X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם העובדה שעורכת הדין המטפלת בתיק והבקיאה בפרטיו עומדת לצאת לחופשת לידה, מהווה נימוק סביר לדחיית מועד שמיעת משפט? נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, נזקק לסוגייה המעסיקה לאחרונה רבות את כל מערכת בתי המשפט
▪  ▪  ▪

חברות ביטוח מנסות לעשות כל דבר כדי לדחות דיונים בבתי המשפט. "או שהסוס ימות, או שהפריץ ימות". כל מסלק תביעות זב חוטם יודע לומר: או שתקבל עכשיו את מה שאני מציע לך, או שתפנה לבית המשפט כדי שהנכד שלך יזכה לראות את כספי הביטוח.
לפני כשנתיים, גם שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), טובה שטרסברג-כהן, נציבת תלונות הציבור על שופטים, נזקקה לסוגיה כאובה זו ופרסמה חוות דעת עם כללים נוקשים ביותר, בניסיון לצמצם עד למינימום את דחיות הדיונים בבית המשפט. ראה את חוות הדעת באתר משרדנו תחת הכותרת שמיעת משפטים תוך זמן סביר והימנעות מדחיית דיונים.
נושא זה עלה בימים אלה גם במערכת בתי הדין לעבודה. בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע התברר סכסוך בין רשות הנמלים לבין עובד לשעבר בעניין תנאי פרישתו של העובד מהרשות.
כאשר השופט עמד לקבוע מועד לשמיעת ראיות, הודיעה באת-כוח רשות הנמלים, כי היא עומדת ללדת וביקשה כי השופט יקבע את מועד שמיעת הראיות לאחר סיום חופשת הלידה. עורכת הדין ציינה כי התיק נמצא בטיפולה האישי מתחילת דרכו. היא בקיאה בפרטיו ובחומר הרלוונטי.
השופט לא קיבל את בקשתה. הוא קבע את הישיבה זמן קצר לפני תום חופשת הלידה. השופט הטעים כי בית הדין אינו יכול להידרש ל"בעיות פנימיות וארגוניות" במשרד עורכי הדין של רשות הנמלים. על החלטה זו של בית הדין הוגשה בקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה.
לשכת עורכי הדין נזעקה וביקשה להצטרף לדיון כ"ידיד בית המשפט" לאור השלכותיו לגבי כלל ציבור עורכות הדין. הלשכה טענה, כי מקום שבו נמצא תיק בשלבי בירור מתקדמים, תרומתו של הפרקליט המטפל בתיק נכבדה. העברת התיק לפרקליט אחר תחייב הקדשת שעות לימוד רבות. במצב זה, לדעת הלשכה, גובר האינטרס של בעל הדין לקיום הליך הוגן על קיומו של הליך רצוף ומהיר. נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, דחה את בקשת רשות הערעור, והותיר את מועד ישיבת ההוכחות שקבע בית הדין האזורי על כנו.
"מדיניותם ומגמתם של בתי הדין היא לחתור לעשיית צדק, תוך ניהול ההליכים הבאים לפתחם במהירות וביעילות", פוסק הנשיא אדלר. דחיית דיונים פוגעת במטרה זו. היא מאריכה את ההליך השיפוטי, היא יוצרת "סחבת" ומותירה את הצדדים משך זמן רב ללא פתרון לסכסוך. על כן, "ככלל וכדבר שבשגרה, אין להיעתר לבקשות לדחיית מועדי דיונים, להוציא מקרים נדירים".
כעת עובר הנשיא לטענתה של באת כוח רשות הנמלים, כי דחיית בקשתה לדחות את הדיון בשל חופשת לידה, תפגע בציבור עורכות הדין כולו, במעמדן ובקידומן המקצועי. הדבר עלול, כך הפליגה בדבריה, "להשפיע על שיקולי מעביד בקבלתן של נשים לעבודה ו/או בקידומן המקצועי, כמו גם בשיקולי לקוחות בבחירת עורכת דין לטיפול בעניינם...".
טענה זו, קובע הנשיא, "אין מקומה בשוק העבודה במאה העשרים ואחת". לית מאן דפליג, מבהיר הנשיא, כי השופטים נדרשים לשים לנגד עיניהם את החשיבות שביצירת סביבת עבודה המאפשרת השתלבות מלאה וקידומן של נשים בעבודה. כפועל יוצא מכך עליהם להתחשב, במקרים המתאימים, בשהותן של נשים בחופשת לידה. אולם שיקול זה אינו עומד בפני עצמו. יש לשקלו אל מול האינטרסים הנוספים העומדים על הכף.
"אני רוחש הערכה רבה למאמצן של עורכות דין לשלב בין אחריותן המקצועית לבין אחריותן המשפחתית" אומר הנשיא אדלר. אולם, מוסיף הנשיא, במשרד באי כוח רשות הנמלים מועסקים עורכי דין רבים המייצגים את הרשות בהליכים שונים. על חברים אלה לעבודה של עורכת הדין מוטלת החובה לקחת חלק משמעותי בחובה להבטיח את שוויון הזדמנויותיה במקום העבודה.
בסופו של יום, נדחתה הבקשה ומועד ההוכחות שקבע בית הדין האזורי לעבודה, נותר על כנו.

תאריך:  13/06/2006   |   עודכן:  13/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צח ברק
אפליקציות אינטרנטיות ותקשורת יוצרות הזדמנויות חדשות להגדיל את יעילות ורווחי הארגון, אבל מהצד השני אפליקציות מבוססות אינטרנט פותחות נקודות תורפה חדשות וסיכוני אבטחה
נרי אבנרי
מבחינתם של כלבי השמירה, אולמרט חייב להמשיך את מפעל העקירה שהתחיל בו קודמו. ישבור ימינה - ישברו לו את המפרקת. הנוסחה פשוטה: מנהיג ימני מושחת עדיף בעיניהם על מנהיג ימני נקי כפיים. כמה שיותר מושחת, ככה יותר נסחט
יונה לוי-גרוסמן
בכל פעם שאומרים פלשתינים רצוי לדעת למי מתכוונים. האם אלו צאצאי הפלישתים? לא ולא. בין 80 ל- 90 אחוז מבין המכנים עצמם פלשתינים הם מתנחלים של העת החדשה בארץ ישראל
עו"ד זאב דסברג
אם פעם היה מי שטען שהרשות הפלשתינית היא "זאב בעור של כבש"    הממשלה הפלשתינית, ברשות החמאס, הסירה את עור הכבש ונשארה 100% זאב חושף שיניים ומיילל
דני רשף
תמיד ליווה אותנו הוויכוח אם הריסון הראשוני גורר אלימות נוספת או שהתגובה המוקדמת מדי מונעת כל סיכוי לרגיעה. הכול בעיני המתבונן ותשובות אמת אין לנו. ברור לנו שרק בכוח לא יפתרו הבעיות ובלי כוח לא נשרוד את המזה"ת, מה שלא ברור לנו - היכן נקודת האיזון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il