X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן מתקרבת לגבולות ישראל בצעדי ענק. החיזבאללה מתבצר על קו הגבול הצפוני. האם המחדל הבא מתקרב?
▪  ▪  ▪

עוד לא חלף חודש ימים מתקרית האש האחרונה בגבול הצפון בה התגאה צה"ל, כי השמיד את כל מוצבי חיזבאללה ופגע בהם פגיעה אנושה, וכבר אנו מתבשרים כי כל המוצבים/ביצורים שופצו, חוזקו והותקנו בהם מערכות מתקדמות למעקב ותיעוד המתרחש בשטח ישראל.
מדיניות ממשלת ישראל אינה ברורה; לא לנו - האזרחים, לא לחיזבאללה ולבטח לא לממשלה עצמה. אפשר לראות בבירור שממשלה זו, כמו קודמתה, נגררת אחרי המתרחש, ואינה מתווה קו ברור למותר ולאסור על קו הגבול.
צה"ל מאשר כי אנשי מודיעין ומדריכים מאירן נמצאים ממש על קו הגבול במוצבים החדשים של החיזבאללה. הם פעילים, מדריכים, עורכים ביקורות ובעצם חלק בלתי נפרד מכוח החיזבאללה, הנמצא על הגבול.
אין זה סוד, שאט-אט, מאז נסיגת צה"ל מלבנון, בנה החיזבאללה צבא מצויד היטב, והעמיד כ-13,000 קני טילים וארטילריה מול צפון מדינת ישראל. אין ספק, שמתקיים "מאזן אימה" בין צה"ל לחיזבאללה כאשר החשש הישראלי מאותו יום בו ישוגרו אלפי קטיושות ומרגמות ויופעלו כלי משחית אחרים כלפי ישובי הצפון - הם אלה שבעצם גורמים לתגובות המינוריות והנקודתיות של צה"ל בעקבות תקיפות החיזבאללה.
לבנון היא מדינה ריבונית עם ממשלה וצבא, אשר בעצם אינם שולטים כלל בנעשה בדרום לבנון. החיזבאללה הקים בעצם מדינה משלו הממומנת ונשלטת ע"י אירן ונתמכת על-ידי הסורים, המאפשרים העברת נשק ותחמושת דרך שטחם. צה"ל, על-פי החלטות הדרג המדיני - אינו עושה דבר לעצור את כדור האש המתגלגל לעבר צפון מדינת ישראל. לאחר האירוע האחרון בו הושמדו המוצבים ונקודות התצפית של החיזבאללה היה על הדרג המדיני להורות לצה"ל שלא לאפשר חזרת כוחות החיזבאללה לקרבת הגדר. אי התגובה של צה"ל נותנת לחיזבאללה לגיטימציה לשליטה בדרום לבנון ואת המחיר הכבד של הטעות - אשר נמשכת מאז הנסיגה מלבנון - נשלם בעתיד ובגדול.
ממשלת ישראל חייבת לקחת את הסיכון ולהרחיק את כוחות החיזבאללה מגבול ישראל. לבנון, כמדינה ריבונית, צריכה "להיענש" כל אימת שפעולה כלשהי כנגד מדינת ישראל יוצאת משטחה. צה"ל חייב להחזיר לעצמו את ההרתעה. איבוד ההרתעה משדר גם לפלשתינים בעזה ובשומרון, שבכוח אפשר להשיג הישגים מול מדינת ישראל. כל עוד צה"ל נלחם עם ידיים קשורות מאחורי גבו - התקיפות כלפי מדינת ישראל יימשכו ויצברו תאוצה.

תאריך:  20/06/2006   |   עודכן:  24/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ניר הורנשטיין
אף אחד לא אוהב להפסיד בבורסה, ועוד פחות מזה להודות בכך שהפסיד. מצד שני, אם בכל זאת ננסה להסתכל על חצי הכוס המלאה, ההפסד הוא נכס. הוא עשוי לחסוך מס
שימי קדוש
אין ספק שחודש המונדיאל הוא החודש שממחיש טוב יותר מכל מחקר, עד כמה כסף ושובניזם דרים בכפיפה אחת, ועד כמה הפמניזם שכאילו אופף אותנו הינו מזוייף
נרי אבנרי
אדוני ראש הממשלה. הטריק הזה לקבל פרס נובל לשלום בזכות אלפים שיזכו להגדרה "קורבנות שלום" - מיצה את עצמו. עצור! כלב הנחייה הזה שמוביל אותך - בעצמו עיוור
פרופ' אבינועם רכס
כיצד ינהג מנהל יחידה לטיפול נמרץ בשעה שהוא נדרש להתיר, ביחידתו, ביצוע טקס עריפת ראש של שבע יונים, על-מנת להציל חולה אנוש הנמצא בטיפולו?
יונה סוקולובסקי
יש לי חדשות למי שחושב כי כפתור כיבוי הטלוויזיה הוא התשובה לרמה הירודה של התוכנית: הכפתור הזה נועד להשקיט את המכשיר כשרוצים ללכת לישון. השתקת המכשיר בבית לא תשפר את השידור ולא תתקן את התוכניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il