מנכ"ל משרד התיירות, אהרון דומב, מינה ועדת היגוי משרדית לבצוע החלטת הממשלה בנושא ממשל זמין, בהתאם ליעדי המשרד.
הוועדה תיישם את עקרונות הממשל הזמין, בהם פיתוח כלים לחשיבה אסטרטגית, הקטנת הבירוקרטיה וייעול השירות.
הוועדה תבחן ותנתח את תהליכי העבודה הקשורים לפיתוח, שיווק והשקעות באגפי המשרד השונים, בלשכות משרד התיירות בארץ ובחו"ל ואצל גורמי התיירות באמצעות הכנסת מודל ה-CRM (אסטרטגיית שירות ושיווק) למערכת העבודה השוטפת.
בשלב ראשון, יישם משרד התיירות את עקרונות ה-CRM כפיילוט לשאר משרדי הממשלה. מבצע קבלת פני התייר הוא הפרויקט הראשון אשר מתבצע בשיטת ה-CRM דרך אתר האינטרנט של משרד התיירות.
הלקוחות הם התיירים המגיעים מחו"ל והשותפים העסקיים הם: המלונאים, סוכני הנסיעות, מורי הדרך, לשכות התיירות בחו"ל ועוד.
במסגרת פרויקט זה יוכלו הלשכות בחו"ל לדוגמא: ליצור קשר עם התיירים שהגיעו ארצה בעבר ולייעל תהליכים כמו קבלת ויזות דרך אתר האינטרנט וקיצור תורים בכניסה לארץ. נבדקת האפשרות ליצור כרטיס חכם לתייר אשר יקנה הנחות במקומות התיור השונים בארץ ויוכל להוות תחליף לאשרת הכניסה לארץ.