X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
וישתמר חוקות עומרי וכל מעשה בית אחאב
▪  ▪  ▪

אולמרט והירשזון הם שותפים נאמנים לקליקת ההון-שלטון ולדרדור החברה בישראל אל פי התהום החברתית והמוסרית. הממשלה בראשותם היא חבורת אנשים מושחתים, משוללי ניצוץ של אנושיות - חבורת אנשים אכזרים, שמעלו בחובתם כלפי העם והחברה.
שותפיהם לדרך הם תקשורת החצר מבית המדרש השטרסלרי, שבין נאום לנאום, פתטי או טרחני, של שר האוצר בדבר האיומים עליו, כביכול, טרחה בשבוע באחרון לעוות את התמונה בהציגם את אולמרט והירשזון כלוחמים את מלחמתם של העשוקים והנרדפים ואת התקציב והרפורמות הצפויות לנו מדיהם של השניים, כסדר עדיפויות חדש שימגר את העוני.

"אין חדש תחת השמש"

אין חדש תחת השמש, אמר קהלת, ומה שהיה הוא שיהיה. תקציב המדינה והרפורמות הצפויות ימשיכו ביתר-שאת את מדיניות גזילת כבשת הרש מידי העניים וההמון העשוק, והעברתה למונופול המיליונרים ולפרות הבשן של העשירון העליון. התוכנית, שעתידים להציג הרשזון ומשרד האוצר - בתמיכתם של אולמרט ופרץ, ובמרכזה הפחתת המע"מ ומספר צעדים נוספים - היא לעג לרש ומיטיבה בעיקר עם העשירים ובעלי ההון. המשמעות האמיתית של התוכנית והפחתת המע"מ הצפויה, כפי שהתבשרנו אפילו מפי שטרסלר עצמו, הנה תוספת של כמאה עד מאה וחמישים שקלים למשפחה בעשירונים התחתונים.
עבור משפחה הנאבקת את מלחמת הקיום וההישרדות הכלכלית היום יומית שלה, תוספת כזו היא לא יותר מזריית חול בעיניים והיא אינה משולה אפילו למתן תרופת אקמול במקרה של הידבקות במחלה ממארת.
השאלה המתבקשת היא בין אלו צרכים בסיסיים למשל, תצטרך לבחור משפחה עם תוספת כה נדיבה? האם בין חלב ותרופות כמקודם? או שההתלבטות הפעם תכלול אלמנט נוסף, והמשפחה תתלבט בין חלב, תרופות ומחברות לבית הספר.
מצד שני, גם בעלי ההון יהיו נתונים למצוקה קשה; בעיקר בבחירה ובהתלבטות איזה רכב לקנות? אולי ארבע על ארבע, שמחירו הוא 400,000 ש"ח או אולי 500,000 ש"ח במקום הרכב הישן, שעולה רק 250000 שקל. אין ספק שלאחר התלבטויות קשות הם ילכו על זה, ובגדול; וירכשו לעצמם מכונית, ששווייה מסתכם באחד עשר שנות עבודה של עובד (=עבד), המשתכר שכר מינימום בגובה של כ-3,700 ש"ל לחודש.

"משרד האוצר של סדום"

את הרפורמה הצפויה, שעלותה לקופת המדינה מסתכמת ב-3.3 מיליארד שקל, ושבמימונה יישאו השכבות החלשות על-ידי קיצוץ נוסף בתקציבי הממשלה השונים, ובעיקר בתקציבים החברתיים, שעברו אונס והתעללות על-ידי ממשלת שרון-ביבי-אולמרט, מיהרו להציג דוברי משרד האוצר בתקשורת הישראלית בראשותו של שטרסלר בעודפי הכספים בקופת המדינה, המגיעים לעשרות מיליארדי שקלים.
שר האוצר, לפי דברי עיתונאים, נמנע ממסירת מידע מדויק בנושא זה, כדי למנוע לחצים מצד שרי הממשלה. אי מסירת מידע לציבור - לא רק שזו מידת סדום, אלא זהו פשע, שמבצע משרד ממשלתי בישראל, תוך התעלמות השר הממונה ולמעשה תוך שיתוף פעולה שלו, שלא היה מבייש את האפלות שבדיקטטורות של המאה העשרים, וחושף את פרצופם האמיתי של חומדי הרכוש ותאבי הבצע – הסוחרים, אנשי העסקים והעשירונים העליונים – ועושי דברם בכנסת ובתקשורת.
העודפים יש לציין, לא נוצרו מהפעילות העסקית במשק ומהצמיחה, כפי שמרבים לדקלם זאת הירשזון, פקידי האוצר וביבי, מכיוון שהעשירונים העליונים ובעלי ההון, זכו בתקופת ממשלת שרון בהפחתות מס מפליגות ביותר, ומשלמים כיום הרבה פחות מיסים מבעבר. מצד שני המצטרפים החדשים למעגל העבודה אינם יכולים לממן במשכורותיהם את הגידול החד בגביית המיסים, לא רק בשל העובדה שמספרם קטן, אלא בעיקר מהסיבה שאינם מגיעים כלל לסף השכר הדרוש לגביית מיסים, מאחר והם משתכרים שכר מינימום או עובדים במשרות חלקיות וברובן גם זמניות, כדוגמת נדכאי תוכנית ויסקונסין.
הגידול כביכול הוא תוצאה של אי מסירת המידע של משרד האוצר של סדום. המיסים הללו, אלו הם המיסים שהיו אמורים להגבות ממילא גם קודם לכן, ולכן לא חל שום שינוי, שגרם לעודפי הכספים בתקציב המדינה. דבר זה מוכיח בעליל את הטענה, כי בקופת המדינה היה תמיד כסף, יש גם כיום, והרבה מאוד, רק שהוא עושה את דרכו, בעזרתם הנדיבה של אולמרט, הירשזון והאוצר, ובתמיכה שבשתיקה של פרץ. למקורבי המלכות ולעושי דברם בתקשורת – השטרסלרים, הפלוצקרים והרולניקים. וכדסרי התוכחה של הנביא: "אשר עשיריה מלאו חמס ולשונם רמייה בפיהם".

"על פופוליזם וכהות חושים"

במקרה או שלא במקרה, דווח באותה הכתבה על אי שביעות רצונו של הירשזון ממהלכיו של אלי ישי, שהורה על הפחתת מחירי הלחם. "ישי לא יכול לעשות מעשה כה פופוליסטי", טען השר השבע ומדושן העונג, והוסיף עוד, כי מהלך זה הוא "כל כך בניגוד לחוות הדעת המקצועית של אנשי משרדו. אותנו מעניין גם האם זוהי חוות דעתם המקצועית של המומחים, שהמליצו גם לשר באותה נשימה להסתיר מהציבור מהו גובה הסכום המדויק של עודפי הכספים בתקציב המדינה, כדי שחלילה החברתיים לא ישימו את ידם עליהם.
לדבריו של הירשזון, בעלי המכולות בדימונה או בחדרה צריכים להרוויח, ואם הם לא ירוויחו, שיגר הרשזון את האיום המוכר, הם יורידו את הלחם מהמדפים, ובסיכומו של דבר - גברת כהן מחדרה תסבול.
באופן כללי יש לומר, שבמידה שמחירי הלחם ירדו, בעלי המכולות לא יפסידו, אלא ירוויחו את לחמם בכבוד. אך באופן ספציפי ופרטני יותר, יש לציין, שבמקום לדאוג לקומץ מקורבי המלכות ומושחתי ההון, על-ידי הורדות מיסים, כהורדת המע"מ הצפויה, יש לעשות בדיוק את ההפך, להעלות את המיסים לבעלי ההון והעשירונים העליונים, ולסבסד בכך את מוצרי הלחם ואגב גם את שאר מוצרי היסוד עבור החלשים בחברה. הצבועים, שטרסלר והירשזון, אינם דואגים לגברת כהן מחדרה, אלא לגברת שרי אריסון מבעלי בנק הפועלים. על אנשים מסוגה ומסוגם של שטרסלר והירשזון אומר הנביא: "העושקות דלים והרוצצות ראשי אביונים".
ובאשר לאיום: באם ימשיכו הסוחרים את איומיהם, לפי מיטב המסורת של איגוד לשכות המסחר בראשותו של עודד טירה בעבר, שהציע להפעיל שוטרים כנגד שובתים, ויורידו את הלחם מהמדפים, ויסכנו בכך את שלום הציבור ובריאותו, יש לעשות שני דברים: להיכנס למאפיות ופשוט לקחת את הלחם, ולחלופין להוריד את המאפיות והמכולות, כלומר להלאים אותן, ולשלוח את בעליהן לתקופה של חשיבה מחודשת מאחורי סורג ובריח.
הנושא האחרון שעלה לדיון תקשורתי בנוגע לרפורמות הצפויות, היה ההפרטה הממשמשת ובאה של חברת החשמל. בלי להכביר מילים רבות על העניין, כדאי לכל חסידי ההפרטה ללמוד על הפרטת מערכת המים והביוב בלונדון. הפרטת חברת החשמל לא תפתור כביכול את בעיית המונופול, היא רק תיצור מונופול אכזרי וגרוע יותר - "המונופול של ההון והשלטון והעשירון העליון".

הכותב הינו המזכיר הארגוני של המשמרת הצעירה של העבודה בירושלים ויו"ר חוג א.ס.ף.
תאריך:  24/06/2006   |   עודכן:  24/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבתאי עזריאל
אם אדם מספר לך שהירח עשוי מגבינה ירוקה... המממ... אז בואו נחשוב לרגע. יתכן שהוא באמת מאמין בכך (יעני, אהבל). יתכן שהוא לוקה בראייתו, כי רק לפי הצבע ברור שמדובר בכלל בגבינה צהובה. יתכן שהוא שקרן (אופס, זהירות מלשון הרע), ויתכן שפשוט יש לו חוש הומור מפותח. אז כל מה שנותר לנו לעשות זה מה זה לצחוק...?
נרי אבנרי
קצין משטרה שחושף שחיתות של בכירים, צריך להיות "יקיר הציבור". לפי מאות טוקבקיסטים תומכים - סנ"צ אפרים ("קרמשניט") ארליך הוא יקיר "סולדי השחיתות". התקווה הכחולה. אסור שתיפול שערה אחת משערות ראשו, סליחה מהגבות שלו
גורי גרוסמן
רק היום נפל להם ב"הארץ" האסימון...לפתע למדו את "ההיסטוריה של הסכסוך". אולם לאסוננו הם התעוררו מאוחר מדי ומעט מדי, אחרי שלמעלה מ- 1,000 קורבנות שילמו בחייהם על אין סוף מעשי איוולת
אורנה מרקוס בן-צבי
החלטות ערכיות בצמתי בחירה, או- מדוע פרשת האונס בחיל האוויר מזעזעת אותי
מוטי שפירא
פרשיית מנכ"ל משרד ראש הממשלה בצפון היא דוגמא מזעזעת של זלזול בכספי הציבור ותפקיד המערכת הציבורית - כמה מילים על על (אי) גבולות הציניות ועל ההפקרות של המערכת הפוליטית הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il