X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עיריית יבנה
▪  ▪  ▪
כלב נחייה

ביום שישי, 30.5.08 החל מהשעה 10:00 בבוקר, יתקיים בפס הירק המרכזי בשכונה הצבאית ביבנה (בין רחוב השרון ורחוב הנגב) אירוע מיוחד בהשתתפות המרכז לכלבי נחייה לעיוורים להגברת המודעות לנושא העיוורון ועצמאותו של העיוור הנעזר בכלבי נחייה. תושב השכונה, מוטי רגב, המתנדב במרכז לכלבי נחייה בבית עובד ציין השבוע כי "אנו שמחים לארח את המרכז לכלבי נחייה, לו משמשת שכונתנו כמגרש אימונים ותרגול במהלך כל השנה".
במהלך האירוע תתקיים תצוגת כלבי נחייה, התנסות אישית בהליכה עם כלב נחייה בכיסוי עיניים, מפגש עם משפחות אומנות וגורי כלבי נחייה, מפגש עם עיוורים הנעזרים בכלבי נחייה, הסברים על פעילות המרכז לכלבי נחייה, התנסות ברכיבה על אופני תנדם בכיסוי עיניים, הצגת פרויקטים של בתי ספר "מעיין", "רמות ויצמן" ובן-גוריון בנושא המודעות לעיוורון ומפגש עם אנשי מקצוע בנושא אילוף, טיפול ווטרינריה. בנוסף, יפעל במקום בית קפה איכותי ועמדות מכירה של מוצרים שנתרמו ע"י עסקים מקומיים אשר ההכנסה תשמש למרכז לכלבי נחייה.
המרכז הישראלי לכלבי נחייה לעיוורים מאפשר לישראלים עיוורים ליהנות מניידות יעילה. המרכז הינו עמותה ללא כוונות רווח המעניקה לעיוור ללא תשלום את כלב הנחייה, קורס ההדרכה ואת שירותי התמיכה והמעקב. בישראל רשומים 25,000 עיוורים - אזרחים ופצועי צה"ל. מתוכם, רק כ-240 נעזרים בכלבי נחייה ומאות נוספים יכולים ליהנות מחופש ועצמאות אם רק יהיו מספיק כלבי נחייה להעניק. המרכז הינו עמותה ללא מטרות/כוונות רווח, והוא נשען כמעט לחלוטין על תרומות מקרנות, חברות כלכליות ויחידים. עזרתם מאפשרת לעיוורים בארץ ליהנות מהחופש, ניידות בטוחה ועצמאות.
כלבי נחייה עוזרים לעיוורים לשפר את ניידותם ולנהל חיים נורמליים ככל האפשר. בזכות פעילותו של המרכז הישראלי מתאפשרים הדרכה של הכלבים, אימון הכלבים להנחיה בסביבה ישראלית טיפוסית, ולתמרון בין מכשולים ישראלים טיפוסיים, כגון, תחנות אוטובוס או עמודי תאורה באמצע המדרכה, מחסומי בטון בפינות רחובות, או מכוניות שחונות על המדרכה. בסיום הקורס, מוקדש שבוע נוסף לכל מודרך, במטרה לעזור לכלב להסתגל לביתו החדש ולסביבת עבודתו של בעליו.
עלויות האימון לכלב נחייה, מרגע לידתו ועד עזיבתו את המרכז עם בעליו החדש, הן למעלה מ-25,000$. האדם העיוור מקבל את כלב הנחייה ואת שירותי התמיכה חינם.
סיפורו של ניר ליאון יכול ללמד על חשיבות הפעילות. ניר שירת בצה"ל כאשר התעוור בתאונת דרכים קשה. הוא היה רק בן 20, עם תוכניות רבות לעתיד. לאחר התאונה, הסתמך לחלוטין על עזרת בני משפחתו ולא יכול היה להתמודד עם העובדה שאינו מתפקד בצורה עצמאית אפילו בתוך דירתו הקטנה. לאחר תקופה בה קיבל הדרכה שיקומית כללית, הופנה למרכז. כיום, לאחר שעבר קורס הדרכה בשימוש בכלב נחייה שסיפק לו המרכז, הוא נייד ועצמאי. ניר הוא אדם עסוק: לאחר שהתחתן, הוא מחלק את זמנו בין אשתו וילדיהם הקטנים, משתתף בפעילויות שונות בקהילה, ואף משחק בקבוצת ספורט לעיוורים ולפני מספר שנים סיים בהצלחה לימודי עיסוי רפואי.

תאריך:  21/05/2008   |   עודכן:  21/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il