X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
הפרס ניתן למרדכי גילת, על-ידי מוסד ה"ברון מינכהוייזן"
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  אריה דרעי
  מרדכי גילת

לאחר שנים רבות של סבל לו ולבני משפחתו, עלה בידו של מרדכי גילת, התחקירן המהולל, להוכיח לוועדת הפרס של מוסד ה"ברון מינכהוייזן" שאכן כל תחקיריו היו בדיה ושקר, כפי שהוכח בבית המשפט העליון. ואשר על כן, הינו זכאי לקבל את פרס "אביר הבדיה והפנטזיה".
לאחר קבלת התואר, שהוענק למרדכי גילת על פועלו בעשור האחרון, יוכל מרדכי גילת להוסיף לשמו את התואר "בדאי" - ומהיום שמו בישראל מרדכי (בדאי) גילת.
ועתה, לאחר שהצדק יצא לאור, והתואר הוסף לשמו, החליט מרדכי בדאי לעשות לו ולבני משפחתו, ויצא למסע הרצאות (בשכר הולם), בקרב הזן הנכחד של חולים במחלת ה"דרעי גנב".
כותב מאמר זה היה נוכח באחת מהרצאותיו, והיה מלא התפעמות מיכולתו המאגית של מרדכי בדאי להשפיע על החולים.
כמופע חימום להרצאותיו של מרדכי בדאי, מופיע שמולביץ - "צוק איתן", המפליג בסיפוריו אל מחוזותיה המיוערים של שוויץ ובתי הכלא המפוארים שבה, ואל מאות מיליוני הדולרים שעמד להכניס לכיסו אילולא מעל בקופה שותפו... ווילהלם טל האגדי.
ואז, לאחר שקהל החולים באולם שולהב וחומם כדבעי על-ידי שמולביץ "צוק איתן", מבצע מרדכי בדאי כניסה מפוארת לאולם, כשידו האחת מהדקת את הבארט על ראשו, והשנייה אוחזת במנות סם "אדולן - דרעי" למכורים הסופניים שבקהל.
בהרצאה בה נוכח כותב מאמר זה, היה גם "סקופ": מרדכי בדאי שיתף את קהל מאמיניו בתחושתו שמיצה את עצמו כתחקירן בעיתון ידיעות אחרונות, וזאת לאחר שהשלים את צביעת העיתון בצהוב בהיר, והחליט להמיר את מקצועו ל... מהנדס!.
כשנשאל על-ידי אחד החולים בקהל: "מר מרדכי בדאי, הרי ידוע לכל שקיימת תופעה מוזרה אצל מהנדסים - שטעויות הנדסיות בתכנון המקורי אפילו הן פחותות מ-30 אחוז גורמות להתמוטטות גשרים ובתים, לא?. ועל כך יושבים מהנדסים בכלא, כמו, למשל, במכביה". גילת הסיר את המשקפיים הצהובים שלו וגעה בצחוק אל מול פרצופו של השואל התמים:
"רק 30 אחוז לא נכון?!, נראה לי שאתה ירוק בהרצאות שלי אצלי בתחקירים אין פחות מ-95 אחוז בדיה ופנטזיה!. כשהצליחו להוכיח ש-100 אחוז מתחקירי היו בדיה ושקר. למה אתה חושב שזכיתי בפרס? ועם דרעי אפילו התעליתי אצלי מתכנון של גורד שחקים. לא תיבנה אפילו בלטה אחת!".
לעיתים, הופרעה הרצאתו של מרדכי בדאי בשיחות טלפון אל הנייד שלו. מפרקליטת המדינה עדנהל'ה ארבלה, ששוכחת תדיר היכן הניחה את 200 אלף השקל שסידרה לעצמה. גילת הזכיר לה גם הפעם ושאל מתי לדעתה היא תבקש משפט חוזר נגד קהלני. ובאותה הזדמנות מסר לה מספר טלפון נוסף של פיליפינית שהיה לה "בליינדייט" לא מוצלח עם איציק מרדכי... לפני כ-40 שנים ודרש להוסיף אישום חדש נגד מרדכי.
על הממתינה נמצאה השופטת דורית ביניש, שהתעקשה לערוך את כנס המחזור הבא של "מכסחי דרעי" באחד מהאתרים האותנטיים של "הפרשה". שמואלביץ "צוק איתן" קפץ ממקומו והמליץ לה על שוויץ שוב, ולביניש זה נראה בהחלט.
לא עברו דקות ומי התקשר?. יעקב טרנר, מפכ"ל המשטרה לשעבר, שניסה שוב לעניין את מרדכי בדאי במשהו נוסף שהוא רשם ב"מחברת" החקירות של דרעי. ושאל באותה הזדמנות את מרדכי בדאי, אם ידוע לו על חיילת שנסעה עמו לבסיס חצרים?.
הקהל לא ויתר. ומרדכי בדאי, לאחר שהתפנה משיחות הטלפון, המשיך בהרצאה. ברוב הדר וטקס כבו האורות ועל המסך הוקרנה אנימציה בצבעים עזים. קולו של מרדכי בדאי ליווה את השקופיות, והפליג בסיפורי הבדיה והפנטזיה:
- על עשרות המיליונים שדרעי קיבל כשוחד מ... ווילהלם טל האגדי. (שותפו ה"מועל", של שמואלביץ "צוק איתן");
- על 4 הדירות ו-8 הארמונות שדרעי רכש בחלקו מהשוחד (כאשר ביתרת השוחד תכנן והפיל את "מגדלי התאומים"...).
- על רציחת חמותו של דרעי באמצעות הפלת מטוס פאן-אם (לוקרבי)... ועוד כהנה וכהנה...
וקהל החולים שבא על סיפוקו, יצא מהאולם כשחיוך של ניצחון מרוח על שפתיו מלאי הקצף, ניגש בריצה למחשב הקרוב. והחל מפיץ תגובות ותשובות למאמרים: "דרעי גנב!" ..."דרעי גמל!"...."דרעי גנן"... דרעי ... דרע... דר... ד...

תאריך:  05/10/2002   |   עודכן:  05/10/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחום שחף
המאפיה עשתה עליהום על נמרודי הבן והאב לא מוכן לעמוד מנגד. מה לא ברור פה?    המלחמה בחוץ תסתיים רגע לאחר שנגיע אל הניקיון הפנימי
ברוריה רימוני
האם באמת ההתנחלויות מפריעות לנו?
נחום שחף
און ידידי, אין לי ארץ אחרת ואני גם לא מעוניין
ד"ר אבי ליליאן
אתיקה וטרינרית
ברוריה רימוני
האם באמת המצב הביטחוני אשם בכך??
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il