X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיילים יורים פצצת מרגמה לשטח רצועת עזה [צילום: פלאש 90]
מדינת ישראל לאן? / תחזית אסטרולוגית
המסכות יוסרו ויתחיל להתבהר
ניתוח מפת הכוכבים מצביע על אתגרים מתמשכים עד מרס 24'. ממרס תחל חשיפה של המושכים בחוטים, כולל בתקשורת, ויחל שינוי הדרגתי במערכת המשפט. דינמיקה חיובית ממאי 24' מציעה הזדמנויות לצמיחה כלכלית ובניית עצמאות ביחסים בינ"ל. בשנים 2025-2026, נסיבות חיצוניות צפויות לתרום לבסיס מאחד ולהביא לתמיכה מצד מדינות ידידותיות. העימות מול חיזבאלה מסלים, ובאמצע פברואר צפויה מציאות ביטחונית אלימה. השווקים יהיו תנודתיים, ולמשקיעים מומלצת גמישות מחשבתית בכל מישור

אנו נמצאים במצבים מאתגרים כמעט בכל המישורים (כמו שכבר כתבתי כמה וכמה פעמים מאז יולי 2021. אז, שמתי דגש על המצב הביטחוני בעיקר), וזה התחדד ב-7 באוקטובר 2023 כשחווינו טבח, רצח, אונס וחטיפות. התגובה במלחמה (לא "עוד מבצע") היא קיומית. מלחמה על המדינה שלנו - מדינתו היחידה של העם היהודי! (הבנו את זה היטב לאחר 7.10.23, ומי שלא, מוטב שיתחיל להתפכח).
על מפת המדינה, במהלך השנה האחרונה ועדיין, ממשיך להשפיע מבנה הכוכבים על הצירים 1-7, 2-8, 6-12. מהחודשים פברואר ומרס 2024 והלאה יצטרפו כוכבים על ציר 3-9. ומחודשים מאי 2024 על ציר 5-11 יגיע האורנוס השימשי, המסמל, בין השאר, שחרור והזדמנויות.
המשמעות של המבנה הראשון היא ניתוקים ובחינה של התחלות חדשות. המבנה מעיד על חוסר יכולת לתת אמון ולסמוך על אחרים. מה שמקשה גם על מו"מ או עסקות (גם עם אלה המכונים "ידידים". במבחן המציאות, הסכמים יהיו על בסיס אינטרסים ובלי אשליות!). אלה מצבים שהביאו להסתבכות, ובמקרה שלנו - למלחמה! - מלחמה עם אויבים מבחוץ וצר לי לכתוב, שההתמודדות היא גם עם אויבים מבית (כל אחד מכם, יכול לסמן "אותו" לפי ראות עיניו ותחושותיו). חלק מההסתבכות הגיעה בגלל הונאה! ציר 6-12 מסמל "עבודה" ופעילות מאחורי הקלעים עם הרבה דיסאינפורמציה ש"הזרימו" לכולנו (ושוב, כל אחד מכם יודע או חושב/חושד במי או במה מדובר), כדי לטשטש ולגרום לשאננות. האיום עדיין קיים. המציאות הנוכחית ממשיכה לדרוש התמודדות בעלת אופי תובעני. מופעלים איומים וסחטנות הן מגורמים חיצוניים והן מפנימיים. הדינמיקה הזו אינה מאפשרת ביטחון ויציבות, ונדרשת רק אמונה.
הכוכבים על הצירים 1-7, 2-8, 6-12 מציגים מאבק הישרדותי. חשוב שההנהגה לצד האזרחים יתמקדו במטרות ממוקדות וגם ביצירת יכולת הנותנת יתרון יחסי על אחרים. במקרה הנוכחי, נתינת הכוח לצה"ל, לחיילים ולמנהיגים שיתוו את הדרך עד שנוכל להניף את דגל הניצחון - ונרים אותו בעזרת השם, בקרוב.
מצב הכוכבים הנ"ל משתנה, כאשר בחודש מרס 2024 תגיע נקודת ביניים אורנוס/פלוטו לציר 3-9. או-אז תתחיל חשיפה בין השאר של אלה שפעלו מאחורי הקלעים, של אלה שפרסמו מידע כוזב, בכל המישורים. הפעם זה תכלול החשיפה גם אנשי תקשורת. בהדרגה, המסכות יוסרו ונבין את המניעים והקשרים של הפרשנים שסיפרו לנו סיפורי בדים לפני ה-7.10.23, במהלך המלחמה וגם אחריה (זוכרים את החכמולוגים שסיפרו לנו על רווח לכל (WIN WIN SITUATION?) גם מערכת המשפט תתחיל לשנות כיוון, מתוך הבנה חדשה של המציאות המשפטית במדינה. אל תצפו לפתרונות-בזק, אבל זה יקרה - ובהדרגה. לא יהיו עוד מצבים אפורים, או פרשנויות שאינן כתובות בחוק. כל מערכת המשפט תשתנה, רק סבלנות.
האידיאולוגיה שתשלב גם אמונה תנצח עם כוכב נפטון שמשי על ציר 3-9 וכבר היא משפיעה. היא תמשיך במישור נוסף - צפויה עלייה גדולה לארץ וחזרה של היהודים שיבינו שמדינת ישראל היא ביתם.
פתרונות שיעזרו לצאת מהמצב הכלכלי המעיק שנוצר בעקבות המלחמה יגיעו למדינה.
חוסר הוודאות עדיין ימשיך, אחרי הפלוטו הירחי על ציר 4, שחשף לאורך השנים האחרונות את כל החוליים במדינה. הריקבון והשחיתות במוסדות, שהאמנו בטעות שהם הבסיס לקיומה ותפקודה של המדינה, יתגלה. הניקיון גם הוא יגיע בהדרגה. יחולו הרבה שינויים, כללים ישתנו - אבל לא עוד התנהלות בקומבינות - הכל יתנהל בראייה אסטרטגית, באיסוף נתוני אמת, ברצון לצדק וחשיפה שלו בכל מוסד רשמי שאנחנו נעזרים בו או אמור לשמור על החוקים בתחומים הפורמליים (רשויות המס, המשטרה, בתי המשפט, הכנסת, הפקידות הממשלתית, וגם הממשלה). אבל כאמור, אל תצפו לשלמות מייד. האיזונים יגיעו בהדרגה.
מאפריל 2024, הכוכבים משתנים ויהיו על הצירים 1-7, 5-11, 2-8, 3-9 וגם 6-12.
על ציר 1-7, יגיעו אורנוס/נפטון שימשי, שיעזרו לנו למצוא מקום בתוך חוסר הוודאות, חוסר השקט, והבנה שאין למדינת ישראל במי לתת אמון. ייתכן שגם נבין כמדינת העם היהודי, ששמי שהחשבנו כחבר אינו נאמן כלל ויש מקום גם לסימני שאלה באשר לחברות.
האתגרים או ההסכמים יהיו בלי לקבל ערבות ביטחון, וידרשו בנייה של עצמאות וחופש פעולה של המדינה, בלי ציפיות מאף מדינה אחרת!
מחודש מאי יגיע אורנוס שימשי לציר 5-11, ותתעורר דינמיקה חיובית שמטרתה לבחון אפשרויות והזדמנויות חדשות, גם מבחינה כלכלית. יש תחושה של שחרור גם ממה שעצר או עיכב התפתחויות ואפשרויות חדשות, וחשיבה יצירתית שתהיה נקודת התחלה חדשה ומבריאה גם כלכלית. השילוב של כוכבים על ציר 1-7, 5-11, 3-9 אינו מבטיח משהו ברור וחד-משמעי, אבל מביא התנסויות מגוונות, שמתוכן יגיע המסלול שיאפשר לחזור למסגרת יציבה ומבטיחה (נידרש לסבלנות!).
הכוכבים על ציר 1-7, 5-11 ו-6-12 יציגו יוזמות, פעולות שיאפשרו ביטוי כישורים יוצאי דופן, ובד בבד יהיה זה תהליך שישלב העזה, שם ייחודי והזדמנויות לפרויקטים ייחודיים שיביאו הכנסות גדולות בלי מחויבויות ארוכות טווח. הדגש יהיה על בניית עצמאות, לא להשען יותר על איש, ואם יהיה צורך בעזרה, היא תהיה זמנית, בלי להיות חייב או מחויב אחרי שעסקה משותפת מסתיימת. מצב הכוכבים יאפשר משהו חדש, והבחירה תהיה רק במה שישרת את עצמאותנו.
על מעגל הקארמה מגיע הפלוטו השימשי על ציר 4-10.
במהלך 2026-2025, נתחיל להרגיש שהנסיבות החיצוניות עוזרות למצוא בסיס מאחד, ותורגש תחושה של ביטחון כתוצאה מהשתלבות בתוך מערכות יחסים יציבות ותומכות. נרגיש זאת גם מכמה מדינות שבוחרות לתמוך בידידות עם מדינת ישראל, ותהיינה מעוניינות להשתלב בבנייה ובעשייה - שינוי שיביא לחיזוק ולהבנה ש"אם אין אני לי, מי לי".
גם הכוכבים על המעגל (מוקד/קארמה), המסמל את המציאות כאן ועכשיו ביומיום, מעידים שכולנו יחד ממשיכים לשמור על הקיים למרות כל מה שאינו בשליטתנו. הכוכבים נמצאים על ציר 4-10, 5-11 מספרים שכולנו (כמעט, למעט המפונים, המגויסים ומשפחות החטופים) ממשיכים לשמור על שגרה (בכאילו) – יוצאים, עובדים, מנהלים את מסגרת הבית והמשפחה גם אם יש לנו בנים או בני זוג הנמצאים בחזית, עורכים קניות, ויש גם היוצאים לתיאטרון, לקונצרט, להסתובב בקניונים, ואם כבר יש חתונה או שמחה שהוזמנו אליה, נלך לשמח. אנחנו משתדלים לתפקד ולזרום למרות העננה המרחפת מעל ראשו של כל אחד מאיתנו או בתוך הנשמה.
בדבר אחד אין לי ספק. המדינה שלנו עוברת שינוי, ותמשיך להשתנות. המהות והערכים הבסיסיים ישתנו. זכרו שאני כותבת לכם: את פני המדינה שלנו ישנו הלוחמים הצעירים והמבוגרים, אלה שהיום נמצאים באחדות בתוך הקרבות, כתף אל כתף, ימין ושמאל, חרדים וציונות דתית, דתל"שים ודרוזים. זה הדגל האמיתי שהם נושאים ומלמדים את כולנו, שרק ביחד ננצח.
  • "...רק יחד ננצח, יחד נשאר
    ...כי לנו יש גורל אחד וארץ קטנה
    והיא לבד מול העולם וצריך רק אהבת חינם
    להשאיר אותנו כאן..."
    (המילים מהשיר של שרית חדד, שכתבו הדדי תומר, קומה דודו, וגיספן יוסי)
דרך אגב, רבים מכם ודאי נחשפו למסרים של חיילים רבים "אם אין לכם מה להגיד, תסתמו ת'פה". הכוונה שלהם, ובצדק, להפסיק עם הדיונים הפוליטיים המפלגים (בעיקר בתקשורת).

ובינתיים המלחמה נמשכת

על מפת המדינה המקודמת, על ציר 4 נמצאים ראש דרקון בצמידות לכירון. זה כואב ומאוד. מראה את ה"פצע" של המדינה, את החוויות הכואבות ואת הפחדים המקשים גם על חיי היום יום. אבל לשילוב הזה יש פוטנציאל של מציאת פתרון לבעיות. בזכות ראש הדרקון, ניתן יהיה לעזור ולהתחבר עם אנשים שרוצים מרפא למערכת היחסים החברתית אצלנו, מבינים ויודעים שזו תצמח רק מאחדות בעם. זה מבנה שיכול להביא עזרה הדדית, צמיחה, אבל רק אם באמת אתם רוצים. ראש דרקון/כירון יחד יכולים להביא גם חיפוש אחר המרפא ולמצוא את הנתיב שיאחד את כולנו בשלמות. רק אחדות. "רק יחד ננצח, עם ישראל חי".
במפות החודשים ינואר-פברואר 2024, המלחמה נוכחת בחיינו. הדאגה ממשיכה להשפיע, הרבה אי-שקט מתרגש גם בתוך המדינה, והחשש שלי הוא ששוב נהיה פגיעים, מתוחים וכועסים. המארס בבית 4 במפת החודש גורם לתחושה שאנחנו מותקפים, אולי פיגוע בתוך הארץ או טילים שיגרמו לנזקים. יהיה בנו רצון להישאר יותר בבית בעיקר עד 20.01.2024. אבל אל תופתעו, יש לנו "אויבים" בתוך המדינה (הכוונה לצערי לאזרחי המדינה, גם יהודים וגם בני המגזר הערבי עם תעודת זהות כחולה) הממשיכים ליצור פילוג וויכוחי-סרק בלי לבחול ולפעול באגרסיביות ובעורמה, גם כעת, כאשר מדינת ישראל נלחמת על קיומה. אבל כדאי שיידעו כל אלהף שבעת הזו התנהלותם חסרת הטקט תהיה שגיאה גסה שתפגע גם בהם כבומרנג. כפי שכתבתי לכם בעבר "מי שזורע שנאה, יקצור חרטה" (רבי שלמה אבן-גבירול).
אחרי 20.01.24, ובמהלך חודש פברואר 2024, המפות מציגות לחימה, עם פוטנציאל לטילים שיגיעו גם למרכז הארץ, כולל פיגועים. האם מצפון תיפתח הרעה? האם החיזבאללה ינסה להראות לנו את יכולותיו? או שאולי שוב נופתע מהדרום?
איני שוללת אפשרות של מהומות מצד אנשים מתוסכלים, שעד היום לא מקבלים את העובדה שהפסידו בבחירות, ומנסים בדרכים נלוזות לשנות מציאות שנקבעה בדרך דמוקרטית.
למרות ההסברה ויחסי הציבור מצד דוברים שונים המייצגים את המדינה ומציגים את ממדי הטבח הנורא, נמשיך ונספוג השמצות והערות ממדינות אחרות ש"שאינן מרוצות" ממה שצה"ל ומדינת ישראל עושים כדי לשמור על קיומנו.
אבל נשמע על המשך התקדמות צה"ל בתוך הרצועה ולא נופתע אם צה"ל יפתח חזית נוספת בצפון.
לא תופתעו אם אומר שהמדינה נמצאת גם במלחמת סייבר. מתקפות אלה יכולות להשפיע ישירות או בעקיפין על חיי היום יום שלנו.
אף על-פי כן, במהלך החודשים הבאים, מדינת ישראל וצה"ל, נחושים לעמוד ביעדים שנקבעו, ויעשו זאת גם בדרכים לא צפויות ומפתיעות. עוד ארוכה הדרך.
בחרתי במודע לא לכתוב על פוליטיקה, אלא רק על מה שבאמת חשוב היום - המלחמה על קיומה של מדינת ישראל, המדינה היהודית היחידה עלי אדמות.
"מנהיג שלא מהסס לפני ששולח את אומתו לקרב, אינו ראוי להיות מנהיג" (גולדה מאיר)

חיזבאללה
טנק ברמת הגולן [צילום: מיכאל גלעזי/פלאש 90]

הפסקת האש, המוכרת בשם החלטה 1701, נחתמה ב-11.08.2006 (מלחמת לבנון השנייה) בשעה 23:52 שעון גריניץ, במנהטן בניו-יורק (בחסות האו"ם) בין ישראל לחיזבאללה. המפה הרלוונטית מציגה את כוכב נפטון השימשי צמוד לאופק במזל דלי, במולות לשמש במעלה 19.09 במזל אריה.
מיקומו של נפטון השימשי מול השמש מספר לנו על הניסיון לייפות מצב, כשלמעשה במציאות תהיה מריחה זוחלת של הסכמות והחלטות - מה שקרה בפועל לאורך זמן. עם נפטון שמשי על ציר 1-7 אין באמת אופציה לשיתופי פעולה וגם אי-אפשר לבטוח ולהישען על ההבטחות שניתנו באותו מעמד, כי הן לא יתקיימו בפועל. כלפי חוץ הציגו לנו אידיאליזציה, אך במציאות אין משמעות לנייר עליו חתמו.
כוכב אורנוס, השוהה עתה במעלה 19 במזל שור, ישפיע עד חודש מרס 2024. הוא מדליק למעשה את השמש, וגורם לחוסר יציבות ולאי שקט, בלשון המעטה. אורנוס ירחי יגיע גם לציר 4 במפה הזו, ולכן ימשיך להשפיע בדרך דומה עוד כמה חודשים.
החיזבאללה החל "להטריד" ב-08.10.23 בשעות הבוקר. במפה המשותפת (של "תחילת ההצקות") עם המדינה, כירון נמצא על ציר 4 (בדלי) מול ירח, שמש, ונוס ומרקורי (במזל אריה) על אותו ציר ב-10. במשולש דינמי עם פלוטו בעקרב.
כוכב פלוטו יגיע למזל דלי לקראת השליש השלישי של חודש ינואר 2024, וישפיע על המפה המשותפת לאורך זמן (למעשה, באסטרולוגיה, השפעה של כוכב דומיננטי כמו פלוטו, יכולה להיות גם לפני שהגיע למוקד ההשפעה המדויק). בנוסף, כוכב מארס המגיע למעלות האחרונות במזל קשת בתחילת ינואר 24', ועובר ב-04.01.24 למזל גדי, כבר מצית את הגפרור ומשפיע גם על התחממות ואש. לכן לא אופתע אם העימות יסלים בטווח הקרוב.
כללית, בתאריכים 17-12.02, מארס וונוס מצטרפים לכוכב פלוטו במעלת האפס במזל דלי (מעלה שעדיין משפיעה על מפת המדינה שלנו). הצירוף הזה עלול לגרום למעשי טרור (אצלנו וגם ברחבי העולם), לפיגוע קשה או פעולות לא נחמדות (בשפה עדינה) בכלל בעקבות המלחמות והעימותים האלימים שיש גם בעולם (לא לשכוח, גם יש את מלחמת רוסיה באוקראינה, ועוד מקומות שלאיש לא אכפת מה קורה בהם).

צה"ל

מחזירה לכאן קטע מרשימה על צה"ל שנכתבה כאן ב-News1 בספטמבר 2023. מעניין לקרוא את הערות והניואנסים לצד התאריכים במבחן הזמן. הדגשתי במיוחד מילים ומשפטים שרק היום ניתן בדיעבד להבין אותם. כפי שתמיד כתבתי לכם, הכוכבים לא משקרים! בבקשה:
  • "הנתונים של מפת צה"ל נמצאים אצלי, אבל (גם אם תצחקו) אני סבורה שעדיף מטעמי ביטחון לא לפרסם את הנתונים. צה"ל עובר טרנספורמציה במובן החיובי. מתקיים בו תהליך שהוא גורלי, עם הבנה שאין מדובר בגוף עצמאי. היסודות שבנו את הצבא נשמרים, משולבים ביכולות חדשות שיתפתחו לאורך השנים ודורשות עתה השקעה במה שכבר קיים - בעיקר לטפח את היכולות שלו לטווח ארוך.
    המפה המשותפת של צה"ל עם המדינה, עם כוכבים על הצירים 4-10, 5-11, 2-8, 3-9 (עד לאחרונה היה גם 6-12, כוכבים שהעידו על כך שהצבא מתמקד במיומנויות שלו ומשכלל אותן בעבודה קשה ופרטנית).
    המבנה של הכוכבים על הצירים שציינתי מעיד על פתרון בעיות בהצלחה, העוזר לאחדות. כלומר, גם אם יש כמה "צרצרים" הם מטופלים. הכוח של צה"ל לא נפגע. התמיכה והאמון בצה"ל, לצד בחירות שיעשה, יוכיחו את עצמם בעתיד כנכונים כך שרעשי הרקע ששמענו לא יפגעו במסגרת הצבא, כפי שמנסים מהנדסי התודעה לעשות. הכוכבים על 5-11, מציגים אפשרויות חדשות הנותנות מקום למגוון אנשים שיעבדו בהרמוניה בהדרגה. כן, יהיו שינויים בהרגלים. זה יתפתח למרות עיכובים למציאות חדשה בהרכב האנשים.
    אורנוס שימשי על ציר 2-8, גם מעיד על השתלבות אנשים חדשים המשפיעה על היום-יום. הוא משחרר ממחסומים ומשפיע ברמה המעשית גם חברתית.
    ציר 3-9, עם נפטון שימשי, מציג צבא שבו הצד המנטלי הוא אכן אידיאולוגיה, הממשיך ללמוד ולהתקדם. צבא ההגנה לישראל ימשיך להכיל מגוון אנשים עם מגוון דעות כראוי לצבא העם.
    כוכב סאטורן על ציר 4-10, נוכח בחודשים אוקטובר 2023-פברואר 2024. המנהיגים הצבאיים יחזרו לפעול בדרך שכבר הוכיחה את עצמה. נסיון העבר יביא את התוצאות המבוקשות גם בעתיד.
    במעגל הקארמה, אחרי תקופה של התלבטויות ותסכולים, יגיע כוכב אורנוס על ציר 4-10 במהלך 2024, לנקות את השולחן ממה שכבר מיצה את עצמו, כדי לאפשר שינויים, להתחדש ולהשתלב במסגרת. שינויים אלה ייצגו את החדשנות במיטבה.
    יתכן שנשמע על גיוסים גדולים יותר, מגוון מתגייסים מקיץ 2023, כך שבעניין ה"השתמטות" עולה סימן שאלה, האומנם? כמה?
    6-12 יביא לחילופי גברי, ייתכן גם בגלל פרישה, לצד פרויקטים חדשים לטווח ארוך, עם סבלנות לאיכויות חדשות שיביאו גם מיומנויות חדשות.
    כוכבים על ציר 6-12, תמיד מעוררים חשדות לדיסאינפורמציה. קיים צורך להעזר במסננת כדי לברור את נתוני האמת. כך ששוב אני ממליצה להזהר מהכותרות בתקשורת, לשים לב מי הם הסרבנים (אלה שסיימו מזמן שירות מילואים, נמצאים בטווח הגיל השלישי וניזונים מהנוסטלגיה. כל ה"לשעברים" אינם עוד בעניינים, ומסרבים להפנים שדעתם אינה רלוונטית.
    הערה שכן רלוונטית: במפה המשותפת של צה"ל והמדינה נמצא השילוב מרקורי אורנוס במזל תאומים. המשמעות היא שילוב רעיוני וטכנולוגי מתקדם ברמה גבוהה, שמשתנה לפי המציאות. ואכן בכל פעם אנחנו שומעים על עוד טכנולוגיה, מכשיר או כלי מתוחכם שמשתלב בעבודה. בזה יתרונו של צה"ל, ומכאן גם הפניות המגיעות ממדינות שונות בבקשה להעזר בטכנולוגיות הייחודיות של ישראל".
ועתה במלחמה, כמו שנכתב למעלה, הצירים 4-10, 5-11, 2-8, 3-9 ו-6-12. יש תמיכה רחבה לחיילים המוצאים פתרונות למה שצריך בהצלחה. יש השתלטות על אזורים עם כוכבים על ציר 2-8, והצלחות עם כוכבים על 5-11.
בנוסף, כוכב יופיטר שימשי, המיטיב הגדול, הגיע לציר 3-9 מנובמבר 2023 וממשיך עד מרס 2024. אחר כך הוא מגיע לציר 10 (רום שמים) בחודשים מרס-יולי 2024. יופיטר מסמל הצלחה!

שווקים וכלכלה

למי שנושא השווקים מעניין אותו, התנודתיות תהיה גבוהה מהרגיל. שימו לב בעיקר לתקופה מאמצע פברואר 2024 עד 25 במרס, שבה מבנה הכוכבים מציג אופוריה מחד-גיסא ותבהלה מאידך-גיסא. האזהרה היא בעיקר לאלה שסוחרים יומית.
בנוסף, יש את צמידות יופיטר-סאטרון שהופיעה בדצמבר 2020 על מעלת האפס במזל דלי, ויש לה השפעה על מה שקורה בכלכלה העולמית. כוכב פלוטו שיגיע שוב (הופיע בפעם הראשונה מסוף חודש מרס 2023 עד תחילת יוני 2023) למעלת אפס דלי, 24-23.01.2024, ישפיע על העולם הכלכלי. פלוטו הוא עוף החול, גם הורס וגם משקם, בלי פשרות (על הנושא אכתוב בהרחבה בקרוב ברשימה נפרדת).
יש בנקים במקומות שונים בעולם (לא בישראל), שהיציבות שלהם תהיה בסימן שאלה.
ההמלצה היא לשמור על גמישות מחשבתית בכל המישורים הנוגעים למסחר ולפיננסים. קיבעונות מחשבתיים לא יועילו. בכל מו"מ במהלך החודשים הבאים, חפשו דרך להתפשר אחרת תפסידו.
"לֹֽא-תִקֹּ֤ם וְלֹֽא-תִטֹּר֙ אֶת-בְּנֵ֣י עַמֶּ֔ךָ וְאָֽהַבְתָּ֥ לְרֵעֲךָ֖ כָּמ֑וֹךָ" (ספר ויקרא פרק י"ט).

טובה ספרא בתחזיות אצל גילה בויום ב-25.11.23

תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  04/01/2024
+התקיפה בדרום לבנון: חיזבאללה עדכן על חיסולם של 4 פעילים
08:08 04/01/24  |  מירב ארד

התקיפה בא-נאקורה שבדרום לבנון: בחיזבאללה עדכנו על חיסולם של 4 פעילי ארגון הטרור, בהם המפקד המקומי. בסך הכל תשעה הרוגים לחיזבאללה ביום הקרב אתמול בצפון.

+"גנרלים ישראלים חוברים לאמריקנים נגד הממשלה במטרה להקים מדינה פלשתינית"
08:05 04/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק 21 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים", התוהה האם "גנרלים ישראלים חוברים לאמריקנים נגד הממשלה במטרה להקים מדינה פלשתינית"

דן חלוץ [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+אני פוחד מחבר הכנסת ברקת
07:58 04/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

ברקת נסחף בהטחת האשמה כבדה על בנימין נתניהו - "לא מתקבל על הדעת, שאנחנו נסכן את חיילינו שלנו ונשלח אותם חשופים לכל מיני מבנים, מבלי שהפצצנו אותם קודם"

ברקת. מתחרה בבן-גביר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+דיווחים בלבנון: חוסל מפקד בכיר בחיזבאללה האחראי על גזרת נאקורה
00:59 04/01/24  |  עידן יוסף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ארבעה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ישראלית בלבנון, ביניהם מפקד בא-נקורה, חוסיין יזבכ  ▪  לפי הדיווחים התקיפה הייתה בלב אזור מגורים וגרמה להרס של מבנה בן שלוש קומות  ▪  עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של הנשיא ביידן, ינחת היום בישראל במסגרת המאמצים להפחתת המתיחות

בכיר חיזבאללה חסין יזבכ
+גרמניה מתנגדת לעידוד הגירה מעזה
00:55 04/01/24  |  עידן יוסף

דובר משרד החוץ הגרמני: אנו דוחים בכל צורה הערות לא מועילות של שרי ממשלת ישראל המציעים לפלשתינים לעזוב את עזה במספרים גדולים. עמדתנו ברורה: אסור שיהיה גירוש או צמצום טריטוריאלי של רצועת עזה.

+צה"ל תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון
23:37 03/01/24  |  עידן יוסף

כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שפעלה במרחב הכפר יארון. בנוסף, צה"ל תקף אמצעי תצפית ותשתית צבאית בה שהו פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה.
כמו-כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים במרחב גורן.

+נחשף תיעוד השמדת המנהרות בבית החולים שיפא
23:02 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תוואי של כ-250 מטרים מתחת לאדמה הושמד באמצעים מיוחדים  ▪  מבנה בית החולים הנמצא מעל הקרקע לא נפגע

+מועצת הביטחון של האו"ם מכונסת לדיון בנושא איום החות'ים
22:49 03/01/24  |  עידן יוסף

מועצת הביטחון של האו"ם מכונסת ביוזמת ארה"ב לדיון בנושא איום החות'ים על נתיבי השיט בים סוף. הדיון מגיע בעקבות סדרת תקיפות החות׳ים נגד ספינות בינלאומיות.
שגריר ישראל לאוגלעד ארדן התמקד בנאומו באירן כמקור האיום על המזרח התיכון כולו עקב תמיכתה והכוונתה את ארגוני הטרור האזוריים דוגמת החותיים וחיזבאללה ובגורמים נוספים שמערערים את יציבות האיזור, ואף קרא למועצת הביטחון לפעול ביחס לנושא זה לפני שהמזרח התיכון כולו יבער. ארדן דרש ממועצת הביטחון לפעול נגד מימון אירן לטרור, הכוונת טרור ופרוליפרציה של נשק אירני לארגוני טרור אלו.

+צפו: ילדי המחבלים במנהרות הטרור
22:23 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צה"ל חושף לתקשורת הבינלאומית כיצד ילדים משמשים את החמאס והג'יהאד האיסלאמי לפעילות צבאית והסתה  ▪  ילדים נשלחים למטרות העברת מסרים ותחמושת במסווה של שקיות ירקות וזאת מתוך ההבנה שצה"ל לא יפגע בהם

הילדים מוכשרים להשתמש בנשק ולשנאת יהודים
+בצבע הדם
22:06 03/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

עדות כתובה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+״אנחנו במוכנות חזקה מאוד בצפון, מתמקדים בלחימה בחמאס״
21:50 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רא"ל הלוי: "המלחמה מייצרת בנסיבות המאוד קשות האלה איזה שהיא הזדמנות לשנות את המצב בצורה משמעותית מאוד. גם בדרום, גם בצפון, גם בכלל ביציבה האזורית״

[צילום: דובר צה''ל]
+הבית הלבן: ביידן ונתניהו שוחחו אתמול
21:19 03/01/24  |  עידן יוסף

+עכשיו הזמן לבנות גשרים ליהודי ארה"ב
20:53 03/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

יחסה של ממשלת ישראל ליהודי ארה"ב הוא יחסים כואבים, מורכבים ומאתגרים, יחסים של התרחקות מתמשכת, הינתקות שיטתית

כולנו יהודים [צילום: ריין סאן/AP]
+'פסטיבל' אל-עארורי
20:27 03/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

הנחשון שהקדים את הכל, היה ח"כ דני דנון  ▪  הוא הביע בפומבי שביעות רצון ואף ברכות חמות שיגר לגורמי הביטחון על ביצוע חוסולו של אל-עארורי

דנון. הנחשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חשד: כתם שמן הגיע בים מעזה אל מול מתקן קצא"א באשקלון
20:22 03/01/24  |  עידן יוסף

חברת קצא"א אשקלון דיווחה כי נצפה בים כתם החשוד כשמן במרחק של כ-1.5 ק"מ מערבה מהחוף, מול מתקן קצא"א אשקלון.
היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה הודיעה על כוונתה לסייר בים ובחופים, גם בשיתוף גורמים נוספים. המשרד להגנת הסביבה עדכן את הרשויות החופיות ומתקני ההתפלה באזור בחשד האמור לכתם השמן. לטענת חברת קצא"א, הכתם החשוד אינו כתוצאה מפעילותה. המשרד להגנת הסביבה הודיע שיבחן את האירוע ונסיבותיו ויפעל בהתאם לממצאים.
מקצא״א נמסר: "קצא״א זיהתה באופן ודאי שמקור הזיהום מגיע מדרום, מכיוון עזה, כולל באמצעות סיורים ימיים לכיוון עזה וכולל בדיקה מול סירות חיל-הים השוהות באזור, שאף הן זיהו שמקור הזיהום מגיע מדרום, מכיוון עזה. קצא״א מצוידת במכשור חדיש ואמצעים טכנולוגיים ועובדיה מוכשרים וערוכים לסייע ככל שתתידרש ובמידת הצורך״.

+נסראללה: לא נוכל להבליג על חיסול אל-עארורי
20:07 03/01/24  |  עידן יוסף

נסראללה על החיסול אתמול: "לראשונה מאז 2006 תקפה ישראל בדאחיה ואז העבירה מסרים שלא כיוונה ללבנון או לחיזבאללה אלא רק לחמאס. זה מעשה פחדני".
עוד אמר מזכ"ל חיזבאללה בנאומו: "המלחמה איתנו תהיה יקרה מאוד", וכל מי שינהל מלחמה נגד לבנון 'יצטער על כך' שכן חיזבאללה יילחם 'עד הסוף'… החיסול הישראל של סגן ראש חמאס הוא "פשע גדול ומסוכן שעליו אנחנו לא נוכל להבליג".

+המשמעויות לישראל ממותו של עארורי
19:50 03/01/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

בחזית הצפונית עלולה לחול הסלמה ביטחונית נוספת בהשוואה להתשה שחיזבאללה מקיים מול ישראל מאוקטובר 2023  ▪  נסראללה מחויב להגיב על-רקע פגיעה בריבונות לבנון בפלשתיני, איש חמאס, שהיה מקורב אליו מאוד

נסראללה. לאומי-לבנוני [צילום: אחמד חטיב/פלאש 90]
+תרחיש ל-2024 - מלחמת התשה ממושכת
19:34 03/01/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

חשבתי שמן הראוי לתת את רשות הדיבור למישהו שהוא אישיות ציבורית בעלת היכרות רחבה בתחומי מדינה, ביטחון וחברה וגם בעל נסיון עשיר בתחומי המדיה  ▪  האיש הוא ד"ר נחמן שי

נחמן שי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל: החטוף סהר ברוך נהרג במהלך ניסיון לחלצו
18:27 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצבא מאשר את הודעת החמאס לפיה החטוף מקיבוץ בארי נהרג לפני כשלושה שבועות במהלך פעולה של יחידה מובחרת, אך לא ניתן לקבוע האם נרצח על-ידי חמאס או נהרג מאש כוחותינו  ▪  משפחתו התבשרה על מותו בתחילת דצמבר

סהר ברוך ז"ל הי"ד בצילום מהשבי
+מזרחי: לא ניתן להעביר תרומת אברמוביץ' לזק"א עקב זיקתו לפוטין
17:23 03/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הבנק מסביר שהוא מחויב לפעול על-פי העיצומים נגד אברמוביץ, שאם לא כן - קשריו בחו"ל עלולים להיפגע  ▪  בריטניה קבעה: אברמוביץ' קיבל מפוטין הטבות ניכרות

תמונתו של אברמוביץ באיצטדיון של צ'לסי [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
+חיזבאללה: בשעה 16:00 שיגרנו רקטת ברכאן לעבר מוצב
17:02 03/01/24  |  עידן יוסף

חיזבאללה: בשעה 16:00 שיגרנו רקטת ברכאן לעבר מוצב צה"ל בהר דב. בדןב"ב הופעלה התרעה. בלבנון מדווחים כי צה"ל תוקף באזור א-לבונה, בפאתי כפר נאקורה שבדרום.

+עימות בין שני אנשי מודיעין בכירים על המחדל המודיעיני
14:13 03/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של הסדנה החודשית של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים, המתקיימת מדי יום חמישי אחרון בחודש בספרייה הציבורית "לדורות" בלוד. הסדנה עסקה הפעם במחדלים המודיעיניים במלחמת יום הכיפורים שחזרו על עצמם ב-7 באוקטובר

הטבח בכפר עזה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+"תדע כל אם ערבייה - אם בנה היה שותף לטבח, דמו בראשו"
13:52 03/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בהלווית ראש המוסד לשעבר זמיר, איים דדי ברנע לפגוע בכל מחבל שלו חלק במתקפה ואמר כי "זה ייקח זמן, אבל ידנו תשיג אותם בכל מקום שבו יהיו"  ▪  בצהריים נורה נ"ט נורה למושב בגליל העליון

ברנע. [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+האם האמריקנים חברים בעת צרה
13:44 03/01/24  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה

הדרישות של ארה"ב מישראל מזכירות את האמרה הידועה ממלחמת העולם: האמריקנים יילחמו עד לחייל האוסטרלי האחרון

חוצפה אמריקנית [צילום: קרוליין קסטר/פלאש 90]
+תיעוד מיוחד: כטמ"מים מסירים איומים על כוחותינו בזמן אמת
13:08 03/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

2, 3 ש-גר: מפעילי הכטמ"ם של חיל-האוויר, מחסלים מחבלים שמאיימים על הכוחות הקרקעיים בעזה

[צילום: צפריר אביוב, AP]
+משרד הרווחה מפרסם שאלון דיגיטלי לאבחון עצמי של מצבי טראומה
11:37 03/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שאלון דיגיטלי מקצועי שנוסח על-ידי אנשי מקצוע ממשרדי הרווחה והבריאות יסייע באבחון עצמי של מצוקות של לחץ וחרדה. בסיום השאלון מקבלים המשתתפים המלצות לטיפול ולסיוע

הטבח ברעים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+18 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון
11:12 03/01/24  |  מירב ארד

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פתחו במבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס בפיקוד חטיבת מנשה. הכוחות עצרו 18 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,570 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
הצבא מאשר את הודעת החמאס לפיה החטוף מקיבוץ בארי נהרג לפני כשלושה שבועות במהלך פעולה של יחידה מובחרת, אך לא ניתן לקבוע האם נרצח על-ידי חמאס או נהרג מאש כוחותינו    משפחתו התבשרה על מותו בתחילת דצמבר
איתמר לוין
הבנק מסביר שהוא מחויב לפעול על-פי העיצומים נגד אברמוביץ, שאם לא כן - קשריו בחו"ל עלולים להיפגע    בריטניה קבעה: אברמוביץ' קיבל מפוטין הטבות ניכרות
אורי מילשטיין
חלק ראשון של הסדנה החודשית של הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים, המתקיימת מדי יום חמישי אחרון בחודש בספרייה הציבורית "לדורות" בלוד. הסדנה עסקה הפעם במחדלים המודיעיניים במלחמת יום הכיפורים שחזרו על עצמם ב-7 באוקטובר
מירב ארד
בהלווית ראש המוסד לשעבר זמיר, איים דדי ברנע לפגוע בכל מחבל שלו חלק במתקפה ואמר כי "זה ייקח זמן, אבל ידנו תשיג אותם בכל מקום שבו יהיו"    בצהריים נורה נ"ט נורה למושב בגליל העליון
ארווין קליין
הדרישות של ארה"ב מישראל מזכירות את האמרה הידועה ממלחמת העולם: האמריקנים יילחמו עד לחייל האוסטרלי האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il