X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבחינתם של כלבי השמירה, אולמרט חייב להמשיך את מפעל העקירה שהתחיל בו קודמו. ישבור ימינה - ישברו לו את המפרקת. הנוסחה פשוטה: מנהיג ימני מושחת עדיף בעיניהם על מנהיג ימני נקי כפיים. כמה שיותר מושחת, ככה יותר נסחט
▪  ▪  ▪

כשהיינו ילדים בבי"ס יסודי למדנו את הסיפור המופלא על דוד וגולית. כדרכם של ילדים, גם אני דמיינתי את הסיטואציה. וזה מה שראיתי בדמיוני: המקום: עמק האלה. בצד אחד הפלישתים, ובצד השני היהודים. מדי בוקר, יצא ממחנה הפלשתים ענק חמוש ומשוריין, וצעק לכיוון היהודים, "מי הגבר ויבוא מולי. אם ינצח אותי, הפסדנו. אם אנצח אותו - ניצחנו".
האסוציאציה הזו קופצת מזיכרוני, בגלל שגם היום אנחנו עדים לשני מחנות שניצבים זה מול זה. אני נמנה עם המחנה הקטן של הסולדים מאריאל שרון, ובצד השני אני רואה את מעריציו. עם גדול ורב, המכיל את חכמי האומה עתירי ההישגים, שונאי השחיתות, ושוחרי הדמוקרטיה. בהם, מעצבי דעת קהל רבי השפעה כמו אמנון אברמוביץ', השופטים מישאל חשין ואהרן ברק, אמנון דנקנר, דן מרגלית, נחום ברנע, בן כספית, שמעון שיפר, יואל מרכוס, עקיבא אלדר, ועוד, ועוד...
ואני הקטן, מקרטע החוצה מבין השורות, ומזמין מדי יום, לויכוח מוסרי את מעריצי שרון: "מי הגבר, שיהיה לו האומץ להביט אל תוך עיני (או אל מצלמה באולפן טלוויזיה) ולומר: ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון היה מנהיג ישר דרך, ודמוקרטי". רק פוליטיקאי שעומד בשני עקרונות סף אלה, יש לו זכות לפרוס את משנתו האידיאולוגית. זה שעד עכשיו לא שמענו ממעריציו את המילים האלה - אומר דרשני.
מסקנתי החד-משמעית: מבחינה מוסרית דמוקרטית והיסטורית, אני בצד של "הטובים", ומעריצי שרון בצד של "הרעים". בעניין הזה לא יכול להיות ויכוח, מפני שהמסקנה "יושבת בול" על עובדות.
עכשיו שאלה: איך זה שאנשים מכובדים תמכו ושיווקו את שרון כ"אבי האומה", למרות שהיה מושחת, ואנטי דמוקרטי. והתשובה: הוא התחייב לבצע מדיניות שתאמה את האידיאולוגיה של מעצבי דעת הקהל. דקה אחרי שהתחייב, הוא הפך מ"תפוח רקוב", ל"אתרוג יקר". ואם לא היה עושה פרסה אידיאולוגית, כלבי השמירה, אחרי שעדנה ארבל חתמה על כתב אישום, היו דוחפים את מזוז לנקנק אותו.
שרון המושחת פעל תחת הפחד מכתב אישום. אילו היה נקי כפיים, תומכי העקירה היו צריכים לחכות עד לניצחונם של "המיצנעים". וזה לא ניראה באופק. עכשיו אולמרט: מבחינתם של כלבי השמירה, הוא חייב להמשיך את מפעל העקירה שהתחיל בו קודמו. ישבור ימינה - ישברו לו את המפרקת. הנוסחה פשוטה: מנהיג ימני מושחת, עדיף בעיניהם על מנהיג ימני נקי כפיים. כמה שיותר מושחת, ככה יותר נסחט.
תוכנית ה"התכנסות" היא "שיא השיאים של האבסורד המדיני". הפנים החמוצות שראש הממשלה ראה באמריקה, בלונדון, בקהיר, וברבת עמון, הן תוצאה של נימוס דיפלומטי. אילו היו משוחררים מכללי הנימוס, ראש ממשלתנו היה שומע ממנהיגי העולם את המילים הבאות: "תוכנית ההתכנסות שלך, היא טירוף". מנהיגי העולם, במיוחד עבדאללה ומובארק, חוששים מעליית הפונדמנטליזם המוסלמי, ותוכנית ההתכנסות של אולמרט, היא הדבר האחרון שהם צריכים.
תזכורת: אחרי הבחירות ברשות הפלשתינית, האשים אבו-עלא, ראש הממשלה היוצא (פת"ח), את ישראל בעליית החמאס לשלטון. "הם התפארו בפני הציבור", אמר אבו-עלא, "שבזכותם היהודים ברחו מגוש-קטיף, ואנחנו באנו לציבור שלנו בידיים ריקות".
"אין פרטנר", מסבירים יחצני ה"התכנסות". אבו-מאזן חלש ולא מסוגל להתחייב. ואם יתחייב - לא יקיים. ולמרות זאת, ההיגיון אומר, שעדיף לתת סחורה לנוכל שמשלם בצ'קים חסרי כיסוי, מאשר לתת את הסחורה חינם. את זה מבינים, גם תומכי העקירה. הצ'קים האלה יכולים בעתיד, לעזור למשרד החוץ להסביר לעולם את המלחמה בטרור.
אז מה בכל זאת יש בה, בתוכנית ה"התכנסות"? - שנאת מתנחלים נטו. ומבחינתם של השונאים - עקירתם היא הבילוי האולטימטיבי. וגם אם יתברר שהבילוי הזה יעלה ביוקר, תמיד אפשר להאשים את ביבי. הוא הרי אשם תמיד, לא?!

תאריך:  13/06/2006   |   עודכן:  13/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונה לוי-גרוסמן
בכל פעם שאומרים פלשתינים רצוי לדעת למי מתכוונים. האם אלו צאצאי הפלישתים? לא ולא. בין 80 ל- 90 אחוז מבין המכנים עצמם פלשתינים הם מתנחלים של העת החדשה בארץ ישראל
עו"ד זאב דסברג
אם פעם היה מי שטען שהרשות הפלשתינית היא "זאב בעור של כבש"    הממשלה הפלשתינית, ברשות החמאס, הסירה את עור הכבש ונשארה 100% זאב חושף שיניים ומיילל
דני רשף
תמיד ליווה אותנו הוויכוח אם הריסון הראשוני גורר אלימות נוספת או שהתגובה המוקדמת מדי מונעת כל סיכוי לרגיעה. הכול בעיני המתבונן ותשובות אמת אין לנו. ברור לנו שרק בכוח לא יפתרו הבעיות ובלי כוח לא נשרוד את המזה"ת, מה שלא ברור לנו - היכן נקודת האיזון?
יואב לוין
מכתב תגובה של חוג א.ס.ף. לאמנה למיגור העוני שמופצת בימים אלו ברשת האינטרנט על-ידי עמותת לתת.
עו"ד אברהם פכטר
תמונת הילדה מעזה ליד גופת אביה ומשפחתה מזעזעת את נימי הנפש. הנזק שבתמונה עולה על מאות פגזים ללא כתובת ותכלית שיורים תותחי צה"ל כדי ליצור פירוטכניקה. האירוע הטרגי נתן את האות להתעוררות "הצבועים" בעולם ובארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il