלעדית, בפעילויות מגוונות כגון השתתפות ב"יום מחקר אוניברסיטאי", השתתפות ב"אסיפת חברים", אפשרות להעברת קורסים ייחודיים לחברה בין כתלי האוניברסיטה ועוד.
האוניברסיטה ערה במיוחד לצורך של התעשיה בגיוס עובדים מעולים מקרב בוגרי האוניברסיטה, ועל כן תעודד חשיפה ונגישות של חברי חוג העמיתים לסטודנטים בכל הרמות ולבוגרי האוניברסיטה. חברות בחוג אפשרית במספר מסלולים, תוך מתן הזדמנויות שוות לחברות קטנות וגדולות.לצורך הפעלת התוכנית תסתייע האוניברסיטה בחברת היי-קפיטל.
משה ליכטמן, נשיא מיקרוסופט מחקר ופיתוח ישראל, מן החברות הראשונות המצטרפות לחוג, הביע את שביעות רצונו מהצטרפותה של מיקרוסופט לחוג עמיתי התעשיה. "זהו צעד מתבקש לאור הקשרים הקיימים בין שני הגופים, והחשיבות אשר רואה מיקרוסופט ביצירת שיתופי פעולה עם המוסדות האקדמיים המובילים בישראל".
במסגרת ביסוס והרחבת הדיאלוג בין האקדמיה לתעשיה, מקיימת הפקולטה למדעי ההנדסה באוניברסיטה, מדי סוף שנה אקדמית, כנס פרויקטים בו משתתפים כל הסטודנטים משנה ד' וחוקרי הפקולטה. בין המשתתפים הקבועים בכנסים אלה נמצא 'גורו' ההייטק, ד"ר יוסי ורדי. "כל שנה" ציין ד"ר ורדי לקראת הכנס האחרון "אני חוזר מהכנסים הללו עם מטען מחודש של אופטימיות, התלהבות, התפעלות ותקווה. מאות בוגרים עומדים במבואות המחלקות השונות של האוניברסיטה ומציגים על גבי שולחנות ופוסטרים מאות פרויקטים בתחומי התקשורת, התכנה, הרובוטים, הביו רפואה, הכימיה ואחרים. הם מלאי אנרגיה וברק בעיניים. האוויר מלא חשמל. הם מציגים מחשבות מקוריות, רעיונות חדשניים ופורצי דרך. כשאני רואה אותם, אני לא מפחד, לא מסין ולא מהודו. ישראל במיטבה".

תאריך:  15/04/2008   |   עודכן:  15/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il